Saako lastensuojelusta apua vai mistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Palvelusetelillä voitte ostaa yksityisiltä firmoilta (siinä tuli varmaan lista mukana) perhetyöntekijän auttamaan, esim. MLL:llä minimi tuntimäärä/kerta on 3tuntia, se on jo aika paljon enemmän kuin tuo teidän nyt saama tunti tai vois olla siihen lisänä. Kannattaa katsoa siitä listasta mistä tilata, hinnat kuitenkin vaihtelee.

Joo, sisko jotain puhu, että sen pitäis kattoo jostakin listalta ja sitten siinä on joku tosipieni omavastuuosuus. Sitten sais sisko imettää rauhassa ilman että kaikki pojat kiipeilee sen kimppuun... Ja sais nuo vanhemmat vähän riehua ja olla oman ikäisiänsä, ilman että tarttis olla kokonaan poissa äidin luota.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Palvelusetelillä voitte ostaa yksityisiltä firmoilta (siinä tuli varmaan lista mukana) perhetyöntekijän auttamaan, esim. MLL:llä minimi tuntimäärä/kerta on 3tuntia, se on jo aika paljon enemmän kuin tuo teidän nyt saama tunti tai vois olla siihen lisänä. Kannattaa katsoa siitä listasta mistä tilata, hinnat kuitenkin vaihtelee.

Joo, sisko jotain puhu, että sen pitäis kattoo jostakin listalta ja sitten siinä on joku tosipieni omavastuuosuus. Sitten sais sisko imettää rauhassa ilman että kaikki pojat kiipeilee sen kimppuun... Ja sais nuo vanhemmat vähän riehua ja olla oman ikäisiänsä, ilman että tarttis olla kokonaan poissa äidin luota.

Miksi et huolehdi muista kun äiti imettää pientä? Mitä sinä teet muuta kuin palstailet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko tuon ninatt:n bannata, koska käyttäytyy todella epäasialisesti? Ei anna esittää erilaisia mielipiteitä, haistattelee ja kiroilee?

"Esittää erilaisia mielipiteitä..."

Jos joku "esittää sellasen mielipiteen" että on MUN SYY että ihminen on kuollut, niin otan itselleni kiitos vapauden haistatella ja kiroilla just niin paljon kun huvittaa. Kuole pois jo.

Ja luuletko sä että sillä on mitään vitun väliä tällaisessa tilanteessa vaikka mut bannattaiskin? Luuletko sä että se oikeasti haittaa mua ja sit mua harmittaa kauheasti? Sä et taida ihan ymmärtää, mitä ihmisen kuolema merkitsee.

Ja joskus aikoinaan kun itse olin tiukassa tilanteessa, sossu maksoi mulle MLL.n hoitajan tuntipalkkiot (kohtuuden nimissä, meillä oli 3 tuntia kaksi kertaa viikossa)

Miksi et huolehdi muista kun äiti imettää pientä? Mitä sinä teet muuta kuin palstailet?

MÄ HUOLEHDIN MUN OMASTA LAPSESTANI.

Tällä hetkellä teen just niin kun mua huvittaa kun lapset nukkuu, tai no ihan nuorin on isoäitinsä sylissä.

Ootko sä ajatellu, että kenties mä tarvitsen jotain taukoa, kenties mulla on tarve purkaa, kenties mä haluan tehdä jotain muutakin kun huolehtia muista ihmisistä?

Alkuperäinen kirjoittaja HOX!!:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi helvetin hyvä käyätnnön neuvo:
Älkää missään nimessä maksako yhtään laskua joka tulee miehen nimille!!!!!!!
Ette mistään puhelinlaskuista, Ikeoista,ynnä muista, ette yhtään mitään!!!!
Vaimo/avo /tyttis ei vastaa miehen veloista, mutta kerran kun maksatte, joudutte maksaan KOKO VELAN.

joten älkää maksako mitään sen nimellä tulevaa.
muuta kuin sähkö ja vuokra

HOX!!!! Nina, muista tämä!!!!!
Ota yhteys oikeusaputoimistoon tästä asiasta!!

Mä oon miettiny myös miten tuo toimii; se jätti jälkeensä vähän velkoja, esim opintovelkaa ja just nää ikea-tilit ja muut. Mitäköhän sit tapahtuu kaikkien niitten kaa...

no,velkoja ei peritä ne menee mappi ööhön mutta jos siskosi nimi näkyy jossain eli ovat yhteisiä velkoja sillon kannataa ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon.
perunkirjotukset olisi hyvä tehdä aika nopsaa pois alta..........miehen tiliin ei saa koskea ennen perunkirjotuksia kaikki lipu ja laput on säilytettävä esim hautaskulut sun muut laskut mitä tulee

Voisiko tuon ninatt:n bannata, koska käyttäytyy todella epäasialisesti? Ei anna esittää erilaisia mielipiteitä, haistattelee ja kiroilee?

