rytmihäiriöistä synnytyksen jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintti79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sintti79

Vieras
Onko kukaan muu potenut rytmihäiriöitä synnytyksen jälkeen? Minulla on aina ollut rytmihäiriöitä, mutta nyt ne on todellakin lisääntynyt. Tuntuu, että sydän tulee läpi rinnan.. aika ikävä vaiva. Varsinkin rasituksen yhteydessä tulee helposti niitä ja sen jälkeen. Olisikohan jo syytä mennä lääkäriin, kun näitä on nyt reilu kuukauden jatkunut.

:wave: Täällä toinen rytmihäiriöistä kärsivä. Mulla on kans lisääntyneet nyt synnytyksen jälkeen. Väsymys aiheuttaa niitä mulle. Rasittavia ne kyllä on!

Heippa!

Viime lokakuussa sain kolmannen lapseni ja kärsin muutaman kuukauden ikävistä rytmihäiriöistä synnytyksen jälkeen. Kävin lääkärissä ja hän määräsi mut sydänfilmiin sekä kilpirauhaskokeeseen. Molemmat oli ihan ok, lekuri sanoi että todennäköisesti häiriöt johtuu väsymyksestä ja stressistä. Häiriöt menikin itsestään ohi eikä niitä ole ainakaan vielä tullut enempää. Synnytän neljännen lapseni vuoden lopulla, täytyy toivoa että rytmihäiriöt eivät palaa...

Suosittelen lääkärillä käymistä ihan varmuuden vuoksi jotta sen vakavammat syyt voidaan poissulkea! Tuskin sydämessäsi mitään vikaa on mutta saat mielenrauhan tutkimusten jälkeen =)

Tansku, muksut & vaavi rv 26+5

Sama vaiva! Mulla tuli jo synnytyksessä aika pahoja rytmihäiriöitä kun synnytys oli tosi rankka ja pitkä. aluksi synnytyksen jälkeen varsinkin pyöräillessä tuntui tosi pahalle ja pelottikin hieman että mistä on kyse. Nyt aikaa on n. 3kk ja rytmihäiriöt ovat onneksi helpottuneet. Veikkaisin kanssa tuota väsymyksen ja hormonitoiminnan yhteisvaikutusta. Mutta itse aion ainakin painua lääkäriin jos ne vielä palaavat tai lisääntyvät.

Mulla oli esikkoa odottaessani lisälyöntejä eli rytmihäiriöitä melk.koko odotusajan..stressi ja hormoonit.
Synnytyksen jälkeenkin vielä aika pitkään,sain lääkityksenkin jotain epäselektiivisi¨ä beetasalpaajia..
Nyt toista odottaessani ei ole ollut muutamaa hassua lukuunottamatta(kop-kop)Tiedän että ne voivat olla tosi ikäviä mullakin kun tuli niitä päivän mittaan koko ajan.. :ashamed:
lääkäri teki monta sydänfilmiä ja kävin kysissäkin pitkäaikaisessa ekg:ssä,eikä ollut mitään.Lääkäri kertoi mulle että stressihormoonia liikaa elimistössä, ja että väsymys tekee niitä ja niiden jännittäminen vielä enemmän!
Tsemiä sinne! :wave:

Yhteistyössä