Saako raskaana syödä majoneesia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kulinaristi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kulinaristi

Vieras
X-tran valkoista majoneesia? Hesen/mäkkäein hampparimajoneesia? Jos kananmunan paistaa ja se jää keltuaiseltaan hieman löysäksi, mutta kuitenkin on kuumennut hyvin, saako syödä?

Menee hermot näihin kaikkiin kieltoihin ja rajoituksiin, kun itse olen pitänyt riskinä vaan raakaa kalaa ja kanaa sekä liiallista kofeiinin kittaamista, mutta nyt on yhtäkkiä kaikki pellavansiemenistä alkaen kielletty.

Ei niitä ihan yhtäkkiä ole kielletty. :whistle:
Kyllä mie majoneesia söin viimeisimmässä raskaudessa, joka meni kesken, mutta tuskin sentään majoneesin takia. :snotty:

Ja söin myös raa'ahkoa paistettua munakasta.

Tämä on niin arka aihe, ettei tästä saa puhua.

Minun puolesta muut syököön vaikka pastöroimattomia tuotteita, mutta ei silti tarvi käydä kettuilemaan jos joku haluaakin syödä suositusten mukaisesti! :o

eihän minkään syömistä ole kielletty, ne on vaan suosituksia. Se on ihan oma valinta minkä asian suhteen haluaa riskejä ottaa. Itse söin liki kaikkea ihan sen mukaan mikä tuntui hyvälle.

ap, katselin löytyykö tuosta mitään tietoa ja voit kyllä syödä, jos ei sisällä raakaa kananmunaa. Tuskin siinä sun majoneesissa sitä on jos ei tuoteselosteessa mainita.

Oikein ihanaa odotusaikaa! :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Uskallatko hengittää? Ilmassa on paljon saasteita. :xmas: |O

No minä nimenomaan olen ollut sitä mieltä, että raakaa kanaa vältän ja muoviin pakattua raakaa kalaa, sekä tuotteita, joissa muutenkin on suuri ruokamyrkytyksen vaara. Ja tietysti alkoholia ja tupakkaa sekä lääkkeitä jotka eivät sovellu. Eilen oli kaveri kylässä ja söimme katkarapuleipää majoneesilla, niin se oli ihan kauhuissaan, että enkö tiedä että majoneesia ei saa syödä ja salaatinlehdissäkin voi olla multaa ja katkaravutkin olisi pitänyt keittää (kuumensin kyllä).. Hiuksetkin olin juuri värjännyt ja se vasta kamalaa oli kun myrkkyjä imeytyy. Harmittaa kun toinen syyttää vauvan pahoinpitelystä kielletyillä ruuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Minun puolesta muut syököön vaikka pastöroimattomia tuotteita, mutta ei silti tarvi käydä kettuilemaan jos joku haluaakin syödä suositusten mukaisesti! :o

No mutta, eikös hysteerisempien kannattaisi pitää listaa mukana mitä voi/saa syödä raskaana ollessa? Olisi sitten vimpan päälle tietoa että mitä uskaltaa suuhunsa laittaa.
On jotenkin säälittäviä nää aloitukset mitä voi syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:

No mutta, eikös hysteerisempien kannattaisi pitää listaa mukana mitä voi/saa syödä raskaana ollessa? Olisi sitten vimpan päälle tietoa että mitä uskaltaa suuhunsa laittaa.

Ei se minun mielestä ole hysteerisyyttä, jos välttelee tiettyjä tuotteita. Ei vaan mee jakeluun, mikä siitä tekee hysteeristä.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:

Ei se minun mielestä ole hysteerisyyttä, jos välttelee tiettyjä tuotteita. Ei vaan mee jakeluun, mikä siitä tekee hysteeristä.