Ja tämä vieras (sä kenties ) on sitten jotenkin asiallinen? Pelkkää vittuilua tullut vain koko ajan ja lääkitys hänellä (vai sulla ) ei ole selvästikään kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a :
Iso osanotto täältä.
Mietin että jos teillä on rahaa käyttää niin lastenhoitopalveluita voi ostaa ihan ykstyiseltä.
Uskoisin että maksaa siinä 20 e tunti.
Jos taas MLL tyttöjä käytää niin se kai alle 5 e tunti...
Saisi ihan milloin tarve on isoin,esim iltoihin.

Rytmitys on myös hyvä,eli jos teette ihan suunnitelman tuohon iltaan,uusi systeemi joka toimisi.Parhaiten lapsene tunnette niin sen mukaan,kuka on väsyin ja tarvitsee apuja eniten.
Sekä palkkiot,esim tarrat hyvin sujuneista iltatoimista tauluun...
Tai kuulat kippoon!!
Ja aloittaa iltatoimet mahollisimman aikaisin,ettei lapset ole ihan väsyjä jo kun pitäsi syödä ja pestä.

Jaksamisia kovasti.Onneksi siskollasi on sinut apuna...

Vanhimmalle pojalle on jo ollu pitkään paremmat rutiinit suunnitelmissa mutta ei ole vielä tullu toteutettua kun ei ole jaksettu siskon kanssa niistä puhua... Nuoremmat taas kaikki niin pieniä :( Onneks tuo keskimmäinen poika on sentään alkanu nukkua jotenkin, ennen se oli ihan mahdoton.

Oho,katoin vasta tarkemmin iät...Ovatpa todella pieniä.
Eivät varmasti kukaan isää tule muistamaan.sääli.

Mulla kaks nuorinta on siskosi vanhempien lasten ikäiset,eli 3,5 vee ja 1,5 vee.Osaan kuvitella mitä menoa.

Voimia isosti ja Nina...älä välitä tästä ihme jankuttamisesta täällä....
nolottaa ihan muiden puolesta....=/

Kiitos :heart: Juu, tääl on kaks imetettävää, yks pullopoika ja sitten vielä just 3 v täyttänyt :( Eli aika hulina.

Tuolle 3 veelle vois toimia sellanen tarrasysteemi,kun syö hienosti ja pukee yövaatteet jne. niin sais tarran,autotarra tms mikä kiinnostaa.

Sekin olis iso apu jos ees yks hoitais vähän itsenäisemmin iltatoimet.
Ja iltasatu vaikka ( siis jos luetaan) niin aiemmin ja sellanen äidin kanssa hetki kuitenkin.Hälle varmaan toisaalta suurin tuo isän luolema,muistaa ja osaa kaivata.

Ja vaikka isovanhemmille yksi kerrallaan yökylään,sekin iso apu...kummitädit tms onko ketään muuta aikuista joka voisi vaikka viikollakin auttaa?

:o ku toinen kysyy ihan asiallista neuvoa niin kauhee hyökkäys.
Osaan otto siskollesi :hug:
Pientä on sakki teilläkin siellä. Säpinää riittää.
Jos kuulutte kirkkoon niin sieltä kauttaa saa ainakin hyviä käytännön neuvoja. Ja mä suosittelen et siskosi menee ihan suoraan sinne sosiaalitoimistoon ajan kans jutteleen. Tai ja neuvolan kautta saa myös tukea.

jos ihminen kokee ettei saa tarpeeksi apua niin miksi sitä pitää väheksyä?
entä sitten vaikka on seteliä ja isovanhempaa siinä auttamassa,se ei silti poista sitä että ap tuntee tarvitsevansa lisää apua :o

... sellaisia naisihmisiä, jotka eivät ole kokeneet todellisia suruja ja vastoinkäymisiä koskaan. Kuitenkin on niin, että elämä antaa jokaiselle osansa sitä tuskaakin.

On turha kertoa, miten joku on joskus pärjännyt, kun ei kuitenkaan tiedetä, mitä neljän seinän sisällä on oikeasti tapahtunut. Liian mukamasjaksamisen ja väärän sinnittelyn laskun maksavat aina viime kädessä viattomat lapset.

Teillä on nyt ap elämä todella sekaisin. Tuollaisessa vakavassa kriisissä menee voimat ja sinun siskosi on varmasti tosi voimaton monen asian edessä. Koita jaksaa olla hänen aivoinaan pahimpina hetkinä, auttaa häntä päivästä toiseen.

