Rytmihäiriö - mies kysyi miksen ajanut sairaalaan itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En ole hyvä vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En ole hyvä vaimo

Vieras
Pitäisikö olla todella huolestunut miehensä ajatuksenjuoksusta. Sain rytmihäiriön viikko sitten ja soitin ambulanssin. Rytmihäiriö todettiin ja menin päivystykseen, jossa minua tarkkailtiin, ja lopulta sain reseptin ja lähdin kotiin. Kerta oli ensimmäinen, ja säikäytti kovin.

Mies sanoi sitten tänään, että hänen kaverinsa vaimo on raskaana, ja että vaikka tällä on kipuja hän pystyy ajamaan autolla itse sairaalaan.
Kysyin että mitä hän oikein tarkoittaa tuolla. Ei vastannut, sanoi vaan että niin, että kun kaveri ei edes tiennyt että vaimo on sairaalassa koska vaimo ei halunnut vaivata miestä koska tämä oli töissä.

Ymmärsin että olen vaivannut miestä kun soitin hänelle paniikissa soitettuani ambulanssin, ja tämä joutui sen vuoksi lähtemään firmastaan sairaalaan. Ilmeisesti en olisi saanut soittaa ja "vaivata".

Kuinka huolestunut liiton tilasta kannattaa olla kun mies sanoo tällaista?

kuulostaa oudolta, eihän se vaivaamista ole.. puolisolle kuuluu ilmottaa jos jotain käy, jos ei senvertaa kiinnosta että haluaa kuulla toisen voinnista ni painukoon vittuun sitten. molemmissa tilanteissa niin ukon kaverin vaimon kun sunkin tilanteessa on ihan asiallista ilmottaa sille puolisolle. oon itse saanut rymihäiriöitä ja ne on pelottavia. kerran yöllä sain paniikkikohtauksen kun tuli niin tiheesti ns. muljahtelu rytmäreitä.

Kannattaa jutella asiasta miehen kanssa. Rytmihäiriössä on todella hankala tehdä yhtään mitään. Itsekin olen niitä pari elämäni aikana saanut. En tosin ole sairaalaan lähtenyt. Perheessä on sydänvikainen ja rytmihäiriöitä tulee ja menee usein. Ehkä siksi omalla kohdalla ei toi rytmihäiriö niin säikäyttänyt. Itselleni tuo kuulostaa melko tutulta miehen käytökseltä, ei vaan jotenkin kestetä jos toisella on jotain terveyteen liittyä ongelmia ja niihin reagoidaan suuttumalla tai välinpitämättömyydellä. En kyllä pitäisi sellaisesta.

et ole huono vaimo,vaan tuon miehen kaverin vaimo saattaa olla joko jonkinsortin läheisriippuvainen tai sitten suorittaja. joka tapauksessa kun pelkää sen puolesta että sydän pettää, on se vähän eriasia jos on raskauden takia jotain pientä kremppaa

Mulla ollut 23v rytmihäiriöitä olen ollut holterissakin useasti plus sairaalassa yms ja mulla on niihin lääkitys. Useasti olen itse ajanut ensiapuun.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29254035]Mulla ollut 23v rytmihäiriöitä olen ollut holterissakin useasti plus sairaalassa yms ja mulla on niihin lääkitys. Useasti olen itse ajanut ensiapuun.[/QUOTE]

Kun rytmihäiriö tulee ensi kerran, ja perusterveelle ihmiselle jolla ei mitään sydänoireita ole aiemmin ollut itsellä eikä suvussa, niin kyllä se on aika pelottava kokemus. Kun pulssi lähtee nousemaan ja alkaa pyörryttämään, sekä vasemmassa kädessä puutumista ollut jo viikon. Jos saisin uuden kohtauksen nyt, niin ainakin tietäisin ettei se ole vaarallinen. Mutta ensimmäisellä kerralla en tiennyt, ja luulin että tulee sydäninfarkti.

Alkuperäinen kirjoittaja En ole hyvä vaimo;29255643:
Kun rytmihäiriö tulee ensi kerran, ja perusterveelle ihmiselle jolla ei mitään sydänoireita ole aiemmin ollut itsellä eikä suvussa, niin kyllä se on aika pelottava kokemus. Kun pulssi lähtee nousemaan ja alkaa pyörryttämään, sekä vasemmassa kädessä puutumista ollut jo viikon. Jos saisin uuden kohtauksen nyt, niin ainakin tietäisin ettei se ole vaarallinen. Mutta ensimmäisellä kerralla en tiennyt, ja luulin että tulee sydäninfarkti.

tiheälyöntisyyskohtaus ei oikeasti ole mikään syy tilata ambulanssia.

[QUOTE="vieras.";29255680]tiheälyöntisyyskohtaus ei oikeasti ole mikään syy tilata ambulanssia.[/QUOTE]

selvä pyy. Jos seuraavan kerran tulee tilanne että en osaa lääkärin tavoin määrittää tarviiko lanssia vai ei, niin jään sitten katselemaan. Ettei lanssisedät ja tädit turhaan ajele kun takia.

