Saako isä hakea lapset poliisin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Narsisti miehenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25752524]Mikä on oikeasti sinulle tärkeää? Sanot, että tärkeintä on, että lapsilla on yksi pääasiallinen koti. Sanot myös, että haluat järjestää lastenhoidon tasapuolisesti, mutta toisaalta haluat, että lapset ovat enemmän sinulla kuin isällään. Sanoit, että viikko-viikko ei sovi pienille lapsille. Entäs jos lapset ovat sitten isällään vaikkapa arkisin ja sinulla viikonloppuisin? Silloinhan tärkein toiveesi - yksi pääasiallinen koti - toteutuu ja saat olla lastesi kanssa vapaapäivinäsi.[/QUOTE]

Haloo... Koti väkivaltaisen ja myös psyykkistä väkivaltaa käyttävän isän luona? En tarkoittanut sitä. Tämä isä nimittäin osasi kiristää murrosikäistä lastaan edellisestä liitostaan. Saattoi mennä lähes vuosi eikä pitänyt mitään yhteyttä, kun lapsi ei ollut niinkuin hän tahtoi... Kyllä lasteni koti olisi mielestäni minun luona.

En osaa sanoa onko miehesi narsisti, mutta vaikutat siltä, että olisi. Niin avuttomilta tuntuvat omat toiveesi ja vaatimuksesi nyt kuin narsistin uhreille on tapana käydä - pelkäät varjoasi ja luulet että mies saa kaiken. Jos olet ollut lasten kanssa kotona tämän ajan ja mies vähemmän, niin kokoa nyt itsesi äkkiä ja mieti tarkkaan mitä oikein olet valmis lupaamaan. Nuo lapset ovat niin pieniä riepoteltavaksi edes millään neljäneljä-systeemillä.

No minkä ihmeen takia olet suostumassa fifty-fifty-juttuun isän kanssa, joka on henkisesti sairas? Oikeasti se 4/4 on tosi paska lapsille, ja loppujen lopuksi kaikille. Älä anna lapsia isälle ennen kuin teillä on allekirjoitettu sopimus tapaamisista. Voi tosiaan jättää palauttamatta, etkä millään ilveellä saa penskoja takaisin.
Pidä nyt oma pää tässä asiassa, myöhemmin on todella todella vaikeaa muuttaa sopimusta.

Heti yhteys aamulla sinne lastenvalvojaan, ja päiväkodista kysyt että voiko mies tulla hakemaan vaikka kiellät.

Et tietenkään anna lapsia mihinkään, jos ei sulla ole puhelinnumeroa johon myös vastataan. Muuten on poliisit miehen perässä. Jos toinen pelaa uhkailemalla ja kiristämällä, niin sun on ilmeisesti toimittava samoin, eikä yritettävä vakuuttaa olemalla ystävällisen asiallinen. Mutta pidä se viranomainen tilanteen tasalla ja kysy neuvoa minkä kerkeät.

Viestit talteen, uhkailut talteen, raivoamiset myös.

Ei, ei, ei, ei.... Älä nyt ap hemmetti soikoon vaan lähde samalle uhkauslinjalle, sillä se saattaa pahimmassa tapauksessa kääntyä sinun "tappioksi". Itse toimit asiallisesti ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan (eli kysyyt, kysyt ja vielä kerran kysyt lastenvalvojalta, miten virallisesti kuuluu toimia missäkin tilanteessa, ettei se käänny sinua vastaan) sekä säilytät KAIKKI exän uhkailut, kiristämiset sun muut, mitä voi käyttää myöhemmin osoittaaksesi asioiden oikean laidan, jos käräjille asti menette ja mies koittaa jotain muuta väittää. Kynnysmatoksi ei tarvi ruveta enää, mutta pysy tiukkana lasten etua ajatelleen ja turvaa oma selustasi toimimalla fiksusti ja "pykälien mukaan". Soitto nyt ainakin lastenvalvojalle heti aamulla, sovit tapaamisen ja pistä asiat rullaaamaan virallisia teitä. Turha sinun yksin on tuulimyllyä vastaan taistella, jos kerran apuakin on saatavilla.

Mutta onnea tulevaan taistoon, sillä se tulee olemaan pitkä ja tuskainen... :hug:

Sinun ei ole mikään pakko antaa lapsia miehelle, niin kauan ennen kuin selkeät tapaamisoikeuspaperit on kirjoitettu. Ja mikä tärkeintä nyt on se, että lapset ovat sen verran pieniä, että ensisijainen koti tulee olemaan sinun luonasi, se on täysin varma juttu. Äiti on aina äiti, näin se vaan menee! Varsinkin, jos on väkivaltaa taustalla :/ kirjoitin aiemmin jo yhden viestin, jossa kysyin muutamia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Narsisti miehenä;25752533:
Haloo... Koti väkivaltaisen ja myös psyykkistä väkivaltaa käyttävän isän luona? En tarkoittanut sitä. Tämä isä nimittäin osasi kiristää murrosikäistä lastaan edellisestä liitostaan. Saattoi mennä lähes vuosi eikä pitänyt mitään yhteyttä, kun lapsi ei ollut niinkuin hän tahtoi... Kyllä lasteni koti olisi mielestäni minun luona.