Toivottavasti saatte paljon apua tilanteeseenne ja kriisi alkaisi ajan kanssa hellittää. Siskollasi on valtava suru nyt ja sen ymmärtämisen ei luulisi olevan niin ylen hankalaa tietyille palstalaisillekaan.

Mä luin ensin väärin. Nuorin onkin 5vkoa eikä 5v. Pahoitteluni siitä.

Päivä kerrallaan. Velka-asioiden suhteen voi ottaa yhteyden oikeusaputoimistoon. Ja varmaan kannattaakin.

Aika paljon teillä tuntuu olevan apua siinä kuitenkin? Jos sinäkin olet kykeneväinen palstailemaan, niin ehkä sinusta olisi apua enemmän muissa hommissa siskollasi? Lapset tarvitsee paljon rutiineja tilanteesta huolimatta. Ne auttaa lasta selviytymään paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Aika paljon teillä tuntuu olevan apua siinä kuitenkin? Jos sinäkin olet kykeneväinen palstailemaan, niin ehkä sinusta olisi apua enemmän muissa hommissa siskollasi?

jotenkin todellisuudesta kaukana olevia kommentteja.. kyllä varmaan omaakin jaksamista auttaa, jos tekee hetken siitä vuorokaudesta ihan jotain muuta. ja apuahan ap hakee tilanteeseen kirjottelullaan?!

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
jos ihminen kokee ettei saa tarpeeksi apua niin miksi sitä pitää väheksyä?
entä sitten vaikka on seteliä ja isovanhempaa siinä auttamassa,se ei silti poista sitä että ap tuntee tarvitsevansa lisää apua :o

ikävä kyllä sossun mielestä siinä on jo apua paljon......avun saantikin on kiven alla nykyään tämähän on nähty meilenterveyspotilaat ei saa apua,vanhukset jätetään heitteille.....

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Aika paljon teillä tuntuu olevan apua siinä kuitenkin? Jos sinäkin olet kykeneväinen palstailemaan, niin ehkä sinusta olisi apua enemmän muissa hommissa siskollasi?

jotenkin todellisuudesta kaukana olevia kommentteja.. kyllä varmaan omaakin jaksamista auttaa, jos tekee hetken siitä vuorokaudesta ihan jotain muuta. ja apuahan ap hakee tilanteeseen kirjottelullaan?!

ei todellakaan auta palstailu siinä mittakaavassa kuin ap sitä on viime viikotkin harrastanut.

Mä luin ensin väärin. Nuorin onkin 5vkoa eikä 5v. Pahoitteluni siitä.

Päivä kerrallaan. Velka-asioiden suhteen voi ottaa yhteyden oikeusaputoimistoon. Ja varmaan kannattaakin.

Aika paljon teillä tuntuu olevan apua siinä kuitenkin? Jos sinäkin olet kykeneväinen palstailemaan, niin ehkä sinusta olisi apua enemmän muissa hommissa siskollasi? Lapset tarvitsee paljon rutiineja tilanteesta huolimatta. Ne auttaa lasta selviytymään paremmin.

Siis täh!

hox:
Tuo lakihan on täysin hengenvaarallinen. Joku kuolee toisten puolesta kun on ensin ottanut talouden ylimitoitetun asunolainan omiin nimiinsä. Sairas tilanne. Kyllä koko talous pitäisi olla vastuusa yhteisestä lainsasta.

ei todellakaan auta palstailu siinä mittakaavassa kuin ap sitä on viime viikotkin harrastanut.

Miten niin viimeviikot. Tätä vuottakin ollaan eletty vasta viikko noin. Ninatt on ollut muuten aika kauan pois sitä ennen! Tän vuoden puolella nyt kirjoitellut!

Mikä ap:n kyttääjä sä olet? Eikö sulla muuta tekemistä ole?

Ei mua ainakaan jaksa kiinnostaa se, että kuinka paljon kukin palstailee joten ei mitään tietoa ap:n tai kenenkään muunkaan palstailumääristä.

Ehkäpä. Mä en ole saanu kirjoittajasta kovin realistista kuvaa.

Tottahan se on, että jokainen kokee omalla tavallaan kaiken. Hakee apunsa omalla tavalla.

Tällä palstalla saa kasan paskaa niskaan, jos hakijana on näinkin tunteita kuohuttava palstapersoona.

Olen kokenu aika monen lähisen ihmisen kuoleman, että kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Ei mua ainakaan jaksa kiinnostaa se, että kuinka paljon kukin palstailee joten ei mitään tietoa ap:n tai kenenkään muunkaan palstailumääristä.

AAMEN!!! :attn: :attn:
Joku ,yllättäin Vieras pitää tarkkaa lukua.... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Huomasin vaan tässä lähiaikoina yli 10 sivun ketjun jossa ap oli melkein joka toisen kirjoittanut

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä