Saako päivähoidossa sattua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarhatäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
koska nämä ihmiset ei välttämättä ole siellä enää töissä + voit saada itse ongelmia. Hyvä, että puutuit silloin, mutta loanheitto on turhaa enää. Kyllä ikäviä asioita tapahtuu päivähoidossa, se on todella valitettavaa, mutta sitä todella tapahtuu.
Kiitos vastauksestasi, pidetään nimi salassa ja toivotaan että asiat tänä päivänä paremmin ko tarhassa.

[/quote]
Mä en jaksa jauhaa muutaman vuoden takaisesta jutusta.
Kyllä opettaja nosti numeroa mutta ei sekään voi nostaa numeroa 1:stä 5:seen
Asiasta kyllä tehtiin iso juttu.
Ja kai järkikin sanoo, ettei ohjaaja tarhassa anna mulle hyvää numeroa jos teen valituksen siitä ja toisesta ohjaajasta joka on satuttanut lapsia.
Ja siis muista ohjaajista jotka näki tapahtumia muttei puuttunu niihin millään tavalla

.
Haluan tietää saako tarhan nimeä kertoa täällä?

[/quote]

ymmärän toki ettet halua asiaa täällä vatvoa, mutta itse sen mainitsit, eikä suorastaan edes kiinosta yksityiskohdat. Mutta mitä väliä yhden harjoittelun numerolla, ne ei vaikuta tuleviin työnsaanti mahdollisuuksiin. Se että teit oikein puuttuessasi asioihin voi vaikuttaa ja taatusti positiivisella tavalla, se tarkoittaa että olet vahva ihminen ja otat vastuuta asioista ja pienistä ihmisistä. Sellainen näkyy ihmisestä myös ulospäin.

Mutta sitä saako pk:n nimeä mainita en tiedä, luulis että saa..

Mä en jaksa jauhaa muutaman vuoden takaisesta jutusta.
Kyllä opettaja nosti numeroa mutta ei sekään voi nostaa numeroa 1:stä 5:seen
Asiasta kyllä tehtiin iso juttu.
Ja kai järkikin sanoo, ettei ohjaaja tarhassa anna mulle hyvää numeroa jos teen valituksen siitä ja toisesta ohjaajasta joka on satuttanut lapsia.
Ja siis muista ohjaajista jotka näki tapahtumia muttei puuttunu niihin millään tavalla

.
Haluan tietää saako tarhan nimeä kertoa täällä?

[/quote]

ymmärän toki ettet halua asiaa täällä vatvoa, mutta itse sen mainitsit, eikä suorastaan edes kiinosta yksityiskohdat. Mutta mitä väliä yhden harjoittelun numerolla, ne ei vaikuta tuleviin työnsaanti mahdollisuuksiin. Se että teit oikein puuttuessasi asioihin voi vaikuttaa ja taatusti positiivisella tavalla, se tarkoittaa että olet vahva ihminen ja otat vastuuta asioista ja pienistä ihmisistä. Sellainen näkyy ihmisestä myös ulospäin.

Mutta sitä saako pk:n nimeä mainita en tiedä, luulis että saa..[/quote]

Kiitos! Näinhän asia on:)

Alkuperäinen kirjoittaja mikon äiti:
Tai entäs se jutyu mistä oli tänne eilen kirjotettu kun lapsella oli iso haava pääsä ja verta tullu paljon ja aivotärähdys.
Hoitaja sanoi että kepillä oli toinen lapsi lyöny päähän. Hoitajat ei ollu edes kattonu tuliko haavaa päähän eli ei ollu riisunu hattua ja kattonu.
Toi on laiminlyöntiä.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1185830
tuossa linkki, sisältää kuvan lapsen päästä.

Englannissa asuessa näin kuinka jossain kouluissa esim. liikuntatunnit lopetettiin ja lapsia ei päästetty välitunneilla ulos, koska opettajat (ja koulu) pelkäsivät vanhempien mahdollisesti nostamia syytteitä, jos jonkun kullannuppu sattuu saamaan mustelman tms. Surullisena odotan, koska Suomessa ollaan tässä pisteessä. Kauan ei ilmeisesti mene, mikäli eräät tähänkin keskusteluun osallistuneet ovat todella tosissaan...