Väkivaltainen ja narsistinen vanhempi onkin ihan eri asia. Jos toinen vanhempi on oikeasti väkivaltainen ja narsistinen, hakisin itse siinä tilanteessa yksinhuoltajuutta tai ainakin valvottuja tapaamisia toiselle vanhemmalle. Viestisi ei kuitenkaan antanut sellaista kuvaa, että isän koti olisi oikeasti turvaton paikka. Jos on niin silloin ei pitäisi edes miettiä, miten huoltajuus jaetaan, vaan miten lapsille annettaan turvallinen lapsuus.

Siis minulle sopisi oikein hyvin, että isä häipyisi kokonaan lasten elämästä. En yritä olla tasapuolinen itseni vuoksi. Haluaisin pitää lapset vaikka kokonaan itselläni. Mutta isä on lähdössä käräjille vaatimaan lasten huoltajuutta kokonaan itselleen, ei edes tapamisia minulle. Yritin koko vkonlopun sopia, koska minusta se antaisi paremmat mahdollisuudet tulevaan lastenasioiden hoitoon. Ja lasten takia haluaisin, että heillä olisi mahdollisuus nähdä isää. Isä kyllä hermostuu helposti lapsiin, varsinkin väsyneenä, joten se on yksi syy siihen, että toivon lasten olevan isällään vain lyhyitä aikoja. Yritän ihan totta olla oikeuden mukainen, mutta kun en omasta mielestäni saa oikeutta itse ja lastenkin hyvinvointi on niin ja näin. Millä saa järkeä tuollaisen miehen päähän? Muuta kuin kiristämällä itsekin? Tämä on niin vaikeaa? Enkä halua kiristää, mutta en myöskään voi enää itseni takia olla loiventamassa isän ja lasten välejä. Ei kyllä ole suoraan lapsille mitään yrittänyt. Halveksunta esim housuun kakkaamisesta on vain mielestäni ihan tarpeeksi paha noin pienelle. Ei vielä osaa. En vain jaksa enää taistella tuon miehen kanssa. Teen mieluummin sopimuksen kun lähden loan heittoon käräjille. Hän kyllä syitä varmasti löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja Narsisti miehenä;25752567:
Siis minulle sopisi oikein hyvin, että isä häipyisi kokonaan lasten elämästä. En yritä olla tasapuolinen itseni vuoksi. Haluaisin pitää lapset vaikka kokonaan itselläni. Mutta isä on lähdössä käräjille vaatimaan lasten huoltajuutta kokonaan itselleen, ei edes tapamisia minulle. Yritin koko vkonlopun sopia, koska minusta se antaisi paremmat mahdollisuudet tulevaan lastenasioiden hoitoon. Ja lasten takia haluaisin, että heillä olisi mahdollisuus nähdä isää. Isä kyllä hermostuu helposti lapsiin, varsinkin väsyneenä, joten se on yksi syy siihen, että toivon lasten olevan isällään vain lyhyitä aikoja. Yritän ihan totta olla oikeuden mukainen, mutta kun en omasta mielestäni saa oikeutta itse ja lastenkin hyvinvointi on niin ja näin. Millä saa järkeä tuollaisen miehen päähän? Muuta kuin kiristämällä itsekin? Tämä on niin vaikeaa? Enkä halua kiristää, mutta en myöskään voi enää itseni takia olla loiventamassa isän ja lasten välejä. Ei kyllä ole suoraan lapsille mitään yrittänyt. Halveksunta esim housuun kakkaamisesta on vain mielestäni ihan tarpeeksi paha noin pienelle. Ei vielä osaa. En vain jaksa enää taistella tuon miehen kanssa. Teen mieluummin sopimuksen kun lähden loan heittoon käräjille. Hän kyllä syitä varmasti löytää.

Onko mies henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen lapsille? Silloin sinun toisena vanhempana tulisi tehdä kaikkesi, että lapset eivät ole isällään ehkä ollenkaan. Lasten hyvinvoinnin vuoksi sinun pitää etsiä jostain voimaa taistella. Omalta osaltasi on ok alistua ja luovuttaa, mutta lastesi vuoksi suosittelen, että et alistu, koska kyse on heidän elämästään, jonka väkivaltainen vanhempi voi tuhota. Alkuperäinen viestisi käsitteli siis ihan väärää aihetta (edellyttäen tietty, että mies on oikeasti väkivaltainen ja narsisti).

