Oon aikaisemminkin kirjoittanut miten yhdellä tädillä täällä on (oli?) tapana pitää isoa koiraansa (kultsi) vapaana rappukäytävässä ja pihalla, joku aika sit kävi se mitä olen koko ajan pelännyt... Odotettiin hissiä omassa kerroksessamme ja kun se tuli kohdalle ja ovi aukesi niin tämä koira tuli sieltä kovalla vauhdilla ulos ja suoraan 3-vuotiaamme päälle, joka pelkää koiria aivan kamalasti. Omistaja joutui kutsumaan koiraa kolme kertaa ennen kuin se kääntyi takaisin hissiin ja lapsi itki ihan hysteerisenä. Koira varmasti on ihan kiltti eikä ollut mitenkään kiukkuinen/uhkaava mutta metrin mittaisen mielestä silti äärimmäisen pelottava.
Mies kysyi omistajalta ihan asiallisesti että "Eikö sitä koiraa voi pitää kytkettynä?", nainen tuhahteli kiukkuisena kaulapannasta kiinni pitäen että "kiinni on nyt".
Samana päivänä myöhemmin rappukäytävässä koira oli taas vapaana ja tuli 3-vuotiastamme päin, jolloin mies sanoi tiukemmin että "Nyt se piski kiinni tai ilmoitan isännöitsijälle". Omistaja alkoi huutaa miehelleni että "Sinä et ainakaan kuulu edes tänne taloon" yms.
Nyt koira on ollut kiinni aina kun olen sen nähnyt mutta omistajatäti tuhahtelee minulle tervehdyksen tosi kiukkuisesti ja miestäni ei edes tervehdi.
Ihan oikeesti hei... Luojan kiitos ei tarvitse enää kauaa asua täällä...
Mies kysyi omistajalta ihan asiallisesti että "Eikö sitä koiraa voi pitää kytkettynä?", nainen tuhahteli kiukkuisena kaulapannasta kiinni pitäen että "kiinni on nyt".
Samana päivänä myöhemmin rappukäytävässä koira oli taas vapaana ja tuli 3-vuotiastamme päin, jolloin mies sanoi tiukemmin että "Nyt se piski kiinni tai ilmoitan isännöitsijälle". Omistaja alkoi huutaa miehelleni että "Sinä et ainakaan kuulu edes tänne taloon" yms.
Nyt koira on ollut kiinni aina kun olen sen nähnyt mutta omistajatäti tuhahtelee minulle tervehdyksen tosi kiukkuisesti ja miestäni ei edes tervehdi.
Ihan oikeesti hei... Luojan kiitos ei tarvitse enää kauaa asua täällä...