saako isä tehdä näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hdfgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä saa ja voi. Isä ei ole mitenkään velvoitettu olemaan lapsen kanssa koko aikaa tapaamisviikonloppuna. On kylläkin velvoitettu järjestämään sopiva hoito lapselleen, jos ei itse ole paikalla. Eri asia sitten, miten järkevää ja lapsen kannalta mielekästä tuo on.

Lähivanhemmalla ei ole oikeutta määrätä, mitä etävanhempi lapsen kanssa tekee silloin kun lapsi etävanhemmalla on.

lapsi on 2 vuotias..on isällään noin 6vrk kuussa eli ei ole kiinni siitä että ei muuten tapaisi...arkisikin saa tulla hakemaan,aina kun itselleen sopii!!
pointti onki että sehän on isän ja lapsen aikaa,ei avovaimon ja lapsen..jos minä voin yhtälailla samaan aikaan hoitaa lastani niin miksi se pitäisi antaa muullekun isälle?
ja avovaimo on kanssani samaa mieltä asiasta että mies ei saisi valehdella tollaisesta ja vielä vaatia häntäkin valehtelemaan!!
kysyn minäkin isältä ensin jos tarvitsen lapselle hoitajaa..mehän sen lapsen vanhempia ollaan ja mielestäni kyllä vanhemmat ensisijaisesti hoitavat lasta niin paljon kun mahdollista!!

lapsi on 2 vuotias..on isällään noin 6vrk kuussa eli ei ole kiinni siitä että ei muuten tapaisi...arkisikin saa tulla hakemaan,aina kun itselleen sopii!!
pointti onki että sehän on isän ja lapsen aikaa,ei avovaimon ja lapsen..jos minä voin yhtälailla samaan aikaan hoitaa lastani niin miksi se pitäisi antaa muullekun isälle?
ja avovaimo on kanssani samaa mieltä asiasta että mies ei saisi valehdella tollaisesta ja vielä vaatia häntäkin valehtelemaan!!
kysyn minäkin isältä ensin jos tarvitsen lapselle hoitajaa..mehän sen lapsen vanhempia ollaan ja mielestäni kyllä vanhemmat ensisijaisesti hoitavat lasta niin paljon kun mahdollista!!

valehtelu on tyhmää ja väärin.. mutta ilmeisesti tuo äitipuoli teidän tapauksessa vaikutta oikein mukavalta ja täyspäiseltä ihmiseltä joka on ihan mielellään lapsen kanssa,niin eikö se ole vain ja ainoastaan hyvä asia ? jatkoa ajatellen,jos äitipuoli kuitenkin tulee olemaan exän elämässä vaikka "IKUISESTI" niin senkin takia vain hyvä juttu minusta.

valehtelu on tyhmää ja väärin.. mutta ilmeisesti tuo äitipuoli teidän tapauksessa vaikutta oikein mukavalta ja täyspäiseltä ihmiseltä joka on ihan mielellään lapsen kanssa,niin eikö se ole vain ja ainoastaan hyvä asia ? jatkoa ajatellen,jos äitipuoli kuitenkin tulee olemaan exän elämässä vaikka "IKUISESTI" niin senkin takia vain hyvä juttu minusta.

jep hän on todella mukava ihminen,ei minulla todellakaan ole mitään häntä vastaa!!
mutta mielumminhan minä nyt itse hoidan omaa lastani kuin annan sen jollekin muulle kun hänen omalle isälle hoidettavaksi..ja pitää hän esim tämän naisen pystyä soittamaan minulle jos lapselle sattuu jotain ja hän ei saa isää kiinni..mutta nyt hän ei saisi vastata minulle edes puhelimeen..jos mä olen kykenevä järjestämään omalta osaltani niin että isä voi hakea lasta kun hänelle sopii ni ketuttaa että sit hän hakee kun on tlissä..onko se muka sitä yhteistä laatuaikaa??
luulisi todella että häntäkin kiinnostaa olla se aika lapsensa kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22969446:
Jos isä olisi kysynyt asiaa etukäteen, niin mitä olisit vastannut?

