Saako päivähoidossa sattua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarhatäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja alkaa kypsyttään:
niin no siellä pk:n pihassa on 20 muutakin lasta sinunlaisten vanhempien lapsien lisäksi ja ainakin meidän pk:ssa vain yksi hoitaja pihalla 21 lapsen kanssa.

Eikös tuo ole jo laitonta? :o
Missä muut hoitajat on...?

Tuo on todellakin laitonta !

Alkuperäinen kirjoittaja tämä äiti:
mä ainakin vahdin mun muksua kuin haukka, ollaan missä vaan. Tarkoitan just tota tapaturma-alttiutta. Mun mielestä on erittäin kummallista, jos kukaan ei ole niin lähellä lasta hänen keinuessaan, että saisi kiinni eikä tippuisi pää edellä maahan.

Johan se nyt onkumma, että teidän ei tarvitse siellä tehdä muuta kuin pitää niitä juorukerhoja.

Kai pidät vielä tyynyä peffan takana että jos muksahtaa niin ei vaan pienokaista satu?

Kyllähän sitä lapset loukkaa sekä kotona että hoidossa. Kaikenlaisia pieniä kuhmuja voi tulla vahingossa. Mutta siihen en ole tyytyväinen, et lapseni hoitopaikassa hoitajat sanovat, ettei heillä ole aavistustakaan miksi lapsellani on iso kuhmu päässä. Näin kävi juuri hiljaittain ja mulle tuli vähän sellainen olo, että kiva jättää pieni lapsi sinne hoitoon, jos hoitajat eivät edes näe kun vahinkoja sattuu. Tämä oli tapahtunut sisällä. Taatusti lapsi oli itkenytkin, vaikka hoitajat muuta väittivät. Kuhmu oli tosi iso ja mustelma oli pitkän aikaa. Sen verran hyvin tunnen oman lapseni, että takuulla hän on itkenyt ja lujaa, kun on päänsä johonkin lyönyt. Tarpeeksi monta muuta kolhua oli jo tullut sillä viikolla ja sitten hoitajat vielä viikon päätteeksi kertovat, etteivät ole yhtään huomanneet kun lapseni on loukannut itsensä.

Kyllähän siitä lähdetään, että kun ammatilainen (tarhantäti ) maallikon (äiti ) sijasta hoitaa lasta, vahinkoja ei satu. Ihan sama juttu esim siinä, että sairaalassa kukaan potilas ei putoa sängystä, koska siellä on ammattilaiset vahtimassa. Kotona omaishoidossa se samainen potilas saattaisi pudotakin. Eli ammattilaisille asetetaan suuremmat vaatimukset kuin maallikoille.

Alkuperäinen kirjoittaja alkaa kypsyttään:
niin no siellä pk:n pihassa on 20 muutakin lasta sinunlaisten vanhempien lapsien lisäksi ja ainakin meidän pk:ssa vain yksi hoitaja pihalla 21 lapsen kanssa.

Eikös tuo ole jo laitonta? :o
Missä muut hoitajat on...?

iltäpäivällä on lähteneet jo kotiin, sitä nämä nykyiset työ-ajanlyhennykset tekee ja ei muuten ole laitonta, kun on ajoittaista eli ei koko vuoden kestävää ja joka hetkistä. Mutta oikeesti saa olla isojen ryhmässä 7 lasta per hoitaja, mutta sitten tämä iltapäiväulkoilu on tälläistä, se on hetken ku on 21 lasta ei joka koko-aikaista, kun lapsia haetaan kuitenkin siinä kotiinkin. Niin siihen ei puututa, kurjaa kaikkien kannalta. Vanhempien kannattais alkaa kiinnittään huomiota vähän enemmän päiväkodin asioihin..

Mun poikaani purtiin päiväkodissa noin vuosi sitten nenään, sillä seurauksella että verta tuli paljon, ja nenä oli todella kipeä. Turvonnut ja pahan näköinen, hampaat meni melkein läpi :'(

Pisteet päiväkodille siitä, että he kertoivat tapahtuneesta heti. Pojan omahoitaja oli silminnähden järkyttynyt, sanoikin että hetken aikaa luuli että koko nenä on purtu irti, kun verta tuli paljon ja lapsi rääkyi.

