Saako päiväkotiin viedä......

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
...täytekakun? Kun siis meidän pienempi vintiö täyttää huomenna 2v, niin sovittiin hoitajien kanssa että pikkumies tuo maanantaina vähän jotain herkkua mukanansa. Mutta saako sinne viedä kakun?!

Kun mulla ois joku hämärä mielikuva, ettei ole sopivaa viedä mitään mikä ei ole avaamattomassa paketissa? Onko se näin?
Kun meille tulee tilauksena kaksi kakkua, yksi juhliin ja yksi "varalle". Sitä varakakkua tuskin tarvitaan, niin mun mielestä olis kiva viedä se päiväkotiin. Mutta onkohan se luvallista?
En oikein voi kysyä päiväkodistakaan nyt syysloman aikaan...vai onkohan siellä jotkut hoidossa vielä tänään??

Ei olis kovinkaan kivaa jos joutuisi viemään kakun maanantaina takaisin kotiin kun eivät saa antaa...

Kysy vielä päiväkodista, on vähän päiväkoti kohtaisia nämä jutut. Meillä edelliseen päiväkotiin sai viedä omatekoisia mutta tähän uuteen ei (tosin kyse on eri kunnasta)

Meidän päiväkoti ainakin on auki, mutta toimii supistetusti, eli uskon kyllä teidänkin päiväkodin olevan auki...kun eihän kaikilla vanhemmillakaan ole mahdollisuutta pitää lomaa syysloman aikaan. syysloma on kuitenkin eri asia kuin esim. joulu tai kesäloma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysy vielä päiväkodista, on vähän päiväkoti kohtaisia nämä jutut. Meillä edelliseen päiväkotiin sai viedä omatekoisia mutta tähän uuteen ei (tosin kyse on eri kunnasta)

No mä koitan soittaa jos siellä joku vielä ois paikalla. Juttelivat kyllä siihen suuntaan että kaikki ovat syyslomaa viettämässä...

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Meidän päiväkoti ainakin on auki, mutta toimii supistetusti, eli uskon kyllä teidänkin päiväkodin olevan auki...kun eihän kaikilla vanhemmillakaan ole mahdollisuutta pitää lomaa syysloman aikaan.

Niin ja luulis että edes isompien puolella ois joku paikalla, ja kai hekin tietävät käytännöt..

Ootko ottanut huomioon allergikot? Meitin päiväkodissa ainakin toivotaan et mieluummin jotain namuja kuin leivonnaisia, kun joukossa on aina allergikkoja jotka ei sitte välttämättä voi syödä kaikkea.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Ootko ottanut huomioon allergikot? Meitin päiväkodissa ainakin toivotaan et mieluummin jotain namuja kuin leivonnaisia, kun joukossa on aina allergikkoja jotka ei sitte välttämättä voi syödä kaikkea.

Siellä on yksi allerginen tapaus ja mä ehdin sitä jo surra, mutta tällä lapsella on kuulemma aina varalla omat herkut, kun on allerginen ihan hirveän monelle eri ruoka-aineelle.

Meillä oli ainakin tullut ohjeet että vanhemmat eivät saa tuoda itse tekemiään tuotteita lapsille tarjottavaksi. Käsky oli tullut jostain "ylhäältä" ei päiväkodin oma sääntö vaan virastosta oli tullut.

Meillä kans ohjeet että mitään avatussa paketissa tuotavaa ei voi tuoda. Eli siis kaikki konditoriatuotteet on myös ei-listalla. Samoin itse tehdyt ja avatuissa paketeissa tuotavat. Yleensä vanhemmat tuovat esim. jäätelöpaketin tai tikkujäätelöt tai keksipaketin. Pikkunaperoille ne keksitkin on ihan yhtä kivaa synttäritarjottavaa kuin täytekakkukin:)

Mutta tarkista tosiaan asia niin et vie turhaan sitä kakkua. Kerrothan sitten millainen käytäntö teidän päiväkodissa on!