olisin antanut lapsen perjantai aamuna niinkun nyt annoin ja sovittuun että pe tämä nainen on lapsemme kanssa koska oli lyhyt työvuoro,eli se oli minulle ok,halusin kumminki että lapsi pääsee isälleen!
olisin pyytänyt häntä tuomaan lapsen lauantaina kotiin ennen kun meni töihin.meni vasta 5deksi illalla,joten olisi ehtinyt aamun ja pvän olla ihan rauhassa lapsen kanssa.

olisin antanut lapsen perjantai aamuna niinkun nyt annoin ja sovittuun että pe tämä nainen on lapsemme kanssa koska oli lyhyt työvuoro,eli se oli minulle ok,halusin kumminki että lapsi pääsee isälleen!
olisin pyytänyt häntä tuomaan lapsen lauantaina kotiin ennen kun meni töihin.meni vasta 5deksi illalla,joten olisi ehtinyt aamun ja pvän olla ihan rauhassa lapsen kanssa.

no eihän tuossa pitäs kai olla mitään "Ongelmaa" ,jos oli töissä vain pe lyhyen vuoron ja lauantainakin meni vasta ilta viiteen.sunnuntaihan taisi ollakin jo ihan vapaa ? vai menikö minulta jotain ohitse ?

mie en oikeasti ymmärrä, nyt jos olis kyse siitä että etä oliskin nainen ja lapsi olis ollut isäpuolensa hoidossa sen viikonlopun aikana kun äiti on töissä, niin kyllähän se nainen sais ihan kunnon kivityksen siitä hyväst'ä että pistää työn lapsensa edelle, ei ole kunnon äiti jos ei voi yhtenä viikonloppuna olla töistä pois jne.

ja nyt on turha sanoa etteä ei se niin mene.. kun se menee, se on niin monta kertaa nähty ja luettu.. mutta isä on sitten poikkeus, vaikka se katoais lapsen elämsätä 3v sitten paukakis takas ja vaatis taas tapaamisia niin täällä kilvan ollaans itä mieltä että se on hyvä juttu ja äiti ei voi sitä estää, samoin kuin että isän ei ole sitten pakko muutoinkaans olla läsnä lapsen tapaamispäivinä..

no eihän tuossa pitäs kai olla mitään "Ongelmaa" ,jos oli töissä vain pe lyhyen vuoron ja lauantainakin meni vasta ilta viiteen.sunnuntaihan taisi ollakin jo ihan vapaa ? vai menikö minulta jotain ohitse ?

sunnuntaina lapsi tulee jo ajoissa kotiin!!eli isä oli ehti olla lapsen kanssa perjantaina 3-4h hereillä olo ajasta ja lauantaina hieman pidempään..tarkoitus kumminkin on että kun lapsi on isällä se on isänsä kanssa..ei niitä tapaamisia sen avovaimon takia sovita vaan lapsen ja isän takia!!!!
kyllähän nyt lapsi mielummin on äidin kanssa kun avovaimon..ja hän on sanonut että mielellään hoitaa jos tarvitsee mutta myös oli juuri sanonut isälle kun se on kummiskin aika rankkaa..ja kyllä lapsi nyt mielummin on äidin hoidossa kun ihmisen joka ei hänelle ole kummiskaan mitään sukua!

mie en oikeasti ymmärrä, nyt jos olis kyse siitä että etä oliskin nainen ja lapsi olis ollut isäpuolensa hoidossa sen viikonlopun aikana kun äiti on töissä, niin kyllähän se nainen sais ihan kunnon kivityksen siitä hyväst'ä että pistää työn lapsensa edelle, ei ole kunnon äiti jos ei voi yhtenä viikonloppuna olla töistä pois jne.

ja nyt on turha sanoa etteä ei se niin mene.. kun se menee, se on niin monta kertaa nähty ja luettu.. mutta isä on sitten poikkeus, vaikka se katoais lapsen elämsätä 3v sitten paukakis takas ja vaatis taas tapaamisia niin täällä kilvan ollaans itä mieltä että se on hyvä juttu ja äiti ei voi sitä estää, samoin kuin että isän ei ole sitten pakko muutoinkaans olla läsnä lapsen tapaamispäivinä..