Syytettä en todellakaan ollut nostamassa :D vaikka sanoinkin, kuultuani kolmelta muulta vanhemmalta että heidänkin lapsiaan oli purtu lähiaikoina aika pahasti, että tämän purijalapsen voisi jatkossa pitää mahdollisimman kaukana mun pojastani. Poitsu kun itki pitkään unissaan, ei oikein syönyt, oli tosi säikky jne tämän tapauksen jälkeen. Suomeksi sanottuna siis pelästyi lähes kuoliaaksi, kun tarhakaveri aiheutti hänelle näin kovaa kipua.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen tarhatäti:
mä ainakin vahdin mun muksua kuin haukka, ollaan missä vaan. Tarkoitan just tota tapaturma-alttiutta. Mun mielestä on erittäin kummallista, jos kukaan ei ole niin lähellä lasta hänen keinuessaan, että saisi kiinni eikä tippuisi pää edellä maahan.

Johan se nyt onkumma, että teidän ei tarvitse siellä tehdä muuta kuin pitää niitä juorukerhoja.

Ja aiotko vahtia lastasi hamaan hautaan asti? Tahtoisin muuten nähdä ihan livenä, kun sun lapsesi keinuu ja sinä vahdit... =)

en mutta järjen käyttö on sallittu. Lapsi ns. oikeaan keinuun, taapero kuuluu vielä vauvakeinuun ja vanhempi lapsi rengaskeinuun. Ja ne vauhdit sen mukaan. Kauhistuneena katsoin tässä kun yhdellä 7 kk ikäiselle lapselle annettiin vauvakeinussa niin hirveät vauhdit, että hyvä että pää ja koko kroppa pysyi siinä vauhdissa mukana.

En aio vahtia hamaan tulevaisuuteen vaan siihen asti, kun tarvitsee valvontaa eli omaa järkeä ei vielä ole päässä noiden turvallisuusjuttujen kanssa.

Sinä ilmeisesti et valvo lastani lainkaan...

Entäs kun se taapero onkin pitkää sorttia ja tekeekin voltin sen vauvakeinun kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja tarhatäti:
Olen välillä uupunut työstäni. En lastenhoidon takia. Lasten kanssa kyllä pärjää, mutta vanhempien vaatimukset tuntuvat joskus...

Jos kotona sattuu onnettomuus, puhalletaan pipiin ja todetaan, että lapsille sattuu.

Jos päivähoidossa sattuu onnettomuus, syytetään hoitajia.

Viimeisin julkinen esimerkki oli lapsen tippuminen keinusta. Asiasta tehtiin rikostutkinta. Eikö kenenkään lapsi ole koskaan kotioloissa tippunut mistään? Vai ovatko vanhemmat oman valvonnan puutteensakin tutkituttaneet poliisilla?

Meidän päiväkodissa keinumisriski onkin eliminoitu. Lapsia ei keinuteta, ennen kuin ovat niin isoja, että osaavat itse keinuun kiivetä ja ottaa vauhtia ja PITÄÄ VARMASTI KIINNI. Tämä siksi, että keinusta varmasti joskus joku pienempi voisi mahdollisesti pudota ja meidän hoitajien syytähän se olisi. Ei sitten keinuta ollenkaan.

Ihmettelen, kuinka kouluissa vielä uskalletaan pitää esimerkiksi kiipeilytelineitä, kun meidänkin koululaiset välillä kertovat, että joku oli tippunut kiipeilytelineestä ja joutunut tarkistukseen sairaalaan. Tai kuinka koulut uskaltavat päästää lapsia välitunnille pihalle, jossa paria sataa lasta valvoo yksi aikuinen.

Kyllä tämä lastenhoidon vaatimustaso ja seuraukset on mennyt niin amerikkalaiseksi, että olen itsekin kuullut peiteltyjä uhkauksia oikeuteen viemisestä. Ja just nyt tuntuu, että taidan kohta siirtyä siwan kassaksi. Siellä voin korkeintaan myydä asiakkaalle vanhentunutta maksalaatikkoa ja siitäkin osavastuu on asiakkaalla itsellä, joka ei ole hyllystä poimiessaan tarkistanut tuotteen kelpoisuuspäivämäärää.

hmmm turhaan vedät herneen nenään. Ikävä kyllä on HELVETIN MONTA TARHAA missä lapsia ihan tahalleen satutetaan! Hyvä esimerkki on yksi tarha missä olin työharjoittelussa!!
Saako palstalla kertoa tarhan nimeä??? Jos saa niin kerron.
Käytös lapsia kohtaan siellä oli muutenkin erittäin alentavaa!