[QUOTE="otto";25752467]Ei sinun tarvitse välittää mitään miehen menoista tai työvuoroista. Sovitte tapaamisista tarkasti lastenvalvojalla ja ellette pääse sopuun, oikeus ratkaisee huoltajuuden ja tapaamisajat. Miehen uhkailut voi jättää omaan arvoonsa, paitsi jos ne antavat aihetta rikosilmoitukseen.[/QUOTE]

Peesaan tätä.

Ihmettelen kovin, miksi joku syyllistää ap:ta siitä, ettei hän ilosta hihkuen ole antamassa lapsia isälle nyyistä enempää. Antaisitteko omat lapsenne väkivaltaistaustaiselle isälle, joka ei ole antanut teille edes puhelinnumeroaan? Todellako?

Kun lapset ovat isällä, on hänen asiansa järkätä menonsa lasten mukaan, siihen ei periaatteessa voi vaikuttaa eikä vaatia, että toinen vanhempi pitää toisen koko ajan/ollenkaan ajantasalla, missä on lasten kanssa, vaikka se tuntuukin pahalta.

Yksi asia, johon kiinnitin huomiota on lasten ikä, etenkin 1,5 vuoden ikäiselle viikko erossa äidistä on pitkä aika. Ja tietysti isästä myös. Saattaisin ehdottaa lastenvalvojan kautta, että lapset saavat joka toinen vkl ja joka keskiviikko olla isällään. Näin välit eivät tule kohtuuttoman pitkiksi. Jos isä on väkivaltainen, sitten ei edes tällä tavalla, vaan vaatisin valvotut tapaamiset.

Miksi isän pitäisi saada toisesta lapsesta yh-korotus? Hän ei kai ole yh, kun oli puhetta uusioperheestäkin? Miehelläkö se perhe siis on? Minusta nähden tapaamiset voisi hoitaa kuten yllä, äiti pitää lapsilisät + korotukset ja miehelle elarit maksettavaksi. Niitä hän kai tässä yrittää vältellä, vai mitä?

Joka tapauksessa linja kuumaksi sinne lastenvalvojalle heti huomenna. Sitä kautta asia selviää. Ja vastaisen varalle todellakin kaikki miehen puolelta tulleet viestit talteen, etenkin, jos hän uhkailee jotenkin.

Älä juttele nyt miehen kanssa, siis älä yritä sopia mitään. Tilaat ajan lastenvalvojalle, teet tapaamisehdotuksen siellä sen tätösen kanssa, täti esittää sen lasten isälle, ja isä päättää hyväksyykö vai ei. Voitte siis ottaa erilliset ajat valvojalle. Jos isä ei hyväksy ehdotusta, voi heittää vastaehdotuksen, ja sinä päätät hyväksytkö sen vai et.

Älä lähde loanheittoon, jos lähdette käräjille, voit olla melko varma että noin pienet lapset pysyy sulla.

Isä huomaa nyt, että saa sut pois tolaltaan vaatimuksillaan ja pelottelullaan, saa siitä vaan lisää pontta tehdä elämästäsi kurjemman. Itse olen kokenut juuri saman. Älä asioi turhia sen miehen kanssa, hoida OIKEASTI ASIA NYT LASTEVALVOJAN KAUTTA. Sori, caps lock meni päälle.

En vain jaksa enää taistella tuon miehen kanssa. Teen mieluummin sopimuksen kun lähden loan heittoon käräjille. Hän kyllä syitä varmasti löytää.

EI.

Haet apua ja taistelet, lastesi takia. Millä perusteella mies voisi voittaa oikeudessa, pelkäätkö jotain? Älä hemmetissä anna paskiaisen pelotella sinua, lasten ottaminen pelinappuloiksi on törkeää, raukkamaista ja niin kertakaikkisen typerää, että et anna tehdä sitä. Olet loppuikäsi äijän armoilla ilman oikeuden päätöstä.

Jaksat tämän yhden kerran. :hug:

[QUOTE="vieras";25752557]Ei, ei, ei, ei.... Älä nyt ap hemmetti soikoon vaan lähde samalle uhkauslinjalle, sillä se saattaa pahimmassa tapauksessa kääntyä sinun "tappioksi". Itse toimit asiallisesti ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan (eli kysyyt, kysyt ja vielä kerran kysyt lastenvalvojalta, miten virallisesti kuuluu toimia missäkin tilanteessa, ettei se käänny sinua vastaan) sekä säilytät KAIKKI exän uhkailut, kiristämiset sun muut, mitä voi käyttää myöhemmin osoittaaksesi asioiden oikean laidan, jos käräjille asti menette ja mies koittaa jotain muuta väittää. [/QUOTE]

Ehdottomasti juuri näin.

