Saako mielestäsi eskarista pitää vapaapäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TYHMÄT OOTTE:
miksi ne kaikki muksut sitten laitetaan sinne eskarijonoon ja miksi järjestetaan ilmaista kuljetusta jos eskari on kauempana??????? HUVIN VUOKSI VAIN?

Sen vuoksi että eskarissa kartoitetaan kouluvalmiutta ja harjoitellaan ryhmässä oloa, sosiaalisia taitoja, opetellaan aakkoset yms.

Jotkut lapset saattavat olla kotihoidossa esikoulu ikään saakka ja on se aikamoinen muutos jos kouluun suoraan pamautetaan...

mä antaisin lapsen jäädä pois jos meillä olisi joku meno tai reissu. Muuten eskarissa kuljetaan kyllä säännöllisesti. Vaikea saada sitten ekaluokkalainen ymmärtämään miksei nyt voi jäädäkään kotiin.

Saa!

Meillä molemmat lapset on pitäneet arkivapaita, ihan siitäkin syystä että mies tekee vuorotöitä, yleensä viikonloput töissä siis. Eihän lapset olisi nähneet isäänsä ollenkaan eskarivuonna jos arkisin eivät olisi olleet isän kanssa kotona...Eli aina kun miehellä oli arkena vapaata niin lapsilla oli vapaapäivä.

Tämä on ihan päiväkodista kysytty ja täysin okei heille. Lapset siis olivat eri päiväkodeissa eskarit eli kahdelta päiväkodilta mielipide asiasta.

Niin ja siis nuo arkivapaat oli tietysti jo ennen eskariakin kun lapset olivat päiväkodissa.

Ehei EI tietenkään saa olla !!!!!!!!!!!!!!!
Hitler Jugend-meiningillä vaan se Suomikin pyörimään, mitäs mieltä siitä jos laitettas vielä vaikka Mao-univormut kaikilla eskarilaisille käteen?

Ehei EI tietenkään saa olla !!!!!!!!!!!!!!!
Hitler Jugend-meiningillä vaan se Suomikin pyörimään, mitäs mieltä siitä jos laitettas vielä vaikka Mao-univormut kaikilla eskarilaisille käteen?

miksi ne kaikki muksut sitten laitetaan sinne eskarijonoon ja miksi järjestetaan ilmaista kuljetusta jos eskari on kauempana??????? HUVIN VUOKSI VAIN?

Koska sen järjestäminen on lakisääteistä, osallistuminen ei.

Meillä eskarilainen on joka viikko poissa 1-3päivää eskarista ja päiväkodissa kannustettiin siihen :)
Minusta sekin on typerä perustelu, että oppii sitten käymään koulussakin joka päivä.. WTF? eskarilainen on vuoden nuorempi kuin koululainen joten miksi se olisi sitten eskarissa helpompi oppia siihen kuin varsinaisessa koulussa?

Mä pidän lapsen jatkossakin kotona kun vielä voi :) samoin seuraava lapsi käy vaan silloin, kun hoitopaikalle on todellista tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja 1232:
Meillä eskarilainen on joka viikko poissa 1-3päivää eskarista ja päiväkodissa kannustettiin siihen :)
Minusta sekin on typerä perustelu, että oppii sitten käymään koulussakin joka päivä.. WTF? eskarilainen on vuoden nuorempi kuin koululainen joten miksi se olisi sitten eskarissa helpompi oppia siihen kuin varsinaisessa koulussa?

Mä pidän lapsen jatkossakin kotona kun vielä voi :) samoin seuraava lapsi käy vaan silloin, kun hoitopaikalle on todellista tarvetta.

Niin tuolla logiikalla pitäisi jo 5v pistää päiväkotiin vähintään neljäksi tunniksi joka päivä, että oppii sitten käymään eskarissakin. :D

Ja minä tiedän kyllä lapsia täältäkin, jotka ei käy eskaria lainkaan. Mahtaakohan ne tajuta kouluun mennä sitten ollenkaan. :D :D :D

Kaverin lapsi käy päiväkodin eskaria ja äiti pitää kahden viikon loman niin päiväkodista oli sanottu että lapsi vaan lomalle myös eikä mitään eskariin äidin loman aikana.