Tiheälyötisyyshän ei ollut ainoa ap:n oire vaan puutumistakin ym mikä hyvin voisi viitata sydänkohtaukseen, naisten sydänkohtaukset muutenkin voi olla vähäoireisempia. Kyllä oli lääkäris käynnin paikka. Omituinen mies.

ihme pirkkoja taas täällä vastailemassa! ihan oikein teit. toivottavasti miehesi säikähtää jotain yhtä pahasti, että joutuisi sinulle soittamaan paniikissa, niin tietäisi mille tuntuu.
onneksi ei ollut vakavaa!

[QUOTE="sydän";29255986]Hyvä kun menit. Ens kerrallakin voit käydä näytillä varuilta, mutta ota vaikka taksi sitten ensi kerralla. En minä ainakaan omalla autolla tohtisi lähteä.[/QUOTE]

Toivottavasti ei uusi. Viime yönä vasen käsi oli kokonaan puutunut ja nytkin on todella kylmä toiseen käteen verrattuna. Pientä puristusta koko ajan, varsinkin selän puolella. Lääkkeet tosin auttaa. Olisihan se mukava että syy olisi selvinnyt. Päivystävä lääkäri ei minua hirveästi taidoillaan vakuuttanut.

No mulle lääkäri sanoi, ettei noille rytmihäiriöille aina syytä löydy. Voi olla stressi, voi olla väsymys... mutta yleistä rytmihäiriöt on, säikäyttäähän ne, mutta useimmiten on vaaratonta.

Olisko aihetta mennä ihan lääkäriin. Aika outoja oireita pelkille rytmihäiriöille.
Tiheälyöntisyyskohtaus voi olla tosi rankkakin, silloin on aihetta tilata kyllä ambulanssi.
Voi lyödä yli 200 ja voi olla paha olo ja pyörryttääkin.

Ei kai se nyt hyvänen aika ole oireita pelästyvän potilaan tehtävä arvioida, tarvitaanko ambulanssia vai ei - häke sen arvioi. Vai tilataanko ambulanssi samalla lailla kuin taksi?

[QUOTE="Merri";29257457]Olisko aihetta mennä ihan lääkäriin. Aika outoja oireita pelkille rytmihäiriöille.
Tiheälyöntisyyskohtaus voi olla tosi rankkakin, silloin on aihetta tilata kyllä ambulanssi.
Voi lyödä yli 200 ja voi olla paha olo ja pyörryttääkin.[/QUOTE]

Olen huolissani tottakai, ja minulle sanottiin että ota beetasalpaajaa JOS meinaa tykyttää, ja että mene paikalliseen arvauskeskukseen jos vaiva jatkuu. Ymmärrän rytmihäiriön ajoittain, mutta syke on nyt pysyvästi korkealla eli joudun jatkuvasti ottamaan lääkettä, en satunnaisesti kuten lääkäri tarkoitti.
Heti kun salpaajan vaikutus alkaa hälvetä, heittää syke ylös, n. 80-100 minuutissa. Kohtauksen aikaan syke oli n. 130/min. Tunnen miten sydän hakkaa rinnassa, aiemmin en ole tuntenut sydäntä näin selkeästi.

Tottakai se huolettaa, että mitä on tapahtunut kun normaalisti toimiva sydän yhtäkkiä heittää sykkeet pysyvästi ylös, ja tulee välillä rytmihäiriöitä, eli totaalinen muutos sydämen toiminnassa...

Olen huolissani tottakai, ja minulle sanottiin että ota beetasalpaajaa JOS meinaa tykyttää, ja että mene paikalliseen arvauskeskukseen jos vaiva jatkuu. Ymmärrän rytmihäiriön ajoittain, mutta syke on nyt pysyvästi korkealla eli joudun jatkuvasti ottamaan lääkettä, en satunnaisesti kuten lääkäri tarkoitti.
Heti kun salpaajan vaikutus alkaa hälvetä, heittää syke ylös, n. 80-100 minuutissa. Kohtauksen aikaan syke oli n. 130/min. Tunnen miten sydän hakkaa rinnassa, aiemmin en ole tuntenut sydäntä näin selkeästi.

Tottakai se huolettaa, että mitä on tapahtunut kun normaalisti toimiva sydän yhtäkkiä heittää sykkeet pysyvästi ylös, ja tulee välillä rytmihäiriöitä, eli totaalinen muutos sydämen toiminnassa...

svt kohtaus?

[QUOTE="vieras.";29255680]tiheälyöntisyyskohtaus ei oikeasti ole mikään syy tilata ambulanssia.[/QUOTE]

Mulle taas sanoivat rytmihäiriöistä ja puutumisesta ja pienestä kivusta että tilaa ambulanssi. En tilannut, menin tyhmästi omalla autolla...mutta tokihan aina palstalainen tietää paremmin kuin ammattilainen :)

Yhteistyössä