Mutta sinulla kai on onneksi työpaikka, jossa keskityt 100% pelkkään tehokkaaseen työskentelyyn, etkä suo edes ajatusta millekään muulle, ennen kuin astut työpäivän päätteeksi ovesta ulos? :)

tota sen aikaa kun teen hommia, niin teen hommia. Eli kahvitauolla ja ruokatauolla jutellaan toisten hoitajien kanssa. Eikös teilläkin siellä ole jotain lakisääteisiä taukoja näitä juttuja varten.

Ilmeisesti kaikki lastentarhanopettajiksi halajat ovat työtävieroksuvia ja sehän tässä huolestuttaa, kun on toisten lapset tällaisten vastuulla.

Oletko todella sitä mieltä, että sun ei työaikana tarttis vahtia niitä lapsia vaan jutella ja tuijotella jonnekin muualle?? ja millainen pomo teillä jos ei ole pomon silmissä hyvä, jos tekee tehtäviään eli vahtii lapsia ei pidä juorukerhoa.
HUOLESTUTTAA!!!!!!!!!!!!

Suurin osa juorukerhon jutuista koskee yhteistä havainnointia lapsista, suunnitelmia tulevasta toiminnasta ym. TYÖHÖN LIITTYVÄÄ. Me kun päiväkodissa olemme tiimityöskentelijöitä, joten asioista on ihan pakko puhua työn lomassa. Ja kahvitauoilla jatkamme tätä samaa keskustelua. Harvoin tulee omista asioista puhuttua työkavereillekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja entinen opiskelija:
Olen välillä uupunut työstäni. En lastenhoidon takia. Lasten kanssa kyllä pärjää, mutta vanhempien vaatimukset tuntuvat joskus...

Jos kotona sattuu onnettomuus, puhalletaan pipiin ja todetaan, että lapsille sattuu.

Viimeisin julkinen esimerkki oli lapsen tippuminen keinusta. Asiasta tehtiin rikostutkinta. Eikö kenenkään lapsi ole koskaan kotioloissa tippunut mistään? Vai ovatko vanhemmat oman valvonnan puutteensakin tutkituttaneet poliisilla?

Meidän päiväkodissa keinumisriski onkin eliminoitu. Lapsia ei keinuteta, ennen kuin ovat niin isoja, että osaavat itse keinuun kiivetä ja ottaa vauhtia ja PITÄÄ VARMASTI KIINNI. Tämä siksi, että keinusta varmasti joskus joku pienempi voisi mahdollisesti pudota ja meidän hoitajien syytähän se olisi. Ei sitten keinuta ollenkaan.

Ihmettelen, kuinka kouluissa vielä uskalletaan pitää esimerkiksi kiipeilytelineitä, kun meidänkin koululaiset välillä kertovat, että joku oli tippunut kiipeilytelineestä ja joutunut tarkistukseen sairaalaan. Tai kuinka koulut uskaltavat päästää lapsia välitunnille pihalle, jossa paria sataa lasta valvoo yksi aikuinen.

Kyllä tämä lastenhoidon vaatimustaso ja seuraukset on mennyt niin amerikkalaiseksi, että olen itsekin kuullut peiteltyjä uhkauksia oikeuteen viemisestä. Ja just nyt tuntuu, että taidan kohta siirtyä siwan kassaksi. Siellä voin korkeintaan myydä asiakkaalle vanhentunutta maksalaatikkoa ja siitäkin osavastuu on asiakkaalla itsellä, joka ei ole hyllystä poimiessaan tarkistanut tuotteen kelpoisuuspäivämäärää.

hmmm turhaan vedät herneen nenään. Ikävä kyllä on HELVETIN MONTA TARHAA missä lapsia ihan tahalleen satutetaan! Hyvä esimerkki on yksi tarha missä olin työharjoittelussa!!

niin ja mitä teit asialle silloin? Kai teit ilmoituksen siitä?

