saako harjoittelusta olla pois miten vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakkoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi uskottavaa. Eka tekee 8h päivää ja yhtäkkiä 6h. Sit sanoo ettei tule enää huomisen jälkeen enempää poissaoloja mut sit yhtäkkiä listaa hillittömän listan tulevia poissaoloja. Jännä myös et jos isä kerran on kotona (oletan että on koska lapsella ei ole päivähoitopaikkaa, ap sanoi et sit hommaa kun menee töihin) niin miksi isukki ei hoida lapsen sairaalareissuja sun muita, ja yritä keksiä huomiselle hoitajaa (minkä ap jo kai hommas).

Jos tää juttu olis totta, niin en ikipäivänä ottais tämmöstä valittajaa töihin ja harjoittelusta potkaisisin pois. Ja mitä turhaan harjoitella kun kaiken jo osaa :D

Huh huh. Harjoittelu kyllä sujuisi paremmin toisella asenteella.
Itse olin oman harjoitteluni aikaan raskaana, juuri ennen harjoittelua alkoi paikat kremppaamaan siihen malliin että jätin suosiolla väliin, suoritin koululla vain teoriaopintoja loppuajan. Olisi ollut kurjaa tuumata tämän tästä etten voi potilasta kääntää, avustaa ylös tms. kun ei oma kroppa kestä. Nyt sitten loman päätyttyä menen täysin työkykyisenä ottamaan kaiken irti harjoittelujaksosta :)

Harjoittelujen aikana on hyvä opetella jo tuota asioiden organisointikykyä, lasten hoito kun on menoja tai sumplimaan omia menoja työajan ulkopuolelle, useampi juttu yhdelle päivälle jne. Ei anna kelleen työnantajalle hyvää kuvaa jos työntekijä ilmoittaa "en pääse ma, keskiviikkona olen 2h pois, to lähden aiemmin ja seuraavalla viikolla..."

En nyt sano että muiden pitäisi toimia kuten minä tein, tuo oli vain oma ratkaisuni, ap varmasti löytää itselleen sopivat kuviot kun hieman miettii kuinka selviytyä kivuttomammin harjoittelustaan, tsemppiä :)

Jännä myös et jos isä kerran on kotona (oletan että on koska lapsella ei ole päivähoitopaikkaa, ap sanoi et sit hommaa kun menee töihin) niin miksi isukki ei hoida lapsen sairaalareissuja sun muita, ja yritä keksiä huomiselle hoitajaa (minkä ap jo kai hommas).

Tätä mäkin jäin miettimään. Eli isä on ilmeisesti lapsen kanssa kotona, koska lapsi ei ole päivähoidossakaan? ja jos niin on, niin miksei isä ollut lapsen kanssa sairaalassa?

Ei sua tosiaan varmaan lasketa työvoimaksi siinä mielessä, että olisit vastuussa lapsista. Että siinä mielessä on varmaan yksi ja sama jos olet sieltä poissa. Mutta opiskelijana sä myyt itseäsi koko ajan, sun pitäisi luoda pohjaa sille, että joku sut palkkais kun olet valmistunut. Monet poissaolot ja erikoispyynnöt eivät tee hyvää sun markkina-arvolle. Ja vaikket siitä paikasta töitä hakisikaan, niin ihmiset puhuvat keskenään. Ja mitä pienemmällä paikkakunnalla ollaan, sitä enemmän muut päiväkodit susta tietävät.

Yhteistyössä