rypäleraskaus ja raskaustesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana

Vieras
Eli sitä epäiltiin miulla.
Tosin lääkäri sanoi ettei se kauhian mahollinen vaihtoehto oo sekään kun rt oli negatiivinen.
Äsken tein testin ja negaa oli sekin,tosta kaavinnasta on ainaa reilu kaksi viikkoa ja silloinkin oli siis nega.
Voinko nyt olla hätäilemättä tosta rypäleraskaudesta kun eikös silloin pitäisi olla ihan vahvasti plussaa tuo testi?

Käsittääkseni rypäleraskaudessa se hormoonimäärä on tosi huikea,että näyttää plussaa.
Itse olen torstaina menossa kaavintaan,epäilevät mahdolliseksi rypäleraskautta ja minä ainakin plussasin selkeästi menkkojen oltua myöhässä pari päivää.

Kyllä raskaustesti näyttäisi sulla varmaankin plussaa, jos ois rypäleraskaus.
Rypäleraskaudessa kun hcg arvot ovat huimasti koholla jo raskauden alkuvaiheessa, kuten mulla oli. Toivottavasti sulle ei ole kyseistä rypälettä, melko ikävä asia kun on..
Aurinkoista kevään odottelua kaikille!

sitä saa selville siitä kaavintatuloksesta, joka jo on tehty. Ja vielä siis tehdään toinen. Eikö kaikki tullut ulos.

Ajattelen, että rypäleraskaudessa ei tartte olla kovin suurta hcg-määrää. Mulla ainakin otettiin verestä jotain erikoisia arvoja, kun varmuuden vuoksi haluttiin poissulkea rypäleraskaus, kun hcg:n arvo laski niin hitaasti. Se ei kumminkaan ollut ollenkaan suuri, vaan ehkä jotain 20. Kahdessa kuukaudessa se kumminkin sitten laski sen alle viiden, josta voitiin päätellä myös, ettei hätää ole.

Mulla rypäleraskaus todettiin kaavinnan jälkeen, kun patologi tutki sen mitä kaavinnassa poistettiin kohdusta.
Ja rypäleraskautta epäiltiin juuri noiden korkeiden hcg arvojen takia juuri ennen kaavintaa.
Nyt sitten kahden viikon välein käyn verikokeessa, jossa seurataan hcg arvojen laskua ja kahden kuukauden sisällä kaavinnasta noiden arvojen pitäisi olla alle 3, jotta ei tarvitsisi alkaa lääkitystä..

Yhteistyössä