Tottakai selkeisiin laiminlyönteihin yms. tulee puuttua ja lähtökohtana pitää, että päivähoidossa ei saa saattua. Mutta ei niitä lapsia voi, eikä kannatta, pumpulissakaan pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja tarhatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä äiti:
mä ainakin vahdin mun muksua kuin haukka, ollaan missä vaan. Tarkoitan just tota tapaturma-alttiutta. Mun mielestä on erittäin kummallista, jos kukaan ei ole niin lähellä lasta hänen keinuessaan, että saisi kiinni eikä tippuisi pää edellä maahan.

Johan se nyt onkumma, että teidän ei tarvitse siellä tehdä muuta kuin pitää niitä juorukerhoja.

Just! :D Joskus ne tilanteet vaan on niin nopeita, että vaikka seisoisin metrin päässä, onnettomuus, esim. tippuminen keinuhevosen selästä, tapahtuu puolessa sekunnissa. Ja kyllä olen työskennellyt sellaistenkin tehohoitajien kanssa, jotka yhtyvät täysin mielipiteeseesi, ettei hoitajat saa työpäivän aikana keskustella ollenkaan mistään, vaan vaeltaa lapsen selän takana pitkin pihaa. Jostain syystä sellaiset työkaverit eivät koskaan ole suosittuja edes pomojen silmissä.

Mutta sinulla kai on onneksi työpaikka, jossa keskityt 100% pelkkään tehokkaaseen työskentelyyn, etkä suo edes ajatusta millekään muulle, ennen kuin astut työpäivän päätteeksi ovesta ulos? :)

No siis tauot on myös teillä tarhatätit ja ne on tarkoitus käyttää siihen muun ajatteluun. Muulloin teet työtä etkä juorua paskaa!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun poikaani purtiin päiväkodissa noin vuosi sitten nenään, sillä seurauksella että verta tuli paljon, ja nenä oli todella kipeä. Turvonnut ja pahan näköinen, hampaat meni melkein läpi :'(

Pisteet päiväkodille siitä, että he kertoivat tapahtuneesta heti. Pojan omahoitaja oli silminnähden järkyttynyt, sanoikin että hetken aikaa luuli että koko nenä on purtu irti, kun verta tuli paljon ja lapsi rääkyi.

Syytettä en todellakaan ollut nostamassa :D vaikka sanoinkin, kuultuani kolmelta muulta vanhemmalta että heidänkin lapsiaan oli purtu lähiaikoina aika pahasti, että tämän purijalapsen voisi jatkossa pitää mahdollisimman kaukana mun pojastani. Poitsu kun itki pitkään unissaan, ei oikein syönyt, oli tosi säikky jne tämän tapauksen jälkeen. Suomeksi sanottuna siis pelästyi lähes kuoliaaksi, kun tarhakaveri aiheutti hänelle näin kovaa kipua.

Meillä tapahtui vastaava tapaus ja sekä purijan, että purrun vanhemmat syyttivät henkilökuntaa. Päiväkodissa ei saa tapahtua puremista tai se on meidän vika. Kysynpähän vaan, että miten estän salamannopeat tilanteet? Revinkö purijalta hampaat suusta? *huoh*

Minäpä en syyttänyt henkilökuntaa, enkä tätä purijalasta tai hänen vanhempiaan.
Mutta koska yksi ja sama lapsi oli purrut muitakin lähiaikoina aika kipeästi, niin esitin toiveeni siitä, että tätä lasta pidettäisiin tarkkaan silmällä eikä häntä päästettäisi poikani viereen istumaan tms, poika kun pelkäsi häntä hysteerisenä, ymmärrettävistä syistä. Ilmeisesti kantani otettiin huomioon, sillä poikaani ei enää purtu, enkä kuullut muidenkaan lasten vanhemmilta uusista puremistapauksista.
Siitä, revitkö purijalta hampaat suusta, voit kysyä joltain sellaiselta joka henkilökuntaa syyllistää... :xmas:

Meil ainaki sattuu ja tapahtuu - tirppa on sen verran sähkösaapas et enemmän ihmettelisin jos ei sattuis. Viimeks oli sukeltanu jonku aidan yli potkumopon kans ja olis sit alahuules ja leuas jälki.

Sattuu niitä kotonaki ja tuntuu olevan toi pää sen verran kova et vaikka tippuis ja sattuis niin pian ollaan koittamas uudestaan samaa.

Yhteistyössä