Meillä nyt toinen lapsi eskarissa ja niin esikoisen kuin tämänkin eskarilaisen eskariope ovat korostaneet sitä että eskari EI OLE KOULUA ja eskari ON VAPAAEHTOISTA ja sanoneet että vapaapäiviä saa ja kannattaa pitää eskarivuonna silloin kun siltä tuntuu koska nyt siihen on vielä mahdollisuus, koulusta ei voi samalla lailla olla pois.

Itse tunnut olevan tyhmä kommentiesi tasosta päätellen.
Eskari on täysin vapaaehtoista, kuntien velvollisuus on järjestää eskari kaikille mutta kenenkään ei ole pakko siellä käydä.
Eskari ei ole oppivelvollisuuden alaista toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja JOO:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Saa, eskari on vapaaehtoinen, sinne ei ole pakko mennä ollenkaan jos ei halua.

ESKARI EI OLE VAPAEHTOINEN! TYHMÄ!

Niin kuka on tyhmä?

Eskari on vapaaehtoinen, ja ainakin täällä sanottiin jo tutustumiskäynnillä että saa olla pois jos siltä tuntuu. Eli jos lapsi on väsynyt ja 'nuutunut' valvollisuudestaan, niin ihan hyvin voi olla vaikka vain ma-to ja pitää perjantaisin vapaata.

Opetteluahan se on, ja siihen kyllä suodaan se väsymys vielä eskarivaiheessa. Eli ei tarvitse heti ekasta viikosta alkaen 'osata'...

Tietenkin voi ja kannattaakin pitää vapaapäiviä, nyt vielä kun voi! Koulusta ei sitten niin vaan lomaillakaan... Nauttikaa ja ottakaa rennosti siis nyt!

Mun mielestä ei. Meillä jos lapsi tuli kipeäksi, niin silloin ilmoitettiin eskariin. Ja muistaakseni eskarista sanottiin jo alkuvuonna, että sellaisia turhia poissaoloja ei tarvitsisi tulla. Koska siellä opetellaan koulujuttuja, ja ihan lapsen parhaaksi ne on, ei kiusaksi :)

No meillä ainakin eskarilainen on eskarissa joka päivä ellei ole reissussa tai muuten tärkeä syy. Tosin minun vapaapäivinä lapsi on vain eskarissa eli klo:8.15-12.00. Näin sovittiin eskariopen kanssa koska viime vuonna lapsi jäi hieman ulkopuoliseksi päiväkodissa kun oli hoidossa vain 10päivää/kuukausi. Nyt käy siis joka päivä koska pidän tärkeänä ettei jää mistään paitsi. Ja heillä on joka päivä jotain ohjelmaa: liikuntaa maanantaisin,kansiotehtäviä tiistaisin,keskiviikkoisin musisointia,torstaina kädentaitoja ja perjantai laulua ja oman lelun päivä.

Meillä on eskaripoika tänäänkin pois. On siis nyt ollut kerran viikossa yhden päivän pois eskarista ja se on minusta oikein ok. Sitä ei ole etukäteen suunniteltu, mutta joka viikko on tullut jotain sellaista että on ollut parempi olla sitten pois. Tai no yhdellä viikolla ei ollut, mutta silloin oli kipeänä pois yhden päivän.

Poika nauttii näistä vapaapäivistä suunnattomasti ja koska on ollut kotihoidossa aina niin onhan se eskarin aloitus toki rankkaa eli suon nämä vapaapäivät mieluusti senkin takia. Tykkää kuitenkin käydä.

Eikä siellä mistään jälkeen jää, vaikka täälläkin joka päivälle on jotain ohjelmaa. Ei kannata ottaa niin kuolemanvakavasti kaikkia asioita aina.

Saa pitää, mutta mä en näe mitään järkeä esim. siinä että lapsi käy eskarissa vain parina päivänä viikossa. Satunnaiset arkivapaat on ihan jees. Mun tyttö tosin ei pidä niitäkään.

Se, että lapsi tuodaan eskariin 9:30-12:30 välisenä aikana, on "kielletty" meidän tytön eskarissa. Joko tullaan ajoissa, tai ei ollenkaan, mutta eskariaikana ei tulla ja mennä miten sattuu, sillä se häiritsee muun ryhmän toimintaa.

Yhteistyössä