Saako sossu mistään tietää, jos laitan s-tilille rahaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahanpäivänvaralle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin69:
Kai ne sossussa vaatii tiliotteen ja näkee jos oot siirtänyt normitililtäsi s-tilillesi

No tuota virhettä ei tietenkään pidä tehdä,hetihän siitä kiinni jäisi. Käy tallettamassa vaikka käteisenä rahaa s-tilille niin sitä ei näy toisen tilisi tiliotteissa.

S-ryhmällä on nykyään ihan oikea pankki, eli S-tili ei ole vaan se mihin menee bonukset vaan ihan oikea pankkitili. pankilla on ilmoitusvelvollisuus jos sossu kysyy tilitietoja.
siskoni sai joskus kummitädiltä pienen lahjarahan sellaiselle tilille, jota ei ollut edes ilmoittanut sossuun, niin kyllä sieltä vaan tuli lappu että olet saanut näinjanäin paljon rahaa jostain ja se vähennetään tuesta.

sossun tuki ei ole eikä pidä olla mikään itseisarvo, automaattinen raha joka tulee aina vaan,
se on VÄLIAIKAISEKSI tarkoitettu tuki josta saa sen mitä tarvii selvitäkseen eikä yhtään enempää.
kaikki maksettais veroja vähemmän ( sinäkin jos joskus olet ollut/menet töihin ) jos ihmiset
ei kusettais sossulta ylimääräistä rahaa.

Toimeentulotuki on viimesijainen toimeentuloturvan muoto. Ihmisillä on jotenkin kumma ajatus, että voi mennä sossuun koska se tuki KUULUU heille. JOs pärjää kerran omillaan niin se ei kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin että parempi vaan kun tuhlaan kaiken sossusta saamani, enkä laita mitään säästöön :o
oisko sitten hyvä??

No ne sossus rahat on tarkoitettu siihen,että pärjäät jokapäiväisessä elämässä niiden turvin. Ei niitä ole siihen tarkoitettu,että saisit salaa kerrytettyä säästöön rahaa. Ja mitä tuhlausta se on,jos ostat niillä rahoilla ruokaa tai vaikka esimerkiksi pesukoneen? Ihmeellistä ajattelua sinulla!

jos on varaa TUHLATA niin saat liikaa rahaa.
mun mielestä sossun pitäis vaatia tiliotteen lisäksi myös kuitit KAIKESTA tuilla ostetusta, niin nähtäis kuinka paljon siitä menee pakollisiin.

niin että parempi vaan kun tuhlaan kaiken sossusta saamani, enkä laita mitään säästöön :o
oisko sitten hyvä??

Sun ei pitäisi saada sieltä niin paljoa, että sitä riittää "tuhlattavaksi"! Se raha on hengenpitimiksi, siksi aikaa että löydät itsellesi töitä ja alat elättää itsesi. Verorahoilla ei ole tarkoitus kerätä säästöjä sossun asiakkaille.

Sossu ei soittele mihinkään.
Kerran laitoin selvityksen ja puhelinnumeron jos haluavat varmistaa erään laskuasian.Sieltä vain tuli ilmoitus että "Sos.virkailijan tehtävä ei ole tarkistaa näitä asioita vaan hakijan tehtävä on ilmoittaa asialliset liitteet".

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi:
Sossu ei soittele mihinkään.
Kerran laitoin selvityksen ja puhelinnumeron jos haluavat varmistaa erään laskuasian.Sieltä vain tuli ilmoitus että "Sos.virkailijan tehtävä ei ole tarkistaa näitä asioita vaan hakijan tehtävä on ilmoittaa asialliset liitteet".

Tottakai voivat tarkistaa asioita, esim. etuuksia mitä saat tai tilejä eri pankeista, lain mukaan niillä on oikeus. sinun tapauksessasi ei vain ollut tarvetta siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo..:
Yks jälkihuollossa oleva tuttu soitteli sossuun et hän tarttee sitä, tätä ja tuota, sossu laitto tilille rahat. EIKÄ KYSYNYT EDES KUITTEJA! Arvaatte varmaan että tyyppi käytti rahat johonkin muuhun kun uuteen sänkyyn,sohvaan ja pesukoneeseen...ja vuoden päästä haki samat rahat uudelleen...Itse painoin duunia hulluna koulun ohella että sian syödäkseni! Arvatkaa veetuttiko. Ja edelleen veeituttaa nämä sossupummit! Menkää TÖIHIN!