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
...täytekakun? Kun siis meidän pienempi vintiö täyttää huomenna 2v, niin sovittiin hoitajien kanssa että pikkumies tuo maanantaina vähän jotain herkkua mukanansa. Mutta saako sinne viedä kakun?!

Kun mulla ois joku hämärä mielikuva, ettei ole sopivaa viedä mitään mikä ei ole avaamattomassa paketissa? Onko se näin?
Kun meille tulee tilauksena kaksi kakkua, yksi juhliin ja yksi "varalle". Sitä varakakkua tuskin tarvitaan, niin mun mielestä olis kiva viedä se päiväkotiin. Mutta onkohan se luvallista?
En oikein voi kysyä päiväkodistakaan nyt syysloman aikaan...vai onkohan siellä jotkut hoidossa vielä tänään??

Ei olis kovinkaan kivaa jos joutuisi viemään kakun maanantaina takaisin kotiin kun eivät saa antaa...

mitä sä tolla tarkotat? eihän kaikilla töissä käyvillä syyslomaa ole =) itseasiassa ei nyt tule ketään tuttua perheellistä mieleen joka olis syyslomalla (paitsi koululaiset)

Allergisille lapsille vanhemmat tuo itse ja täydentää heidän omia herkkuvarastojaan.
On mahdotonta ottaa huomioon päiväkodin kaikki allergiset, kun heitä voi olla monta ja jokaisella omanlaisensa.
Allergiset lapset ovat tottuneet siihen, että heillä on omat eväät ja muut syö jotain muuta.
He eivät koe sitä ikävänä tai että "miks mä en saa mansikka-kermakakkua.." tms.
Olen itse vienyt oman lapsen synttäriherkuiksi semmosta, mitä oma voi syödä ja se toinen allerginen lapsi on syönyt, jos on voinut..

Ja mitä tulee makseisten tuontiin kuten eräs ehdotti:
MIKSI PITÄÄ AINA TUODA MAKSEISIA?? MIKSI PIENETKIN LAPSET TOTUTETAAN KARAMELLIIN??
ON OLEMASSA VAIKKA MITÄ MUUTA HYVÄÄ HERKKUA LAPSILLE, VAIHTOEHTONA KARAMELLILLE!!

ESIM. jäätelö, keksit, mokkapalat, tai ihan mitä tahansa !
Itsellä kävi mielessä että ehdottaisin päiväkodin vanhempainillassa yhteiseksi säännöksi, että synttäriherkuksi EI SAA tuoda makeisia !

Monet allergiset ovat allergisia myös makeisille, ja se vasta tylsää on kun toiset saa karkkia ja itse joutuu nakertelemaan keksejä.

Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äiti:
Ootko ottanut huomioon
Monet allergiset ovat allergisia myös makeisille, ja se vasta tylsää on kun toiset saa karkkia ja itse joutuu nakertelemaan keksejä.

Niin. Kun sinun lapsesi ei saa syödä, niin päiväkotiin pitää saada sääntö että kukaan ei saa syödä. Jessus olet itsekäs.

Allergisille lapsille vanhemmat tuo itse ja täydentää heidän omia herkkuvarastojaan.
On mahdotonta ottaa huomioon päiväkodin kaikki allergiset, kun heitä voi olla monta ja jokaisella omanlaisensa.
Allergiset lapset ovat tottuneet siihen, että heillä on omat eväät ja muut syö jotain muuta.
Olen itse vienyt oman lapsen synttäriherkuiksi semmosta, mitä oma voi syödä ja se toinen allerginen lapsi on syönyt, jos on voinut..

MIKSI PITÄÄ AINA TUODA MAKSEISIA?? MIKSI PIENETKIN LAPSET TOTUTETAAN KARAMELLIIN??
ON OLEMASSA VAIKKA MITÄ MUUTA HYVÄÄ HERKKUA LAPSILLE, VAIHTOEHTONA KARAMELLILLE!!

