Rydman ja persut haluavat järjestöjen rahoituksen pois, jotta ne eivät toisi julki kiusallista tilastodataa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Rydman ja persut haluavat järjestöjen rahoituksen pois, jotta ne eivät toisi julki kiusallista tilastodataa. Rydman ja persut halusi poistaa Sosten ja muiden rahoitusta, jotta ne eivät voisi tuoda julki persujen ja koksujen aiheuttaman köyhyden, lapsiköyhyyden, tokmeentulotukitarpeen ym. tilastoja. Yritysten väärinkäytöksiä paljastavan Finnwatchinkin rahoitus poistettiin samasta syystä. Virastojen mm. TEM, VM jne. data saadaan hallituksen ministerien toimesta aina vääristeltyä, varsinkin asioiden julkituontia omaa ideologiaa tukien.
 
Vaikka en ole äänestänyt enkä tule äänestämään nykyisiä hallituspuolueita, on Rydmanin ajamassa asioissa jujua mielestäni.

Mielestäni hyvinvointialueiden pitää pystyä hoitamaan tarvittavat nykyisten 3.sektorin palvelut, jos niille on tarvetta.
Olisi läpinäkyvää, tilastoitua ja oikein suunnattua oikeudenmukaisesti.

Ei tarvita mitään sotevarjopalvelua isoilla budjeteilla. Tai tämä toiminta olisi aidosti vapaaehtoistoimintaa ja olisi hyvinvointialueiden sisältä johdettua ja seurannassa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Vaikka en ole äänestänyt enkä tule äänestämään nykyisiä hallituspuolueita, on Rydmanin ajamassa asioissa jujua mielestäni.

Mielestäni hyvinvointialueiden pitää pystyä hoitamaan tarvittavat nykyisten 3.sektorin palvelut, jos niille on tarvetta.
Olisi läpinäkyvää, tilastoitua ja oikein suunnattua oikeudenmukaisesti.

Ei tarvita mitään sotevarjopalvelua isoilla budjeteilla. Tai tämä toiminta olisi aidosti vapaaehtoistoimintaa ja olisi hyvinvointialueiden sisältä johdettua ja seurannassa.
👍
 
Rydman ja persut haluavat järjestöjen rahoituksen pois, jotta ne eivät toisi julki kiusallista tilastodataa. Rydman ja persut halusi poistaa Sosten ja muiden rahoitusta, jotta ne eivät voisi tuoda julki persujen ja koksujen aiheuttaman köyhyden, lapsiköyhyyden, tokmeentulotukitarpeen ym. tilastoja. Yritysten väärinkäytöksiä paljastavan Finnwatchinkin rahoitus poistettiin samasta syystä. Virastojen mm. TEM, VM jne. data saadaan hallituksen ministerien toimesta aina vääristeltyä, varsinkin asioiden julkituontia omaa ideologiaa tukien.
Onneksi hallituksen rivit rakoilevat. Kesäloma alkaa, mutta kupla on jo puhki. Loikkariministeri näytti karvansa.
 
Persut on myös vanha puolue. Vain nimi ja äänestäjät vaihtuneet. Veikko Vennamo ei olisi yhdestäkään asiasta persujen ka ssa samaa mieltä. ihmisarvoa polkevien sadistien puolue.
Jos Harkimon puolue unohdetaan persut on eduskunnan nuorin puolue perustettu vasta vuonna 1995.

Persuille ei ole ehtinyt kertyä samanlaisia hillotolppia puolustettavaksi kuten muille eduskunnan puolueille on ehtinyt tullut jopa 1800-luvun lopulta alkaen.

Ps polkee hillotolppalaisten ihmisarvoa...
 
Vaikka en ole äänestänyt enkä tule äänestämään nykyisiä hallituspuolueita, on Rydmanin ajamassa asioissa jujua mielestäni.

Mielestäni hyvinvointialueiden pitää pystyä hoitamaan tarvittavat nykyisten 3.sektorin palvelut, jos niille on tarvetta.
Olisi läpinäkyvää, tilastoitua ja oikein suunnattua oikeudenmukaisesti.

Ei tarvita mitään sotevarjopalvelua isoilla budjeteilla. Tai tämä toiminta olisi aidosti vapaaehtoistoimintaa ja olisi hyvinvointialueiden sisältä johdettua ja seurannassa.
Kalliiksi tulee, jos nuo vielä hoidetaan soten kautta.
 
Jos Harkimon puolue unohdetaan persut on eduskunnan nuorin puolue perustettu vasta vuonna 1995.

Persuille ei ole ehtinyt kertyä samanlaisia hillotolppia puolustettavaksi kuten muille eduskunnan puolueille on ehtinyt tullut jopa 1800-luvun lopulta alkaen.

Ps polkee hillotolppalaisten ihmisarvoa...
 
Tämä hallitus on antanut rahaa ns. terveysjäteille. Sieltä mm. ne hillotolpat löytyvät, vrt. entinen ministeri Laura Räty.

Terveysjätit (kuten Mehiläinen, Terveystalo ja Pihlajalinna) ovat olleet Kokoomukselle keskeinen kumppani julkisten palveluiden tehostamisessa ja hoitojonojen purkamisessa.
 
Yksilöi nämä "hillotolpat" ja henkilöt ja summat, joita saavat.
Kannattaa tutustua järjestöjen henkilöstörakenteisiin ja siihen mihin niiden rahat menevät.

Se, että osa järjestöistä tekee hyödyllistä työtä, ei tarkoita sitä, että jokainen järjestö tekee hyödyllistä työtä. Ja vaikka kaikissa järjestöissä ei ilmene väärinkäytöksiä, se ei tarkoita sitä, että niitä ei esiinny.

Minusta aloite on järkevä. Järjestöjen tarkoitus ei ole ylläpitää entisten politikkojen elintasoa tai tarjota työpaikkoja. Yleisesti järjestöjen tehtävät pitäisi olla Sote- alueiden alla ja kuulua niiden palveluvalikoimaan. Näin vältytään yhdeltä ylimääräiseltä ja kalliilta hallintoportaalta ja rahat menevät oikeaan työhön.

Rydman taitaa haluta selkeyttää sitä, millaisille järjestöille rahaa annetaan ja odottaa jonkinlaista vastinetta rahoille. Minusta se on ihan hyvä.

Kannattaako meidän oikeasti antaa useille eri ulkomaalaisjärjestöille kaksisuuntaiseen kotoutumiseen useita miljoonia euroja? Tai miksi ihmeessä me rahoitamme setaa? Setan tarkoitus on edistää ihmisoikeuksia ja tasa- arvoa seksuaalisuudesta riippumatta, mutta minusta se näyttää keskittyneen tiettyjen seksuaaliryhmien esiintuomiseen ja syrjintään niitä kohtaan, jotka eivät heidän ideologiaansa kannata.

Stea avustusten käyttöä ja kohdentamista seurataan hyvin heikosti ja rahaa kylvetään huolimattomasti eri järjestöille vailla minkäänlaista tulosvastuuta.
 
Kannattaa tutustua järjestöjen henkilöstörakenteisiin ja siihen mihin niiden rahat menevät.

Se, että osa järjestöistä tekee hyödyllistä työtä, ei tarkoita sitä, että jokainen järjestö tekee hyödyllistä työtä. Ja vaikka kaikissa järjestöissä ei ilmene väärinkäytöksiä, se ei tarkoita sitä, että niitä ei esiinny.

Minusta aloite on järkevä. Järjestöjen tarkoitus ei ole ylläpitää entisten politikkojen elintasoa tai tarjota työpaikkoja. Yleisesti järjestöjen tehtävät pitäisi olla Sote- alueiden alla ja kuulua niiden palveluvalikoimaan. Näin vältytään yhdeltä ylimääräiseltä ja kalliilta hallintoportaalta ja rahat menevät oikeaan työhön.

Rydman taitaa haluta selkeyttää sitä, millaisille järjestöille rahaa annetaan ja odottaa jonkinlaista vastinetta rahoille. Minusta se on ihan hyvä.

Kannattaako meidän oikeasti antaa useille eri ulkomaalaisjärjestöille kaksisuuntaiseen kotoutumiseen useita miljoonia euroja? Tai miksi ihmeessä me rahoitamme setaa? Setan tarkoitus on edistää ihmisoikeuksia ja tasa- arvoa seksuaalisuudesta riippumatta, mutta minusta se näyttää keskittyneen tiettyjen seksuaaliryhmien esiintuomiseen ja syrjintään niitä kohtaan, jotka eivät heidän ideologiaansa kannata.

Stea avustusten käyttöä ja kohdentamista seurataan hyvin heikosti ja rahaa kylvetään huolimattomasti eri järjestöille vailla minkäänlaista tulosvastuuta.

Mä en kysynyt sinulta ja tuo "kannattaa tutustua" kannattanee joskus ihan itse antaa tietoa mustaa valkoisella.

Kuten ennenkin olen sanonut, niin varmasti perattavaa ja päällekkäisyyksiä löytyy mutta suuremmat summat löytyvät ihan muualta kuin tämä sektori, jonka osuus on valtion budjetista alle prosentin.

Miksi niihin suurimpiin rahoituskohteisiin ei puututa? Aivan, koska omat intressit.
 
Järjestöjen johtajien (kuten toiminnanjohtajien ja pääsihteerien) keskipalkka Suomessa on noin 5 600–6 000 euroa kuukaudessa. Palkkahaitari on laaja, sillä pienissä yhdistyksissä tai aloittelevilla johtajilla kuukausipalkka voi olla noin 4 200 euroa, kun taas suurissa kattojärjestöissä ja säätiöissä kokeneen johtajan ansio voi ylittää 8 000–9 000 euroa kuukaudessa. [1, 2, 3]
 
Liikunta on todella tärkeä asia, mutta se, että terveysasioista vastaavilta järjestöiltä leikataan ja näiltä ei, on hieman eriskummallista.

Esim. golf on harrastus, johon harvoilla lienee varaa. Se saa yli puoli miljoonaa euroa.

 

Yhteistyössä