saako koiraa myydä eteenpäin, jos kasvattajalla on jalostusoikeus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn?

Vieras
Siis jos olen koiran omistaja ja koiran kasvattaja on jättänyt koiralle kaksi astutusoikeutta. niin saanko myydä koiran? mietin,että pitääkö kasvattajalta lupa kysyä ym? ei lue missään että myyjällä oieus ostaa koira takaisin ym,, koira siis minun muuten mutta kasvattajalla vain se kaksi astutusoikeutta.... henkilökohtaiset syyt miski luopuisin koirasta:(

Oletteko saaneet hinnan alennuksen? Jos olette niin myyjälle tulisi kyllä tiedottaa asiasta tai kysyä josko itse haluaisi etsiä uuden omistajan koiralle tai ostaa itse pois. Täyttä hintaahan sä et voi enää koirasta tietenkään pyytää kun ei ole enää pentu.

Katso mitä olette sopineet Kennelliiton sopparissa mutta ilmoita kasvattajalle että haluat luopuoa koirasta niin hänellä on mahdollisuus ostaa se takaisin. Ainakin joudut pulittamaan kasvattajalle takaisin alennuksen verran.

Moraalisesti ja eettisesti ajateltuna olisi oikein ottaa yhteyttä kasvattajaan.

ja vieras joka mainitsi, että "kasvattajan yhteydenottoihin ei kannata ikinä vastata" niin sanoisin... tässäpä yksi syy miksi kasvattajat ovat yleensa aika epäilevällä kannalla kun joku vähänkin epämääräinen yhteydenotto kolahtaa sähkopostiin... sitten kuulee niitä "kumma kun ei raha kelpaa" kommentteja.

Niin ajattelinkin ottaa tietenkin kasvattajaan yhteyttä, sain koiran puoleen hintaan aikoinaan kun ostin sen. Kasvattajalle jäi siis kaksi astutuskertaa. kahdelle eri nartulle. koira on nyt n.11kk. en olisi muuten luopumassa mutta näyttää että pakko on,hekilökohtaisia syitä,mitä en tässä lähde erittelemään. Mutta mietin että kasvattaja ei itse halua ostaa koiraa takaisin ainakin sanoi aikoinaan niin kun ostin että ei aijo koiria takaisin ottaa mutta jos asia on vieläkin niin niin onko mulla kuitenkin oikeus myydä koira eteenpäin ,olenhan sentään omistaja. tietenkään en millään isolla hinnalla edes myisi sitä. ja uudelle otajalle annan sen kaavakkeen missä on tiedot että kasvattajalla on astutusoikeus. vai??

En ymmärrä näitä kasvattajia jotka koiran luovuttavat ennen kuin ovat jalostusoikeuden käyttäneet. Selkeesti vaan sellanen sopimus, että kennelliittoon ilmoitetaan omistajanvaihdoksesta siinä vaiheessa kun koko kauppahinta on maksettu eli kasvattaja on jalostusoikeutensa käyttänyt.

Kyllä mää kasvattajalle ilmoittaisin, että koirasta olet luopumassa. Jos ei halua ostaa/ottaa takaisin niin sitten myyt eteenpäin. Kasvattaja ei voi sinua sopimuksen perusteella velvoittaa pitämään koiraa niin kauaa että on oikeutensa käyttänyt, jos sinulla on syy miksi siitä pitää luopua. Tämä on kohtuutonta eikä tekemänne sopimus silloin ole pätevä.

Mää meinaan revetä aina tälle "henkilökohtainen syy" . Sitä on otettu koira eikä sitä sittenkään haluta vai mitä? Ei jakseta eikä se nyt niin kiva ollutkaan enää isompana kuin pentuna.

Se vaatii kyllä hurjasti itseltä kun on pienet lapset, ja tarttee tehdä lasten ja koirien eteen etenkin jos talossa on sekä koiravauva että ihmisvauva, mutta kaikesta selviäis mihin on ryhtynyt jos niikseen päättäisi.

Nykymaailma....paaaaaaaaAAAAAAAAAAAH!

juu, tottakai otat yhteyttä kasvattajaan jos olette näin sopineet että hänelläkin on oikeus koiraan vielä.

Mää meinaan revetä aina tälle "henkilökohtainen syy" . Sitä on otettu koira eikä sitä sittenkään haluta vai mitä? Ei jakseta eikä se nyt niin kiva ollutkaan enää isompana kuin pentuna.

