Saako isä hakea lapset poliisin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Narsisti miehenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niinpä tietysti. Ap, tuohon ei tosiaankaan ole pakko suostua (ellei sitten toinen häiriköisi puhelimitse koko ajan jonka takia ei voisi antaa numero mutta sä nyt et noin ilm. tee), kyllä toisen vanhemman pitää saada pääsääntöisesti yhteys toiseen vanhempaan.

Piti vielä laittaa tuohon loppuun että silloin kun lapset ovat sillä toisella eli pitää niihin lapsiin lähinnä saada se yhteys.

Talouspuolesta vielä... Minulla on vakituinen työ, jossa on ihan kohtuullinen palkka. Me tulemme sillä ihan ok toimeen, ei mitään lomareissuja tehdä, mutta normi arki pyörii kyllä hyvin. En halua rahaa mieheltäni, siksi olen valmis luopumaan vaikka lapsilisistäkin, jos se auttaa. Haluan lapseni enimmäkseen minulle. Ihan itseni ja myös lasten takia. Tavallaan pelkään oikeuden käyntikuluja, koska ei minulla mitään ylimääräistä jää mihinkään. On kotivakuutus, jossa oikeusturva katto oli jotain alle 3000. Sekin on muuten ok, mutta tämä mieheni on käynyt oikeutta ensimmäisen vaimonsa kanssa, heillä ei ollut avioehtoa, sekä lapsestaan, elatusmaksuista, huoltajuudesta että omaisuuden jaosta jo nyt yli viisi vuotta. Eli koko sen ajan jonka olimme naimisissa. Sellaiseen lakimiehen laskuun minulla ei todella ole vara, jos meinaan elättää lapset itse, ja itsenikin.
Luulin tosiaan, että syynä siihen, että heidän oikeudenkäynnit eivät lopu koskaan, olen minä. Että hänen ex-vaimonsa haluaa kostaa miehelleni jotain. Tutustuin mieheeni vasta yli vuosi heidän virallisen eronsa jälkeen, joten ei siksi, vaan koska
Itiåuolet eivät ole suosiossa... Nyt en enää tiedä...

Se olisi paljon uskottavampaa, jos pitäisit lapset itselläsi nyt kokonaan. Miten voit saada vakuutettua, että mies on huono vanhemmaksi, jos olet kuitenkin tarjoamassa lapsia hänen haltuunsa. Ajattele nyt niitä lapsia vaan ja jätä miehen uhkailut omaan arvoonsa kokonaan.

Sinulla on varmaan oikeus ilmaiseen oikeusavustajaan. Älä nyt ala luopumaan mistään rahoista. Se ei auta tilannetta yhtään vai luuletko todella, että se miehen käytöstä mihinkään suuntaan parantaisi. Kiristys jatkuisi taas jollakin toisella asialla.

[QUOTE="vieras";25752638]Sinulla on varmaan oikeus ilmaiseen oikeusavustajaan. Älä nyt ala luopumaan mistään rahoista. Se ei auta tilannetta yhtään vai luuletko todella, että se miehen käytöstä mihinkään suuntaan parantaisi. Kiristys jatkuisi taas jollakin toisella asialla.[/QUOTE]
Soita tänne ja kysy.
Oikeuslaitos - Yhteystiedot

Mun mielestä tapaamis- ja elariasiasta ei saa vuosien taistoa. Ensin yrität lastenvalvojan kautta saada ne sovituksi, ja kaikkien normien ja laskurien kanssahan ne elarit lasketaan.
Jos isä ei suostu mihinkään, niin käräjäoikeus määrää oikeaksi katsomansa summan, joka voi perustua siihen lastenvalvojalla laskettuun(ei välttis). Mutta vuosien käräjöintiä ei tästä asiasta kyllä tule, ja lapsien asiallahan sinä olet. Lapsilla on oikeus siihen elatukseen isänkin puolelta. Tulevaisuutta et sinäkään tiedä, joten kyllä ei kannata antaa livistää rahallisesta vastuusta. Sitähän se tässä yrittää.

Iso kiitos kaikille tuestanne... Nyt on pakko painua petiin, muuten ei jaksa aamulla töihin. Lupaan kaikille ottaa vielä uudestaan huomenna yhteyttä lastenvalvojaan. Muuta ei kai voi.

Keräsin viesteistäsi listan, jonka joka kohdan kerrot sille lastenvalvojalle. Se oikeusaputoimisto auttaa oikeasti. Ja kynit ne elarit siltä äijältä, niilläkin pääsette palan matkaa eteenpäin. Tässä tulee:

---------------------------------

"Perheväkivaltaa, uusioperhe yms ongelmia, joita voi vain kuvitella.

