Saako teiän 9-v käydä yksin suihkussa?

Kyllä meidän 8 vuotias käy itse suihkussa ja pesulla. Tosin me aina katsotaan, että se pesee kunnolla. Musta on vähän outoa, ettei tytön isä sanonut että hei nyt mennään pesulle ja vahtinut että tyttö tulee puhtaaksi tavalla tai toisella. Usein sen ikäisiä lapsia vielä vanhemmat pesee.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Kyllä meidän 8 vuotias käy itse suihkussa ja pesulla. Tosin me aina katsotaan, että se pesee kunnolla. Musta on vähän outoa, ettei tytön isä sanonut että hei nyt mennään pesulle ja vahtinut että tyttö tulee puhtaaksi tavalla tai toisella. Usein sen ikäisiä lapsia vielä vanhemmat pesee.

Ai pesee vai? :xmas: Usein 9- vuotias tyttö on jo sen verran esimurrosiässä, että häntä ei paljon varmaan kiinnostaisi, jos isä menisi häntä pesemään suihkussa. :xmas:

Kyllä meillä 4v. käy yksin suihkussa silloin kun haluaa. Isi tai äiti pesee hiukset ja huolehtii että alapesut tulee hoidettua.

Miksi 9v. ei itse pese muuten hiuksiaan? Luulisi olevan jo hallinnassa tai ainakin olisi syytä opetella. Koulussa on uimahallikäyntejä ym. ja hankalaahan se on jos ei itse osaa pestä tukkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Ai pesee vai? :xmas: Usein 9- vuotias tyttö on jo sen verran esimurrosiässä, että häntä ei paljon varmaan kiinnostaisi, jos isä menisi häntä pesemään suihkussa. :xmas:

No en minä ainakaan ollut missään esimurrosiässä. Ei siinä ole mitään kummallista, jos isä auttaa pesullakäymisessä, varsinkin jos lapsi itse ei tajua mennä pesulle lainkaan. Jollain tavalla ainakin pitäisi huolehtia, että lapsi peseytyy. Ihan sama minulle, että miten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä 4v. käy yksin suihkussa silloin kun haluaa. Isi tai äiti pesee hiukset ja huolehtii että alapesut tulee hoidettua.

Miksi 9v. ei itse pese muuten hiuksiaan? