Saako synnytyksessä pitää rintaliivejä ?? - kätilöt hoi !!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kyllä haluisin pitää liivit päällä, koska muuten ahistaa niin pirusti olla ilman liivejä, kun rinnoissa kuitenkin ihan mukavasti kokoakin. :/ Mukavampaa olisi, että saisi olla tukevat liivit päällä pitämässä rinnat aloillaan. :D

Mulla on jokaisessa kolmessa synnytyksessä ollut rintaliivit päällä, kätilö on sanonut, että voit pitää ne vielä. En ole itse kysynyt asiastamitään. Jokaisessa synnytyksessä ne on otettu pois, kun epiduraali on laitettu, koska siinä ne on tiellä.

No höh! Ei mulle tullu mieleenkään et ois voinu pitää liivejä :/ . Mullakin oli rinnat turvonnu D-kupiksi, niin ois voinu olla kiva jos ois ollu liivit. Kättärillä synnytyksessä oli ainakin sellainen pitkä yömekko mitä käytin, ihan sellanen mikä on kaikilla lapsivuodeosastolla. Ja ei tullu kyllä mieleenkään käyttää pikkareita... Mulla oli sellanen helevatin iso imutyyny takamuksen alla ja kun vessaan jouduin suoritumaan suppareiden välissä niin siitä vaan kiinni ja kyyrykävelyyn ettei "vaippa" putoa. Pitääkin ens synnytyksessä kysyä että voisko pitää verkkoja ja sidettä.

jäi ne sairaalavaatteiden alle kun saliin tippa käynnistykseen menin.. Kun ei ollut varmaa synnytänkö vielä silloin.. No, synnytys käynnistyi ja huomasin jossain vaiheessa et rintsikat on vielä päällä ja ihan vinksallaan.. :) Mulla oli tippaletkut ym piuhat ja en saanut riisuttua niitä kunnolla, ne oilisi pitänyt pujottaa tippatelineiden läpi.. Kivut olivat kovat ja en tuskaisena niitä halunnut alkaa säätelemään päältäni ja pyysin miehen ottamaan kätilöltä sakset ja leikkaamaan ne päältäni, kätilö hieman vastusteli mutta kun sanoin päättäväisenä et sakset tänne niin johan sitten rintsikoista päästiin.. ;)

Mulla oli synnytyksessä ja meinaan seuraavallakin kerralla pitää rintaliivejä. Eivätkä olleet tiellä, kun nostettiin vauva rinnalle, sillä kyllä ne liivit saa siitä senverra sivuun heitettyä. Ihan samalla tavalla käytin niitä kotonakin imetyksen aikaan, en siis hankkinut imetysliivejä lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Seinäjoella ei saa pitää. Otetaan pois kun annetaan sairaalavaatteet ja liivit saa vasta kun on lähdössä kotiin.

REps. Siis takavarikoiko ne sulta liivit ettet pistä niitä salaa? :D :D Eikö edes imetysliivejä saa pitää sairaalassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mulla oli alkuun, kun laitettiin käynnitystippa(olis pitänyt ottaa pois)..meinaan sit kun siinä touhu eteni ja jouduin riisuun ne(en nyt muista miksi) niin siinähän ne roikku tippatelineessä...eipä niitä pois saanut siitä :laugh:

heh, mulla olis ollu kinkkisempi tilanne kun tippaletkut meni molempiin käsiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Seinäjoella ei saa pitää. Otetaan pois kun annetaan sairaalavaatteet ja liivit saa vasta kun on lähdössä kotiin.

REps. Siis takavarikoiko ne sulta liivit ettet pistä niitä salaa? :D :D Eikö edes imetysliivejä saa pitää sairaalassa?

Seinäjoella otetaan kaikki vaatteet jemmaan siksi aikaa kun lähtee kotiin. Kaikki pitää riisua yhteen pussiin joka viedään varastoon talteen. Ei edes imetysliivejä että rauhaset pääsee tasaantuun ja voi vapaasti maito virrata.

Mulla oli kyllä liivit, kun ei tullut ensi kertalaisena mieleenkään et miks ne olis pitänyt pois ottaa, kun ei kukaan asiasta maininnutkaan, eikä kyllä kätilö ees varmaan tienny liiveistä ennen kun vauva nostettiin rinnoilla :D On se rintsikoiden käyttö niin salaista puuhaa :D

Siis onko jollakin ollut synnytyksessä alushousut jalassa? Miten se voi olla mahdollista? Ja joku tuolla sanoi että haluais pitää alkkarit jalassa ja rintaliivit päällä että olis jotenkin rennompi ja luontevampi??? What???? Voiko synnytyksessä olla jotenkin rento ja luonteva?? Kyllähän siellä sairaalassa kuitenkin kaikki paikat tulee paljastettua ties kuinka monelle...miten niiden kipujen aikana voi edes ajatella et miltähän mun rinnat nyt näyttää ja pitäsköhän vetää alushousut välillä jalkaan etten nyt ois tässä ketarat ojossa kaikille paljastelemassa...voi hyvänen aika!!!!! *pudistelee päätään*

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis onko jollakin ollut synnytyksessä alushousut jalassa? Miten se voi olla mahdollista? Ja joku tuolla sanoi että haluais pitää alkkarit jalassa ja rintaliivit päällä että olis jotenkin rennompi ja luontevampi??? What???? Voiko synnytyksessä olla jotenkin rento ja luonteva?? Kyllähän siellä sairaalassa kuitenkin kaikki paikat tulee paljastettua ties kuinka monelle...miten niiden kipujen aikana voi edes ajatella et miltähän mun rinnat nyt näyttää ja pitäsköhän vetää alushousut välillä jalkaan etten nyt ois tässä ketarat ojossa kaikille paljastelemassa...voi hyvänen aika!!!!! *pudistelee päätään*

Täälä päin ainakin on salissa sellaset verkkohousut kaikilla. Tutkimuksen ja ponnistamisen aikana otetaan pois.

Mulla ainakin oli ne verkkoalkkarit ja side siksi, kun lapsivettä tihkui koko ajan. Muistaakseni ne otettiin sitten pois, kun vauvan päähän laitettiin se juttu mikä mittaa sydänääniä.

Yhteistyössä