Voi ystävä kallis, kun sä et sille narskulle sitä järkeä saa sinne päähän, vaikka sä tekisit mitä. Se on SAIRAUS, eikä se parane hyvällä eikä pahalla. Kulutat vaan itsesi loppuun suostumalla tuohon alistamiseen, josta se saa vaan virtaa lisää. Mitä enemmän annat pompottaa, sitä enemmän se siitä innostuu! Nyt nainen kokoat itses, laitat rajat ja hankit sitä apua lastenvalvojalta, ennen kun sä olet hullujenhuoneella... Siihenkö sä annat asian mennä? Sitten isä ainakin saa huoltajuuden.. Kukaan muu ei kissan häntää nosta kuin kissa itse eli nyt suljet korvasi noita "minä vien lapset" -uhkailuilta, rauhoitut ja tosiaan ilmoitat tyynen rauhallisesti, että keskustelet tästä eteen päin lasten asioista vain lastenvalvojan kautta tai asianajajan, jos sulla sellanen sattuu olemaan, jos asioista ei kerran muuten päästä yksimielisyyteen.

Jos oikeudenkäynnissä pelottaa hinta, onko sulla vakuutusta? Niissä on usein oikeusturvavakuutus mukana. Ja oikeusaputoimistosta saa myös apua, vähävarainen saa erittäin halvalla palvelut. Rahasta taistosi ei jää kiinni.

Kyllä tästä nyt siinä mielessä apua oli, etten todella voi antaa lapsia isälle, ennen vahvistettuja tapaamispäiviä. En ehkä saa heitä takaisin! Olen melko vaikeassa tilanteessa, koska mies osa kyllä olla oikein hyvä isä, kun on itse levännyt ja hänellä on asiat hyvin. En ole psykologi tms, mutta uskaltaudun kuitenkin väittämään, että kyseessä on narsisti. Itse olen kokenut sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa hänen taholtaan. Fyysisen kaikki tietävät. Henkisenä koen sen, että neljän vuoden avioliiton jälkeen minulla ei ole enää yhtään ystävää, hän piti huolen, että lakkasin pitämästä yhteyttä keneenkään, kaikissa oli joku vika. Mieheni sai minut jotenkin uskomaan, että kaikki jotka minuun pitivät yhteyttä yrittivät hyötyä minusta rahallisesti. Jotenkin tunsin syyllisyyttä, kun puhuin puhelimessa jonkun ystäväni kanssa, se oli pois meidän yhteisestä ajastamme. Jne. Tätä voisi jatkaa loputtomiin... Itsepähän olen antanut itselleni näin tehdä.

On vain niin paha kuunnella lasten ikävääkin. Ei isä heidän mielestään täysi p..ka ole.

Onko sinulla yhtään todisteita olemassa siitä fyysisestä väkivallasta? Kuvia, lääkärikäyntejä, silminnäkijöitä? Jos on, asiasi helpottuisi paljon. Ja vaikkei olisikaan, kerro sille lastenvalvojalle kaikki. Jooko?

Ja kun teet sen sopimuksen, niin tee tosi tarkka. kellonaikoineen kaikkineen. Säästyt monelta murheelta. Ja please, älä kuuntele niitä uhkauksia ja solvailuja. Laita luuri kiinni siinä vaiheessa.

Älä tarjoa mitään (tapaamisia/rahaa) tai ylipäänsä yritä sopia miehen kanssa kaksin mitään. Lastenvalvojalla sitten koko juttu. Nyt on se hetki, kun pitää jaksaa olla vahva lasten takia! Olet jo ottanut urhean askeleen eroamalla.

Noiden remonttitöiden "maksattamisella" uhkaaminen kuulostaa jo niin kummalliselta, ettei tuosta todellakaan saa järkevää sopimusta hänen kanssaan keskenään.

Toki yleensä on hyvä turvata molempien vanhempien tapaamismahdollisuudet, mutta minkäänlaista epätasapainoisuuden saati väkivallan uhkaa ei pidä olla! Vaikuttaa siltä, että miehellesi lapset ovat vallan väline.

Lastenvalvojalla sitten et tingi mistään tai peittele miehen uhkailuja jne.!

Tsemppiä! Koeta jaksaa pientesi ja itsesi puolesta!

[QUOTE="Joopanoo";25752586]No voihan se isä soittaa silloin kun huvittaa, ja silleen ettei numeroa näy...[/QUOTE]

No niinpä tietysti. Ap, tuohon ei tosiaankaan ole pakko suostua (ellei sitten toinen häiriköisi puhelimitse koko ajan jonka takia ei voisi antaa numero mutta sä nyt et noin ilm. tee), kyllä toisen vanhemman pitää saada pääsääntöisesti yhteys toiseen vanhempaan.

Yhteistyössä