mua kummastuttaa tuo, et vähän väliä puhutaan tuosta et työvuoroja vaan vaihdeltais pois viikonlopuilta, missä työpaikassa se oikeasti onnistuu?
eikä kukaan muakaan kivittänyt, kun tuolla aiemmin mainitsin olleeni töissä viikonloppuisin lasten ollessa isäpuolensa kanssa kotona:saint:

Ihmiset on tyhmiä, kuten ap.... hanki oma elämä ja anna exäsi elää omaansa. Silloin ei tarvi lapsen pyytää valehtelemaan yms. Anna nyt herran jestas isän hoitaa asiansa niinkuin haluaa. Kuitenkin lapsi aikuisen hoidossa ja mitään väärää ei tapahtunut. Sinä vain ap haluat hallita exääsi eronkin jälkeen. Taisi olla katkera ero sinulle??

näin se menee..ja siis jos minä kysyn isältä että ottaako lapsen että olisi menoa ni jos häntä ei huvita ja toteaa et pyydä joku muu ni harvemmin pyydän..ei lapsia tehdä tänne muiden hoidettavaksi!!ja aina hokee mulle että tee sillon niitä juttuja kun lapsi on täällä,ja niin nimenomaan teenkin..eli tekisi hänkin niitä töitä kun lapsi on täällä!
ja sit hoetaan et oisit ilonen kun tämä nainen haluaa osallistua,totta hemmetissä olen!!mutta mielummin itse hoidan silti lastani jos mahdollista!

Mun mielestä isä ei tehnyt mitään väärää. Halusi elää "normaalia" arkea lapsensa kanssa ja nähdä niin paljon kuin ehtii.
Ei vaan viitsinyt puhua sinulle, koska pelkäsi ettei saa lasta jos kertoo että on osan ajasta töissä.
Myös isällä on oikeus lapseen ja avovaimo näytti hoitavan hyvin ja mielellään. Se on heidän kotiarkeaan nyt.

En ymmärrä miksi teet asiasta ongelman kun näyttää siltä etää lapsella on rakastavat perheet sekä äidin ja isän luona...

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22969609:
mua kummastuttaa tuo, et vähän väliä puhutaan tuosta et työvuoroja vaan vaihdeltais pois viikonlopuilta, missä työpaikassa se oikeasti onnistuu?
eikä kukaan muakaan kivittänyt, kun tuolla aiemmin mainitsin olleeni töissä viikonloppuisin lasten ollessa isäpuolensa kanssa kotona:saint:
No joissakin paikoissa vanhemmat työntekijät voivat valita mieleiset vuoronsa ja uudemmat saavat ns paskavuorot, muistelen.

sunnuntaina lapsi tulee jo ajoissa kotiin!!eli isä oli ehti olla lapsen kanssa perjantaina 3-4h hereillä olo ajasta ja lauantaina hieman pidempään..tarkoitus kumminkin on että kun lapsi on isällä se on isänsä kanssa..ei niitä tapaamisia sen avovaimon takia sovita vaan lapsen ja isän takia!!!!
kyllähän nyt lapsi mielummin on äidin kanssa kun avovaimon..ja hän on sanonut että mielellään hoitaa jos tarvitsee mutta myös oli juuri sanonut isälle kun se on kummiskin aika rankkaa..ja kyllä lapsi nyt mielummin on äidin hoidossa kun ihmisen joka ei hänelle ole kummiskaan mitään sukua!

Olet vain mustasukkainen, se on nyt toinen perhe sinun lapsellesi koska siellä asuu hänen isänsä ja uusi avovaimo. Työtä on ihmisen pakko tehdä ja toisaalta erittäin hyvä että lapsi elää arkea myös isänsä kanssa eikä häntä hemmotella piloilla alituisella paapomisella ja lellittelyllä!

