Saako lastensuojelusta apua vai mistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Pankaapa kaikkin turvanrepijät itsenne ap:n siskon ja ap:n tilanteeseen. Sisko on vasta synnyttänyt ja tarvitsisi miehensä tukea ja rakkautta lapsenhoidossa ja yleensäkin elämässään uuden vauvan ja muiden lasten kanssa.

Kuitenkin mies on yhtäkkiä kuollut ja äiti jäänyt yksin kolmen pienen lapsen kanssa, joista yksi on vastasyntynyt, suremaan miestään, itkemään tuskaansa, hoitamaan pikkuvauvaa ja sinnittelemään muiden pikkuisten kanssa.

Tilannehan on aivan kamala, hirveä! Onko ihme, jos elämä on sekaisin ja iltoja ei meinata jaksaa? Tuntuu tosi pahalta tämän perheen puolesta ja sitten jotkut kehtaavat soittaa naamariaan ja syyllistää ketjun aloittajaa.

Muutamalla palstalaisella oman elämän ongelmat purkautuvat toisen haukkumisena.

Ensijijaisesti jokainen vastaa vain omista lapsistaan ja apua kannattaa aina pyytää, jos siltä tuntuu. Jos joku on joskus koneella, niin sekö muka tarkoittaa ettei se ihminen sitten muulloinkaan tee muuta. Voi teitä höppyyntyneitä.
Mullakin on paljon pieniä lapsia, joten ymmärrän mistä on kyse. (kuusi lasta 0-8v välillä)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Aika paljon teillä tuntuu olevan apua siinä kuitenkin? Jos sinäkin olet kykeneväinen palstailemaan, niin ehkä sinusta olisi apua enemmän muissa hommissa siskollasi?

jotenkin todellisuudesta kaukana olevia kommentteja.. kyllä varmaan omaakin jaksamista auttaa, jos tekee hetken siitä vuorokaudesta ihan jotain muuta. ja apuahan ap hakee tilanteeseen kirjottelullaan?!

ei todellakaan auta palstailu siinä mittakaavassa kuin ap sitä on viime viikotkin harrastanut.

Mikä ap:n kyttääjä sä olet? Eikö sulla muuta tekemistä ole?

Ei mua ainakaan jaksa kiinnostaa se, että kuinka paljon kukin palstailee joten ei mitään tietoa ap:n tai kenenkään muunkaan palstailumääristä.
Huomasin vaan tässä lähiaikoina yli 10 sivun ketjun jossa ap oli melkein joka toisen kirjoittanut

NO,hei haloo!!Ei ne lapset tarvii ympäri vuorokauden apuja ja siskokin varmasti haluaa surra rauhassaan.Ja ehkä,todellakin Ehkä Nina tarvii myös muuta kuin sitä arkea joka heillä nyt on.

Mä olen yhden todella läheisen menettänyt ja varmasti olisin järjiltäni mennyt jos mun olis pitänyt surra jossain kolossa vailla mitään muuta elämää.
Jos en netissä tms olis päässyt pyörähtämään taikka mun keino oli kirjoittaa...ihan paperille mutta silti.Kukin tyylillään.
Mitä sitä nyt ihmettelemään jokainen suree tavallaan! :headwall:

Niin ja oikeus on myös elää.Ihan normielämää vaikka läheinen on kuollut.

hox:
Tuo lakihan on täysin hengenvaarallinen. Joku kuolee toisten puolesta kun on ensin ottanut talouden ylimitoitetun asunolainan omiin nimiinsä. Sairas tilanne. Kyllä koko talous pitäisi olla vastuusa yhteisestä lainsasta.

Mikäs tuossa on hengenvaarallista? Tuollaisessa tilanteessahan asuntolaina kuitataan sillä asunnolla joten muut eivät "voita" mitään.

Siis ymmärsinkö oikein että ap on vasta 19v? Nostan todella hattua että jaksat oman, vielä hyvin pienen vauvasi lisäksi auttaa ja hoivata sekä siskoasi että hänen perhettään. Monesta 19vuotiaasta ei siihen olisi, eikä vanhemmastakaan. Ja tosiaan on oiekin että haet kaikkea mahdollista apua sisarellesi ettet itse pala ihan loppuun, sinulla on kuitenkin se oma pikkuinen hoidettavana. Minkäikäinen siskosi on?

Kiitos kaikille jotka antoivat asiallisia neuvoja ja lämpimiä osanottoja.

Tää kävi vähän nenää niistämässä, kyyneleitä pyyhkimässä ja paria lasta imettämässä. Tuli väsy. Menee pois... ->

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Siis ymmärsinkö oikein että ap on vasta 19v? Nostan todella hattua että jaksat oman, vielä hyvin pienen vauvasi lisäksi auttaa ja hoivata sekä siskoasi että hänen perhettään. Monesta 19vuotiaasta ei siihen olisi, eikä vanhemmastakaan. Ja tosiaan on oiekin että haet kaikkea mahdollista apua sisarellesi ettet itse pala ihan loppuun, sinulla on kuitenkin se oma pikkuinen hoidettavana. Minkäikäinen siskosi on?

Sisko on 22... Sen takiahan tässä nämä "Vieraan" neuvot ihmetyttää. Mä oon 19. Pitäiskö mun nyt uhrata koko tänhetkinen elämäni toisille? Eikö mun oma lapsi ja sitten apu ja tuki siskolle riitä jo? Pitäiskö mun jokainen vapaa sekunti sitten hoitaa siskoa lapsinensa? Mut juu, kiitos sullekin <3 Ja hyvää yötä!

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Tää kävi vähän nenää niistämässä, kyyneleitä pyyhkimässä ja paria lasta imettämässä. Tuli väsy. Menee pois... ->

Koitahan jaksella ja pyytää huomenna teille lisää apua... :hug: :hug:

Kauniita unia ja toivon levollista yötä... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Nuku hyvin. Enkelit kanssasi ja kanssanne.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä