Saako isä jäädä töistä pois jos äiti ja vauva on kipeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24844768]Jos sä olet äitiyslomalla tai kotihoidontuella, niin ei voi. Jos olet töissä niin voi, koska se voi ilmoittaa työnantajalleen että lapset ovat sairaina, hän jää hoitamaan niitä kotiin.
[/QUOTE]

Miksi täällä jauhetaan koko paskaa. Pakottavasta perhesyystä on oikeus jäädä kotiin.

Pakottavat perhesyyt...löytyy työsopimuslaista...Onnistui ainakin meillä...iskä oli kotihoidontuella--> sairastui lasten kanssa yhtäaikaa mahatautiin..sain jäädä kotiin. Työnantajan suostumuksella ja sain palkan..ja toinen kerta oli kun jouduin viemään lasta sairaalaan ja iskä jäi toisen kanssa kotiin..sain kyseiseltä sairasloman ajalta palkan..Vaikka mulle sama, olisin voinut pitää palkatontakin!!! Lapsen ja perheen etu ja hyvinvointi menee tässä kohtaa kaiken edelle...

[QUOTE="untamo";24844981]Ja minä olen sairaanakin hoitanut lapset ja mies on tehnyt töitä. Enpä ole edes älynnyt vaatia miestä jäämään kotiin jos olen itse sairaana kotona.[/QUOTE]

*ojentaa sädekehän* Sitten sinä et ole ollut niin kipeä ettet olisi pärjännyt, ei sen kummempaa :)

[QUOTE="vieras";24844974]Miksi täällä jauhetaan koko paskaa. Pakottavasta perhesyystä on oikeus jäädä kotiin.[/QUOTE]

Jep, pakottavista perhesyistä voi jäädä kotiin, mutta palkkaa ko. ajalta ei työnantajan tarvitse maksaa.

Käsittääkseni läheisen äkillisestä sairaudesta tms. johtuen voi jäädä, mutta tosiaan työnantajan ei tarvitse palkkaa maksaa. Pekkaset, joustot yms. kandee sitten ottaa käyttöön.

Yhteistyössä