[QUOTE="mä";22969613]Ihmiset on tyhmiä, kuten ap.... hanki oma elämä ja anna exäsi elää omaansa. Silloin ei tarvi lapsen pyytää valehtelemaan yms. Anna nyt herran jestas isän hoitaa asiansa niinkuin haluaa. Kuitenkin lapsi aikuisen hoidossa ja mitään väärää ei tapahtunut. Sinä vain ap haluat hallita exääsi eronkin jälkeen. Taisi olla katkera ero sinulle??[/QUOTE]

voi apua aina tää menee tähän..ero ei ollut helppo mutta nimenomaan en tollasta valehtelevaa äijää kuule kaipaa elämääni :D ja olenha tässäkin maininnut että olen hänen nykyisen kanssa todella hyvisssä väleissä ja ihanaa että voin luottaa häneen :Deli ei ole tarvetta hallita exääni,todellakaan..lastenvalvojathan toki painottavat lasten vanhempien välistä luottamusta jotta tapaamiset onnituvat ja lapsi voi hyvin..luota sitten ihmiseen joka valehteli ja vaatii avovaimoaankin valehtelemaan!

Vastuu on isällä ja äidillä ja jos isä kokee avopuolisonsa kykeneväiseksi hoitamaan lastaan, niin mikä tässä nyt on ongelmana? Miksi isä ei ole kykeneväinen omalta osaltaan päättämään kenelle lapsensa hoitoon jättää? Miksi vain äiti osaa tehdä tuollaiset päätökset?

Tiedotatko sinä isälle jos lasta hoitaa joku muu kuin sinä?

Ja mieshän on sikäli kiva, että vaikka hän on töissä, niin silti haluaa ottaa lapsensa, jota siis ei muutoin tänä viikonloppuna tapaisi.

Mies on oikeassa, sinä hysteerikko.

On isän ja hänen puolisonsa asia miten järjestävät elämänsä ja lastenhoitokuviot. Väärin tietty oli että isä oli valehdellut mutta toisaalta hän ei ole tilivelvollinen exälleen työvuoroista jne. Älä puutu asioihin mitä ei kuulu sinulle. Keskity omaa elämääsi.

voi apua aina tää menee tähän..ero ei ollut helppo mutta nimenomaan en tollasta valehtelevaa äijää kuule kaipaa elämääni :D ja olenha tässäkin maininnut että olen hänen nykyisen kanssa todella hyvisssä väleissä ja ihanaa että voin luottaa häneen :Deli ei ole tarvetta hallita exääni,todellakaan..lastenvalvojathan toki painottavat lasten vanhempien välistä luottamusta jotta tapaamiset onnituvat ja lapsi voi hyvin..luota sitten ihmiseen joka valehteli ja vaatii avovaimoaankin valehtelemaan!

Kannattais mennä itseensä ja kääntää asia toisin päin, miten ihmeessä sinä hoidat työsi ja omat menosi jos lasta ei voi jättää vieraan hoidettavaksi??
Aika outo ajattelutapa ja ei se exäsi toiminta lasta riko vaan se että rajoitat heidän elämää ja selvitäkseen siitä heidän on keksittävä valkoisia valheita!! Kelaa vähän!

okei.ei sun tarvitsekaan, mut teidän lapselle varmaan on ihan kiva tutustua ja elää kuitenkin sitä arkea oman iskänkin kanssa .
vai onko ex siis täysin välinpitämätön sitten lastaan kohtaan jne ? se oliskin jo kurjempi juttu sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Mikä tuossa on ongelma?;22969654:
Vastuu on isällä ja äidillä ja jos isä kokee avopuolisonsa kykeneväiseksi hoitamaan lastaan, niin mikä tässä nyt on ongelmana? Miksi isä ei ole kykeneväinen omalta osaltaan päättämään kenelle lapsensa hoitoon jättää? Miksi vain äiti osaa tehdä tuollaiset päätökset?

Tiedotatko sinä isälle jos lasta hoitaa joku muu kuin sinä?

Ja mieshän on sikäli kiva, että vaikka hän on töissä, niin silti haluaa ottaa lapsensa, jota siis ei muutoin tänä viikonloppuna tapaisi.

Mies on oikeassa, sinä hysteerikko.

kyllä minä tiedotan isälle aina jos lapsi on hoidossa,tosin usein ei sitä ole..minä kysyn aina ensin isältä haluaako hän ottaa lapsen jos tarvitsen hoitajaa,ja näin kun olemme sopineet toimivamme!!!
eli siis isä saa valehdella että on lapsen kanssa vkonlopun vaikka todellisuudessa on siitä puolet pois!

Yhteistyössä