Lisäksi hän on uhkaillut perivänsä minulta tekemänsä työt minun omistuksessa olevasta asunnosta, jossa me yhdessä asuimme, ja joka avioehdon myötä jäi minulle erossa, jos en sovi näitä lasten tapaamisasioita hänen kanssaan, hänen haluamalla tavalla.

Hänen mielestään lapset pitäisi olla tasaisesti viikko ja viikko molemmilla, lisäksi minun tulee maksaa hänelle toisesta lapsesta saamani lapsilisä ja sen yksinhuoltajakorotus.

Mitään hän ei näistä halua sopia, lisäksi häneen ei saa yhteyttä puhelimitse lainkaan. Ainoastaan spviesteillä.

En haluaisi lasten menevän hänen luokseen, koska en usko, että tuo lapset takaisin silloin, kun luvannut. Ja uutta tapaamista hän vaatii heti, vaikka lapset eivät olisi ennättäneet olla kotona yhtä montaa päivää kuin poissa.

pelkään, ettei isä tuo heitä takaisin

Tämä isä nimittäin osasi kiristää murrosikäistä lastaan edellisestä liitostaan. Saattoi mennä lähes vuosi eikä pitänyt mitään yhteyttä, kun lapsi ei ollut niinkuin hän tahtoi...

Siis minulle sopisi oikein hyvin, että isä häipyisi kokonaan lasten elämästä. En yritä olla tasapuolinen itseni vuoksi. Haluaisin pitää lapset vaikka kokonaan itselläni. Mutta isä on lähdössä käräjille vaatimaan lasten huoltajuutta kokonaan itselleen, ei edes tapamisia minulle. Yritin koko vkonlopun sopia, koska minusta se antaisi paremmat mahdollisuudet tulevaan lastenasioiden hoitoon.

Isä kyllä hermostuu helposti lapsiin, varsinkin väsyneenä, joten se on yksi syy siihen, että toivon lasten olevan isällään vain lyhyitä aikoja.

Enkä halua kiristää, mutta en myöskään voi enää itseni takia olla loiventamassa isän ja lasten välejä. Ei kyllä ole suoraan lapsille mitään yrittänyt. Halveksunta esim housuun kakkaamisesta on vain mielestäni ihan tarpeeksi paha noin pienelle

Itse olen kokenut sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa hänen taholtaan. Fyysisen kaikki tietävät. Henkisenä koen sen, että neljän vuoden avioliiton jälkeen minulla ei ole enää yhtään ystävää, hän piti huolen, että lakkasin pitämästä yhteyttä keneenkään, kaikissa oli joku vika.

tämä mieheni on käynyt oikeutta ensimmäisen vaimonsa kanssa, heillä ei ollut avioehtoa, sekä lapsestaan, elatusmaksuista, huoltajuudesta että omaisuuden jaosta jo nyt yli viisi vuotta."

Vielä kuitenkin...
Vuosien taiston on mieheni saanut exänsä kanssa. Ensin käräjille, kunpäätös ei häntä miellyttänyt, vei asian hoviin. Siihen päätökseen tyytymättömyyttä kesti kaksi vuotta, jonka aikana hoiti eteenpäin omaisuusjupakkaa. Ja kaksi meidän lasta aiheutti uuden käräjöinnin ekan elatuksesta, johon tyytymättömänä valitti siitäkin päätöksestä hoviin. Tätä on nyt sitten edessä, ei jaksaisi, kun olen sivusta seurannut edellisiä taistoja. Lika ja loka lentää. Enkä itsekään ole mikään malliäiti. Ei vain jaksa aina olla huutamatta.

Jos vain suinkin jaksat, pidä puolesi. Kai se raja miehelläkin tulee joskus vastaan ja vastustan sitä, että tullaisella mulkvistimeiningillä saisi tahtonsa läpi. Jos sinun suurin syntisi on lapsille huutaminen, olet ihan tavallinen äiti. Tuskin kukaan selviää lasten kanssa ääntään koskaan korottamatta. Se ei vielä ole niin iso asia vaakakupissa, että se olisi edes samassa sarjassa eksäsi temppujen kanssa.