Alemmasta osiosta samaa mieltä sun kanssa.
Mutta haluan tietää kuinka seisot samaa aikaa keinun edessä ja takana kun keinutat lasta.
Jos seisot sivulla ei sekään auta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän sitä lapset loukkaa sekä kotona että hoidossa. Kaikenlaisia pieniä kuhmuja voi tulla vahingossa. Mutta siihen en ole tyytyväinen, et lapseni hoitopaikassa hoitajat sanovat, ettei heillä ole aavistustakaan miksi lapsellani on iso kuhmu päässä. Näin kävi juuri hiljaittain ja mulle tuli vähän sellainen olo, että kiva jättää pieni lapsi sinne hoitoon, jos hoitajat eivät edes näe kun vahinkoja sattuu. Tämä oli tapahtunut sisällä. Taatusti lapsi oli itkenytkin, vaikka hoitajat muuta väittivät. Kuhmu oli tosi iso ja mustelma oli pitkän aikaa. Sen verran hyvin tunnen oman lapseni, että takuulla hän on itkenyt ja lujaa, kun on päänsä johonkin lyönyt. Tarpeeksi monta muuta kolhua oli jo tullut sillä viikolla ja sitten hoitajat vielä viikon päätteeksi kertovat, etteivät ole yhtään huomanneet kun lapseni on loukannut itsensä.

Lapset ei aina itke varsinkaan jos tietävät että se juuri tehty on kiellettyä.
Jos esim. on kielletty että ei saa juosta sisällä ja Henna sitten kaatuu kun juoksee ja kolahdus on kova niin yleensä lapsi hammasta purren selittää että ei satu.
Pihalla lapset muksahtelee lyö päätään samalla vahingossa ... Ei siellä pihalla kaikkea näe. Jos hoitaja on vaikka sitomassa Eemelin kengän nauhoja ...
Pitäisi vissiin olla valvontakamerat
:whistle:

Pidäksä mua jonain idioottina?
Yksi hoitajista joutui pakkolomalle sittemmin ja minä tietenkin sain huonoimman arvosanan minkä voi saada koska avasin suuni.
Mun olis kuulunu saada suuret kiitokset.
Yhtäkin pientä lasta HEITELTIIN.

Mun poikaani purtiin päiväkodissa noin vuosi sitten nenään, sillä seurauksella että verta tuli paljon, ja nenä oli todella kipeä. Turvonnut ja pahan näköinen, hampaat meni melkein läpi :'(

Pisteet päiväkodille siitä, että he kertoivat tapahtuneesta heti. Pojan omahoitaja oli silminnähden järkyttynyt, sanoikin että hetken aikaa luuli että koko nenä on purtu irti, kun verta tuli paljon ja lapsi rääkyi.

Syytettä en todellakaan ollut nostamassa :D vaikka sanoinkin, kuultuani kolmelta muulta vanhemmalta että heidänkin lapsiaan oli purtu lähiaikoina aika pahasti, että tämän purijalapsen voisi jatkossa pitää mahdollisimman kaukana mun pojastani. Poitsu kun itki pitkään unissaan, ei oikein syönyt, oli tosi säikky jne tämän tapauksen jälkeen. Suomeksi sanottuna siis pelästyi lähes kuoliaaksi, kun tarhakaveri aiheutti hänelle näin kovaa kipua.

Meillä tapahtui vastaava tapaus ja sekä purijan, että purrun vanhemmat syyttivät henkilökuntaa. Päiväkodissa ei saa tapahtua puremista tai se on meidän vika. Kysynpähän vaan, että miten estän salamannopeat tilanteet? Revinkö purijalta hampaat suusta? *huoh*

Wautsi :o Missä päin maailmaa asut? Mäkin haluaisin tavata niitä 8 silmäisiä, 8 kätisiä ja 8 jalkaisia lastenhoitajia, jotka pystyvät olemaan neljässä paikassa yhtä aikaa =) Sä olet mitä ilmeisimmin sellainen, joten olisi todella mukava tutustua myös irl. Tarjoan vaikka viiden ruokalajin illallisen sulle paikkakuntasi parhaimmassa ravintolassa =)

Yksi hoitajista joutui pakkolomalle sittemmin ja minä tietenkin sain huonoimman arvosanan minkä voi saada koska avasin suuni.

no vähän tuli mieleen, mutta olisit ilmoittanut nimettömästi päivähoidon johtoportaalle ja poliisille.

