Rv 38 ja hirveä väsymys ja paha olo. Päässä humisee ja ei jaksa mitään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi rähmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi rähmä

Vieras
Eilen olin neuvolassa ja kaikki ok. Mutta nyt olo ihan kamala. päässä humisee ja väsymys ihan hirveä. En millään jaksa lähteä kauppaan ja kaikki pääsiäisvalmistelutkin tekemättä ja siivous :( itku tulee.

Äläpä ressaa, pääsiäinen tulee ilman siivoustakin ;)...

Jos on huono, oksettava olo, se saattaa merkitä synnytyksen alkamista. Kyse voi olla jopa päivistä tai sitten ihan lyhyestä ajasta. Onko ensimmäinen synnytys?

Pyydä miestä tai jotain kaveria avuksi, jos siltä tuntuu niiden valmistelujen suhteen, mutta yritä levätä nyt kuitenkin...

Minulla on pitkään ollut samanlainen olo, ja siihen on etsitty syitä hemoglobiinista, verenpaineesta ja muista normijutuista. Ainoastaan hb alhainen, ja terkka arveli olon johtuvan siitä. En tiedä onko se siitä johtuvaa, minuakin pyörryttää, humisee, väsyttää ja olo on sellainen, kuin olisi treenannut liikaa ja oksettaa.

kolmas lapsi. Onneksi nuo kaksi on jo isompia eli 6v ja 5v eli ei kauheasti tarvitse häsätä. En vaan muista että olisi ollut tämmöistä oloa edellisten kanssa edes tässä vaiheessa. Tosin olin 24v ja 25v edellisiä odottaessa ja nyt yli 30v.

väsyttää vaan niin kamalasti.

Minulla on pitkään ollut samanlainen olo, ja siihen on etsitty syitä hemoglobiinista, verenpaineesta ja muista normijutuista. Ainoastaan hb alhainen, ja terkka arveli olon johtuvan siitä. En tiedä onko se siitä johtuvaa, minuakin pyörryttää, humisee, väsyttää ja olo on sellainen, kuin olisi treenannut liikaa ja oksettaa.

Verenpaineen kanssa on ollut hiukan ongelmia, mutta minulla kotona mittari ja olen mittaillut useita kertoja. 127-133 välilä yläpaine ja 77-90 alapaineet olleet. Hemoglobiini 145 ollut koko raskauden.

Mulla oli loppuraskaudesta korkeat verenpaineet ja niihin liittyi huimausta ja kaiken maailman huminaa. :) Neuvolasta sanoivat, että jos rupeaa "näkemään tähtiä" niin on syytä kävästä lääkärillä, muussa tapauksessa lepäily kotona riittää. Että unohda nyt siivoilut ja lepää! Ei kannata rehkiä missään nimessä, jos olo on heikko. Kuuntele kehoasi ja toimi sen mukaan. :)

niin voi aiheuttaa pään huminaa ja tuntua että silmissä sumenee.. Itselläni on menossa rv 41+1 ja onhan tää jo tämmöstä löntystämistä ja väsyttää paljon. Minulla toinen tulossa. Älä stressaa siivouksesta oikeasti! lepäile vaan kun on mahdollista ja siltä tuntuu. Vaikka pelkästään sohvalla makoilu hetken on mua auttanut vaikka tommonen 1,5 v pyöriikin ahkerasti jaloissa :)

Täällä samanlaista, huomenna 38 täynnä ja kolmas lapsi. Väsyttää ja itkettää ja hirveä turvotus, mitään ei jaksaisi. Niin kovat lonkka yms säryt myös etten juuri pääse liikkumaankaan. Taidan vetää peiton korviin ja jäädä odottamaan että tämä syntyy :/

[QUOTE="huoh";23625491]Täällä samanlaista, huomenna 38 täynnä ja kolmas lapsi. Väsyttää ja itkettää ja hirveä turvotus, mitään ei jaksaisi. Niin kovat lonkka yms säryt myös etten juuri pääse liikkumaankaan. Taidan vetää peiton korviin ja jäädä odottamaan että tämä syntyy :/[/QUOTE]

Lonkkakivut on minullakin. Maatessa ja yöllä vaikea nukkua kun särkee. Lisäksi närästys, mutta se onneksi helpottaa Renniellä. äääähhhh! Ja vaikka 3 raskaus niin tuntuu, että mies ei ymmärrä ollenkaan. Varmaan juuri siksi kun en koskaan valita ja edelliset raskaudet olleet ihan helpot. Nyt vaan itkettää....

En varmasti lähde mihinkään kauppaan. jos mies ei mene niin olkoot ilman paistiaan vaikka koko pääsiäisen!.....kele!

Lonkkakivut on minullakin. Maatessa ja yöllä vaikea nukkua kun särkee. Lisäksi närästys, mutta se onneksi helpottaa Renniellä. äääähhhh! Ja vaikka 3 raskaus niin tuntuu, että mies ei ymmärrä ollenkaan. Varmaan juuri siksi kun en koskaan valita ja edelliset raskaudet olleet ihan helpot. Nyt vaan itkettää....

En varmasti lähde mihinkään kauppaan. jos mies ei mene niin olkoot ilman paistiaan vaikka koko pääsiäisen!.....kele!

Joo minäkin pistän miehen kauppaan..meillä ei muutenkaan pääsiäistä niin vietetä muuta kuin suklaamunien merkeissä lapsille, niin ei tarvitse siitä stressiä niin ottaa. Mulla myös nukkuminen on tuskallista, nipin napin 6 tuntia saa nukuttua ja sekin yhtä tuskaa kun kyljen kääntäminen sattuu niin pirusti ja koko ajan heräilee. Ja tämä on myös raskauksista pahin ollut, ei ole ennen tällaisia kipuja ollut ettei liikkumaan pääse.
Mutta toivotaan että tässä pääsisi mahdollisimman pian synnyttämään ettei tarvitsisi kauaa tuskailla enää!

mulla on myös rv 38+6 ja etoo. paha olo ollut jo melkein viikon; oksettaa, närästää, päätä särkee ja on sellainen olo kuin olis tulossa kipeeksi. lonkat ja lantio kipeytyneet nyt viimesen vuorokauden aikana niin että huh. yritin kuitenkin tehdä päivittäisen joogani ja ihme kyllä se auttoi jotenkin, vaikka lonkat huusi hoosiannaa. että jos vaan mitenkään lonkkakipuiset kanssasisareni pystytte kestämään kipua niin venytelkää lattialla; selkää, lonkkia, jalkoja. ja kykkikää. se auttaa lapsen päätä painumaan alas ja kiinnittymään lantioon. jos tämän pienen venyttelyn aikana tuntuvan kivun sietää niin se on hyvä harjoitus synnytyskivunkin sietoon. hengittäkää ja yrittäkää antaa kivun olla. ajatelkaa kuinka hyvää tekee lihaksille pieni venytys vaikka paikat tuntuukin ratkeevan... jälkikäteen on mukava olo kun saa vähän endorfiineja kehossa liikkeelle.

Yhteistyössä