No aika paska juttu, että voi noista asioista lähteä jatkuvaan oikeustaistoon. Mutta ehkä sun pitäis näyttää sille luuserille, ettei sua pelota. Jospa tuo ei ite jaksais toista moista käydä läpi. Ja ohan sillä jo hemmetisti rahaa kulunutkin exänsä kanssa.
Mutta lastenvalvojalle tapaamisehdotuksia tekemään, narsku sitten päättää mitä päättää. Ja laitella vaikkapas vastaehdotuksia.

juttelehan miehen edelliselle uhrille. Saatat jopa saada ystävän. Ainakin saatat saada jonkun, joka ymmärtää. Ja nyt hattu kouraan ja vanhojen ystävien luo. Eiköhän he anna anteeksi ennen pitkää myös.

Olet kuitenkin vahva nainen tilanteeseen nähden. Voisit olla paljon pahemminkin romuna. Kyllä se siitä lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja Narsisti miehenä;25752525:
Koitan tarkentaa tätä... Lapset tulivat vasta toissapäivän isältään. Olisin halunnut pitää heitä kotona vielä... Ja eivät ole olleet poissa ja erossa minusta, nuorempi ei koskaan ja vanhempi silloin kun nuorempi syntyi. Olisin halunnut totuttaa heitä pikkuhiljaa. Ja kuten jo sanoin, pelkään, ettei isä tuo heitä takaisin. Olisin halunnut meille lastenvalvojan vahvitamat tapaamispäivät, jolloin olisin voinut kai? Vaatia myös lasten paluupäivän pitämään paikkaansa. Ja koska isä kiristää tapaamissopimusta mielestäni lapsillekin huonoon suuntaan yritän kovasti harata vastaan, että saataisi sopimus myös minulle kohtuulliseksi. Enhän saa lasten kanssa kolmea itselleni vapaata päivää oikeastaan koskaan, ellei sitten satu joku juhlapyhä tms. Kyllä lapset tarvitsevat ihan yhtä paljon aikaa äidin kuin isänkin kanssa. Miksi isällä on oikeus pitää heitä puolet ajasta, mutta vain omina vapaapäivinään?

Sinä siis kiristät exääsi lapsilla, jotta hän taipuisi sinun tahtoosi?

Pelottava juttu kaiken kaikkiaan:( En kyllä itse varmasti pystyisi edes nukkumaan lasten ollessa isällään ap:n tapauksessa:( Onhan näitä juttuja ollut joissa isä on tappanut lapsensa siitä syystä ettei äiti näitä saa! Ja jos on ollut väkivaltainen ja hermostuu lapsiinsa nopeasti....

Alkuperäinen kirjoittaja Narsisti miehenä;25752533:
Haloo... Koti väkivaltaisen ja myös psyykkistä väkivaltaa käyttävän isän luona? En tarkoittanut sitä. Tämä isä nimittäin osasi kiristää murrosikäistä lastaan edellisestä liitostaan. Saattoi mennä lähes vuosi eikä pitänyt mitään yhteyttä, kun lapsi ei ollut niinkuin hän tahtoi... Kyllä lasteni koti olisi mielestäni minun luona.

olisi, mutta kun me emme tiedä totuutta sinunkaan sanojesi takana. Monet äidit valitettavasti sortuvat tähän miehen mustamaalaamiseen eron yhteydessä.

:hug: tiedän tasan tarkkaan mikä myllerrys sinun pääkopassa tällähetkellä käy :(

Nyt on kuitenkin tärkeintä, kuten moni on jo sinulle sanonutkin, että otat yhteyden lastenvalvojaan ja mieluiten vaikka oikeusaputoimistoonkin.
Yritätte sovinnolla lastenvalvojan luona sopia huoltajuudesta ja tapaamisista yms. asioista.
Mikäli lasten isä ei suostu lastenvalvojan ehdotuksiin, VIET SINÄ asian Käräjäoikeuden ratkaistaaksi.
Älä anna ex-ukkosi manipuloida ja henkisesti kiusata enempää, vaan ota homma haltuusi ja ole vahva.
Hän pelottelee ja yrittää "vaatia hieman yläkanttiin" asioita, koska tietää sinun olevan muutenkin niskanpäällä asioissa.
Nyt en suosittele minkäänlaisia tapaamisia ennenkuin olette saanneet mustaa valkoiselle tapaamisista.

Ja mitä tulee tuohon päiväkodista hakemiseen...
Teillä on tällähetkellä yksinhuoltajuus ja periaatteessa päiväkodin tulee antaa tietoja lapsista kummallekkin huoltajalle ja heidän täytyy lapsi luovuttaa periaatteessa myös etävanhemmalle...
Sinä voit kuitenkin ilmoittaa päiväkodille, että sinä olet ensisijainen lasten noutaja ja sinä ilmoitat heille, jos lapset hakee joku muu, sinun nimeämä henkilö.
Voit ilmoittaa päiväkodille (olethan kertonut siellä tilanteen avoimesti?), että mikäli lasten isä tulee lapset noutamaan päiväkodista, niin lapsia ei saa luovuttaa ennenkuin sinulle on soitettu asiasta.
Minullla oli vastaavanlainen tilanne, mutta paljon kaoottisempi ja se tunne jättää lapset päiväkotiin oli aivan kamala, kun jatkuvasti sai pelätä, että jos se hyypiö menee päiväkodille :(

Nyt vaan ihan oikeasti alat itse viemään asioita apinanraivolla eteenpäin ja et usko pätkääkään minkäänlaisia uhkauksia lasten isältä...