Mutta meillä ainakin harjoittelut arvioi numeroilla ohjaava opettaja koulusta, ei ohjaava hoitaja/ope pk:sta. Arvion toki tekivät, mutta ohjaava opettaja keskusteli kaikkien kanssa ja niiden pohjalta sai numeron. Aika erikoista, jos ohjaava opettajasi on kaikesta tapahtuneesta huolimatta arvioinut sinut väärin, vai olisko kuitenkin niin ettet ihan ok. harjoittelua suorittanut? Jos kertomasi pitää paikkansa ja näyttöä on ollut mainitsemallesi pakkolomalle, luulisi opettajasi ottaneen huomioon pk:n vaikeat olosuhteet ja sen perusteella osannut arvoida sinut oikein huolimatta pk:n henkilökunnasta ja mitä opettajallesi olivat mahdollisesti sanoneet, vai oliko kenties joku suuremmanluokan salajuoni jossa opettaja oli myös mukana?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Wautsi :o Missä päin maailmaa asut? Mäkin haluaisin tavata niitä 8 silmäisiä, 8 kätisiä ja 8 jalkaisia lastenhoitajia, jotka pystyvät olemaan neljässä paikassa yhtä aikaa =) Sä olet mitä ilmeisimmin sellainen, joten olisi todella mukava tutustua myös irl. Tarjoan vaikka viiden ruokalajin illallisen sulle paikkakuntasi parhaimmassa ravintolassa =)

Kyllä mä ymmärrän mitä tarkoittaa haukkana vahtiminen, olen itsekin ollut sellainen. Eli olen maks 2 metrin päässä vieläkin vaikka lapseni on "jo" 3v. Kyllä sitä on mahdollista olla yhden aikuisen yhden lapsen kanssa näin tiiviisti, se on eri asia pk:ssa, mutta sinne en lastani vielä laitakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Kyllä mä ymmärrän mitä tarkoittaa haukkana vahtiminen, olen itsekin ollut sellainen. Eli olen maks 2 metrin päässä vieläkin vaikka lapseni on "jo" 3v. Kyllä sitä on mahdollista olla yhden aikuisen yhden lapsen kanssa näin tiiviisti, se on eri asia pk:ssa, mutta sinne en lastani vielä laitakaan.

Mutta sinulla kai on onneksi työpaikka, jossa keskityt 100% pelkkään tehokkaaseen työskentelyyn, etkä suo edes ajatusta millekään muulle, ennen kuin astut työpäivän päätteeksi ovesta ulos? :)

tota sen aikaa kun teen hommia, niin teen hommia. Eli kahvitauolla ja ruokatauolla jutellaan toisten hoitajien kanssa. Eikös teilläkin siellä ole jotain lakisääteisiä taukoja näitä juttuja varten.

Ilmeisesti kaikki lastentarhanopettajiksi halajat ovat työtävieroksuvia ja sehän tässä huolestuttaa, kun on toisten lapset tällaisten vastuulla.

Oletko todella sitä mieltä, että sun ei työaikana tarttis vahtia niitä lapsia vaan jutella ja tuijotella jonnekin muualle?? ja millainen pomo teillä jos ei ole pomon silmissä hyvä, jos tekee tehtäviään eli vahtii lapsia ei pidä juorukerhoa.
HUOLESTUTTAA!!!!!!!!!!!!

onhan meilläkin joo ruokatauko joka vietetään siinä lasten kanssa syödessä, kaatuneita maitoja pyyhkiessä, pienenpiä auttaessa ym. ym. Kahvitauko juu mikä tarkoittaa suunnittelua, välipalan valmistusta, paperihommia, silittämistä ja mitä kaikkea muuta siinä aikana ehtii kun lapset nukkuvat =) tietysti jos jonkun nukuttamiseen menee enemmän aikaa tauko lyhenee tai jos joku ei nuku ollenkaan niin siihen mukaan vaan kahvitauolle.

Alkuperäinen kirjoittaja haukka:
No näinpä =) Käsittääkseni 4 lasta per hoitaja on päiväkodissa käsittämättömän pieni määrä. Joten jos lapsensa päiväkotiin vie, ei voi olettaa, että se yksi hoitaja seisoisi just sen oman nicopetterinsä vieressä koko päivän. Kannattaa hoitaa lapsensa kotona itse tai palkata jokaiselle lapselleen oma hoitaja, jos haluaa jonkun seisovan aina lapsen vieressä.