Se vaatii kyllä hurjasti itseltä kun on pienet lapset, ja tarttee tehdä lasten ja koirien eteen etenkin jos talossa on sekä koiravauva että ihmisvauva, mutta kaikesta selviäis mihin on ryhtynyt jos niikseen päättäisi.

Nykymaailma....paaaaaaaaAAAAAAAAAAAH!

juu, tottakai otat yhteyttä kasvattajaan jos olette näin sopineet että hänelläkin on oikeus koiraan vielä.

Kusipää.

Oletteko saaneet hinnan alennuksen? Jos olette niin myyjälle tulisi kyllä tiedottaa asiasta tai kysyä josko itse haluaisi etsiä uuden omistajan koiralle tai ostaa itse pois. Täyttä hintaahan sä et voi enää koirasta tietenkään pyytää kun ei ole enää pentu.

Ai täyttä hintaa ei saa pyytää, jos koira ei ole enää pentu? Salli mun nauraa. Ai sä meinaat että jos "Pepi" niminen koira maksaa pentuna 1000 euroa, niin Pepistä ei voi aikuisena pyytää 1000 euroa? Millä logiikalla? Jos Pepistä tulee myöhemmin 10 maan muotovalio sekä käyttövalio ja agivalio, niin meinaatko, ettei Pepistä edelleenkään saa pyytää samaa hintaa kuin pentuna? Kuule, veikkaan että jos vielä Pepi on todettu erinomaiseksi jalostusurokseksi, niin sen hinta aikuisena tuplaantuu, ellei jopa triplaannu.

Ap, ole yhteydessä kasvattajaan ja sovi hänen kanssa. Varmaankin siihen uuteen omistaja/ostotodistukseen pitää kirjoittaa tuo sama pykälä, eli kasvattajalla jalostusoikeus.

Ai täyttä hintaa ei saa pyytää, jos koira ei ole enää pentu? Salli mun nauraa. Ai sä meinaat että jos "Pepi" niminen koira maksaa pentuna 1000 euroa, niin Pepistä ei voi aikuisena pyytää 1000 euroa? Millä logiikalla? Jos Pepistä tulee myöhemmin 10 maan muotovalio sekä käyttövalio ja agivalio, niin meinaatko, ettei Pepistä edelleenkään saa pyytää samaa hintaa kuin pentuna? Kuule, veikkaan että jos vielä Pepi on todettu erinomaiseksi jalostusurokseksi, niin sen hinta aikuisena tuplaantuu, ellei jopa triplaannu.

Ap, ole yhteydessä kasvattajaan ja sovi hänen kanssa. Varmaankin siihen uuteen omistaja/ostotodistukseen pitää kirjoittaa tuo sama pykälä, eli kasvattajalla jalostusoikeus.

Jep shit vaan itelles, mut itse en maksas lähes aikuisesta koirasta täyttä hintaa vikka olis millainen muotovalio. Mut kukin tyylillään. Mulle on tärkeää et pentuna mulle tulee ja jos aikuisen ottaisin niin tekisin sen hyvää hyvyyttäni enkä todella maksas siitä täyttä hintaa!

eikös se omistusoikeus siirry vasta sulle niiden kahden pennustuksen jälkeen?
käsittääkseni silleen se sopimus menee. eli jos et pysty koiraa pitämään, yhteys kasvattajaan joka ottaa sen takaisin. luultavasti saat sen maksusi takaisin.

eikös se omistusoikeus siirry vasta sulle niiden kahden pennustuksen jälkeen?
käsittääkseni silleen se sopimus menee. eli jos et pysty koiraa pitämään, yhteys kasvattajaan joka ottaa sen takaisin. luultavasti saat sen maksusi takaisin.

Ei, vaan nimenomaan jos sopimus jostain syystä raukeaa, tuota maksua ei saa takaisin. Nimim. kokemusta on.

ap voit olla koirasi haltija mutta kun on toi jalostusoikeus jätetty eli koira sijoitettu sinulle niin kasvattaja edelleen omistaa koiran,tuo sun maksamasi summa on vain tns takuu..saat sen takaisin kun palautat koiran kasvattajalle..sinulla ei ole oikeutta lähteä myymään..googletapas sijoitus sopimus kennelliiton sivuilta...muutenkin miks hemmetissä sä täällä kyselet etkä suoraan soita sille kasvattajalle,sehän sulle osaa vastata,..ja varmaan ottaa sulta koiran heti takasin jos sulla ois lapsi kuollu...epäilen kumminkin et tässä on vaan käyny niin et otetaan koira ja sit ei jaksetakaan!!

Yhteistyössä