Nämä on taas näitä kuulopuheita, ei sieltä kenellekään miten vaan rahaa jaeta..

Kun asiakas on jälkihuollossa, eli entinen lastensuojelun asiakas, häntä voidaan harkinnanvaraisesti tukea enemmän kuin perustoimeentulotukiasiakasta.

Mäkin jos nyt menisin syystä tai toisesta sossuun,niin tuskin saisin penniäkään,vaikka mulla olisi siihen oikeutus =)
Siinä vaiheessa kun muutetaan miehen kanssa erilleen,niin turha mun on sinne mennä,mutta oon ylpee siitä ettei tartte lusmuilla tukien varassa :D

Kyllä vit*uttaa. Ei ole kiva lukea näitä, kun käy itse töissä, eikä saa lapsilisää lukuun ottamatta mitään tukia. Vahvasti olen sitä mieltä, että keskituloinen lapsiperhe on niin riistetty Suomessa. Kaikessa täydet maksut, mistään ei tukia. Ja sitten nää lusmut leuhkii säästävänsä toisten persnahasta poimittuja euroja.

oisko sitten hyvä??

ei ne saa sitä mistään tietää jos et oo aikasempaakaan jotuunu siitä tilistä viemään mitään tiliotteita..et vie nytkään.mä luulisin..säästä ihmeessä jos pystyt ei se keltään pitäis olla påois jos sä säästät siitä toimeentulotuestas saat tehä sillä mitä haluut

Voi hyvänen aika... Jos sinne laittaa vaikka 10? kuussa et saa ostettua sit jotain isompaa esim. tv:n jos se hajoaa... Ai niin senkin saa sossusta jos vaan menee pyytämään... Kaveri oli saanu ompelukoneenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja prkl stana:
Kyllä vit*uttaa. Ei ole kiva lukea näitä, kun käy itse töissä, eikä saa lapsilisää lukuun ottamatta mitään tukia. Vahvasti olen sitä mieltä, että keskituloinen lapsiperhe on niin riistetty Suomessa. Kaikessa täydet maksut, mistään ei tukia. Ja sitten nää lusmut leuhkii säästävänsä toisten persnahasta poimittuja euroja.

niin se meidänkin ukko on työmatkat lukien 11 tuntii päivässä töissä ja rakennusturvallisuus kusee pahasti. ja sit nää elätit säästelee meidän rahoja.

kyllä täällä maailmassa kaikki vedättää. turhaa jeesustelua. kauppiaat ja markkinamiehet kusettaa asiakkaita kaikintavoin. niinkuin nytkin pakkaukset pienentyneet, hinta vaan noussut. tää vaan ihan pieni esimerkki. varmaan jokainen ihminen ottaa sen ylimääräisen jos vaan jostakin on tulossa. koko elämähän periaatteessa perustuu tietynlaiseen vedätykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
oisko sitten hyvä??

ei ne saa sitä mistään tietää jos et oo aikasempaakaan jotuunu siitä tilistä viemään mitään tiliotteita..et vie nytkään.mä luulisin..säästä ihmeessä jos pystyt ei se keltään pitäis olla påois jos sä säästät siitä toimeentulotuestas saat tehä sillä mitä haluut

Tttukiasiakkaan velvollisuus on lain mukaan toimittaa KAIKKIEN pankkitiliensä tiliotteet ja sos.toimisto saa asian myös selville jos haluaa (ei tilin saldoa mutta sen olemassaolon ihan tiedustelemalla pankista).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvänen aika... Jos sinne laittaa vaikka 10? kuussa et saa ostettua sit jotain isompaa esim. tv:n jos se hajoaa... Ai niin senkin saa sossusta jos vaan menee pyytämään... Kaveri oli saanu ompelukoneenkin!

mun mielestä sossuelätti ei tartte telkkaria. tarkitus on pitää sillä katto pään päällä ja ruokaa kaapissa. tarviiko yhteiskunnan kustantaa vielä jotaa huvitteluvälineitä.

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
oisko sitten hyvä??

uskomatonta miten epärehellisiä ihmiset ovat!

Yhteistyössä