Itsellä kävi mielessä että ehdottaisin päiväkodin vanhempainillassa yhteiseksi säännöksi, että synttäriherkuksi EI SAA tuoda makeisia !

Mie kysyin viime maaliskuussa kun pojalla oli synttärit et minkälaista tarjottavaa vois tuoda ja sieltä nimeenomaan sanottiin että ei leivonnaisia just allergioiden takia. Hedelmäkaramellit oli ehdotus hoitajien puolelta, koska niitä pystyi kaikki syömään. Niinpä vietiin iso hedelmäaakkospussi, josta jokainen sai yhden ja ne sopi kaikille hoitopaikan lapsille.
(Mulle on turha ruveta paasaaman noista allergioista, kun omakin lapsi on allergikko. )

Makeisista vielä, kyllä niillekin on tosi moni allerginen, sisältävät usein soijaa, vehnää jne. Luultavasti hoitopaikassa tällaiset allergiat tiedetäänkin =) Meillä aikanaan esikoiselle ei käynyt kuin kaksi erilaista makeista.

Ainahan se on vaikeaa, kun nykyään niin moni lapsi on allergikko, kaikki pitäisi jotenkin ottaa huomioon :/

Alkuperäiseen kysymykseen vain, että päiväkodista varmaan tietävät paremmin =)

Että jos kakun vietä, sen on oltava tarpeeksi suuri ja Hyla!!

Meillä kyllä on päiväkotiin riittänyt viemiseksi esim.jätskipuikot, keksit ja popparit. Tai pelkät keksit (kahta sorttia) vein viimeksi.

Mie kysyin viime maaliskuussa kun pojalla oli synttärit et minkälaista tarjottavaa vois tuoda ja sieltä nimeenomaan sanottiin että ei leivonnaisia just allergioiden takia. Hedelmäkaramellit oli ehdotus hoitajien puolelta, koska niitä pystyi kaikki syömään. Niinpä vietiin iso hedelmäaakkospussi, josta jokainen sai yhden ja ne sopi kaikille hoitopaikan lapsille.
(Mulle on turha ruveta paasaaman noista allergioista, kun omakin lapsi on allergikko. )

Toinen moniallergisen äiti ilmoittautuu! Ja samaa mieltä olen, että mielummin karkkeja kuin muuta makeaa! Onhan se nyt paljon kivampi allergisillekin, että saavat myös jotain omia karkkejaa syösä, kun että muut vetelevät tyyliin kakkua tai leivoksia ja itse joutuu syömään keksiä. Toinen kiva vaihtoehto voisi olla kuivatut hedelmät. Ne kuivatut mansikat on aivan ihania! Ja nille, joille mansikat ei sovi, voisi viedä jotain muuta hedelmää. Ja karkeista sen verran, useimmille sopii fazerin niiskuneiti -merkkiset karkkiaskit!

En mä ehkä makeisia vielä noin pienille veisi.. Koska siinä on se, että monilla vanhemmilla on periaate ettei namuja noin pienille.
Että ellei kakku käy niin keksejä sitten.

Niin se syysloma liittyi tähän siten, että päiväkodissa juttelivat että syysloma tulee ja hoitajat tekivät siinä suunnitelmia lomansa varalle. Jotenkin sain sellaisen käsityksen ettei pienten puolelle tule loman aikana yksikään hoitoon. Mutta isojen puolella onkin paljon enemmän lapsia, että sieltä luulisi jonkun vastaavan puhelimeen, ja varmasti he sielläkin tietävät.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Päiväkotiin ei saa viedä mitään itse leivottua, hygienisyista.Keksipaketti tai karkki suositeltavaa viemistä ja nekin tulee olla suljetussa pussissa/ paketissa!

Tämähän ei ollut itse leivottu vaan tilattu kakku.