Saa sattua, esimerkiksi pieniä kaatumisia tms.

Mutta jos joku laittaa kaksivuotiaani rengaskeinuun ja antaa hänelle sellaiset vauhdit että hän lentää monta metriä

Meillä on muistaakseni samanikäiset lapset. Meidän tyttö osaa itse ottaa rengaskeinussa vauhdit, joista tippuessaan loukkaisi kyllä itsensä. Välillä myös seisoo lautakeinuissa, vaikka kielletään. Vauvakeinuunkin kiipeää itse ja ottaa vauhdit...

En siis syyttäisi päiväkotia, jos jotain sattuisi. Toki hieman valvontaa peräänkuulutan.

no vähän tuli mieleen, mutta olisit ilmoittanut nimettömästi päivähoidon johtoportaalle ja poliisille.

Mutta meillä ainakin harjoittelut arvioi numeroilla ohjaava opettaja koulusta, ei ohjaava hoitaja/ope pk:sta. Arvion toki tekivät, mutta ohjaava opettaja keskusteli kaikkien kanssa ja niiden pohjalta sai numeron. Aika erikoista, jos ohjaava opettajasi on kaikesta tapahtuneesta huolimatta arvioinut sinut väärin, vai olisko kuitenkin niin ettet ihan ok. harjoittelua suorittanut? Jos kertomasi pitää paikkansa ja näyttöä on ollut mainitsemallesi pakkolomalle, luulisi opettajasi ottaneen huomioon pk:n vaikeat olosuhteet ja sen perusteella osannut arvoida sinut oikein huolimatta pk:n henkilökunnasta ja mitä opettajallesi olivat mahdollisesti sanoneet, vai oliko kenties joku suuremmanluokan salajuoni jossa opettaja oli myös mukana?
Mä en jaksa jauhaa muutaman vuoden takaisesta jutusta.
Kyllä opettaja nosti numeroa mutta ei sekään voi nostaa numeroa 1:stä 5:seen
Asiasta kyllä tehtiin iso juttu.
Ja kai järkikin sanoo, ettei ohjaaja tarhassa anna mulle hyvää numeroa jos teen valituksen siitä ja toisesta ohjaajasta joka on satuttanut lapsia.
Ja siis muista ohjaajista jotka näki tapahtumia muttei puuttunu niihin millään tavalla

.
Haluan tietää saako tarhan nimeä kertoa täällä?

Kyl tulee kieltämättä melko ikävä fiilis kun hakee lasta hoidosta ja siellä onkin jotain ikävää tapahtunut. Omaa eskarilaista hain päiväkodin eskariryhmästä kerran ja itki ihan kunnolla. Kukaan ei oikein tietänyt asiasta ja se kyllä tuntu niin pahalta. Poikien kesken oli ollu melko rankkaa kähinää juuri ja nyrkkien kanssa oltii mukana. Tosin ymmärrän että tuossa iässä leikitkin ovat jo rajuja joten hatunnosto eskariryhmäläisten opettajille ja hoitajille. Perhepäivähoitajana kuitenkin tiedän pääsääntöisesti aina mitä on tapahtunut jos päivän aikana sattuu ja tapahtuu. Yleensä ottaen vanhemmat ymmärtävät että sattuu ja tapahtuu ja sitä ei lasten kanssa voi välttää muuta kuin ennakoimalla ja minimoimalla. Lasten täytyy saada leikkiä ja liikkua.

koska nämä ihmiset ei välttämättä ole siellä enää töissä + voit saada itse ongelmia. Hyvä, että puutuit silloin, mutta loanheitto on turhaa enää. Kyllä ikäviä asioita tapahtuu päivähoidossa, se on todella valitettavaa, mutta sitä todella tapahtuu.

Tai entäs se jutyu mistä oli tänne eilen kirjotettu kun lapsella oli iso haava pääsä ja verta tullu paljon ja aivotärähdys.
Hoitaja sanoi että kepillä oli toinen lapsi lyöny päähän. Hoitajat ei ollu edes kattonu tuliko haavaa päähän eli ei ollu riisunu hattua ja kattonu.
Toi on laiminlyöntiä.

Yhteistyössä