Käräjäoikeus tekee väliaikaisen päätöksen tapaamisista yms...joten ei kannata mennä nyt sooloilemaan noiden tapaamisten suhteen...jos sinä nyt annat lapset pitkäksi aikaa isällensä, kun teillä ei ole vielä mitään sopimuksiakaan, niin Käräjäoikeus saattaa katsoa, että olet asian hyväksynyt ja näin tulee olemaan siihen astí vähintäänkin, kunnes tulee lopullinen päätös asiasta.

Oletteko naimisissa, olethan laittanut avioerohakemuksen vireille ja hakenut avioeron liitännäishakemuksena näitä lasten tapaamiseen ja huoltoon liittyvien asioiden ratkaisua...??

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen En Ainakaan Ole;25765829:
Käräjäoikeus tekee väliaikaisen päätöksen tapaamisista yms...joten ei kannata mennä nyt sooloilemaan noiden tapaamisten suhteen...jos sinä nyt annat lapset pitkäksi aikaa isällensä, kun teillä ei ole vielä mitään sopimuksiakaan, niin Käräjäoikeus saattaa katsoa, että olet asian hyväksynyt ja näin tulee olemaan siihen astí vähintäänkin, kunnes tulee lopullinen päätös asiasta.

Oletteko naimisissa, olethan laittanut avioerohakemuksen vireille ja hakenut avioeron liitännäishakemuksena näitä lasten tapaamiseen ja huoltoon liittyvien asioiden ratkaisua...??
Minä näistä asioista paasaan :D ihan senkin vuoksi, että nämä asiat voi hoitaa tasan kahdella tavalla...OIKEALLA ja VÄÄRÄLLÄ tavalla.
Kannattaa lukea mahdollisimman paljon näihin liittyvistä asioista ja olla yhteydessä joko oikeusaputoimistoon tai sitten hommata yksityinen asianajaja.
Älä missään nimessä ala kostamaan mitään tai kieroilemaan, vaan ainoa tiesi on mennä juuri viimeistä piirtoa myöten lain mukaan ja oikein.
Kaikkea idioottimaista jota teet tulee exäsi käyttämään sinua vastaan, on aivan sama kuinka paljon hän valehtelee tai käyttäytyy idioottimaisesti, niin ole sinä fiksu.
...näissä kaikissa asioissa pätee vanha kunnon sananlasku: " Sen edestään löytää, jonka taakseen jättää"...ja vielä "lopussa kiitos seisoo" :D

minulla samantapainen kohtalo. OIta ihmeessä yhteys lähimpään oikeusapu miehee. jos ei ole virallista päätöstä lapsen huoltajuudesta , joka siis sovittu lasten valvojien luona. ei sinun tarvitse luovuttaa lastasi isälle, juridisesti, jos lapset asuvat sinun luona kirjoilla. poiliisit eivät tälläiseen ruhdy, koska olen itse sen jo selvittänyt. jos isä ei susotu joustamaan millään tavoin ja pitää hanttiin niin se on hänen ongelma.. sinun ei ole siis pakko luovuttaa isälle lapsia, ennen kuin on juridinen päätös tehty tapaamisista joko käräjä oikeudessa tai lasten valvojilla. Älä mene missään nimessä maksamaan hänelle mitään maksuja ennen kuin on mustaa valkoisella. Suosittelen että laitat asian pikaisesti oikeuteen jotta asia selviää..kerää kaikki todistus ainoeisto itsellesi mm perheväliväallasta ym.. vaikka lasten lastensuojelussa tehdään kirjaöilinen sopimus lapsen tapaamisesta , niin muista se että se ei ole juridenen päätös. Älä missään nimessä allekirjoita lastensuojelussa nimeä lastesi tapaamiseen vaan ota yhteys lakimieheen ( sinulle tod näk ilmainen).kun et allekirjoita mitään se mahdollisesti nopeuttaa myös että lasten isä tekee asian hyväksi jotain esim vie oikeuteen.) minulla samanlainen tilanne.

Yhteistyössä