No mun mielestä on hysteeristä ettei jotkut voi edes syödä ilman jotain ohjekirjaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
No mun mielestä on hysteeristä ettei jotkut voi edes syödä ilman jotain ohjekirjaa :o

Äkkiäkös ne vältettävät mieleen painuu ja muistaa suunnilleen myös seuraavassakin raskaudessa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Tokkopa siihen kuolee kukaan..

Just, ihan kettuillakseenhan ne suositukset on listaksi kirjattu.

Hei oikeesti, jos oot syöny leivän jossa on majoneesia niin jotenkin en ihan oikeesti usko et se paska nakki osuu just sulle..Raskaana se minäki olen ja oon ilman huolen häivää vetäny hesen ja mäkkärin eväitä.. :whistle:

Eipä noihin osata vakavasti suhtautua kuin vasta sitten, kun jotain oikeasti käy. Kaverilla kuoli sikiö ihan loppumetreillä virukseen, jonka ei pitänyt lääkärin mukaan olla vaarallinen. Seuraavassa raskaudessa hän sitten olikin tarkempi, ettei vaan mansikoissa tai salaatinlehdissä ole yhtään multaa.

Ja kyllähän monen ketjupolttajan lapsista tulee ihan terveitä, vaikka äiti olisi sauhutellut kuinka koko raskauden ajan. Ei se silti ole järkevää, eikä ole fiksua vähätellä riskejä. Tupakoimattomuus alkoholittomuus ja joidenkin riskituotteiden välttäminen raskauden aikana on vaan suosituksia, mutta silti niitä kannattaa noudattaa, eikä se edes ole hysteerisyyttä. Se on vaan syntyvän lapsen hyvinvoinnista välittämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Uskallatko hengittää? Ilmassa on paljon saasteita. :xmas: |O

No minä nimenomaan olen ollut sitä mieltä, että raakaa kanaa vältän ja muoviin pakattua raakaa kalaa, sekä tuotteita, joissa muutenkin on suuri ruokamyrkytyksen vaara. Ja tietysti alkoholia ja tupakkaa sekä lääkkeitä jotka eivät sovellu. Eilen oli kaveri kylässä ja söimme katkarapuleipää majoneesilla, niin se oli ihan kauhuissaan, että enkö tiedä että majoneesia ei saa syödä ja salaatinlehdissäkin voi olla multaa ja katkaravutkin olisi pitänyt keittää (kuumensin kyllä).. Hiuksetkin olin juuri värjännyt ja se vasta kamalaa oli kun myrkkyjä imeytyy. Harmittaa kun toinen syyttää vauvan pahoinpitelystä kielletyillä ruuilla.
Maalaisjärkeä saa käyttää ruokien suhteen niin kuin olet tehnytkin. Jotkun vaan ovat ylihysteerisiä kaikissa asioissa. Toisesta sisään ja toisesta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Ja kyllähän monen ketjupolttajan lapsista tulee ihan terveitä, vaikka äiti olisi sauhutellut kuinka koko raskauden ajan. Ei se silti ole järkevää, eikä ole fiksua vähätellä riskejä. Tupakoimattomuus alkoholittomuus ja joidenkin riskituotteiden välttäminen raskauden aikana on vaan suosituksia, mutta silti niitä kannattaa noudattaa, eikä se edes ole hysteerisyyttä. Se on vaan syntyvän lapsen hyvinvoinnista välittämistä.

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Eipä noihin osata vakavasti suhtautua kuin vasta sitten, kun jotain oikeasti käy. Kaverilla kuoli sikiö ihan loppumetreillä virukseen, jonka ei pitänyt lääkärin mukaan olla vaarallinen. Seuraavassa raskaudessa hän sitten olikin tarkempi, ettei vaan mansikoissa tai salaatinlehdissä ole yhtään multaa.

Näinpä! :flower:
Tunteeko nämä hysteriatuomitsijat jotenkin huonoa omatuntoa jostain syömisistään/tekemisistään, kun noin ärhäkkänä hyökkivät toisten kimppuun?

Yhteistyössä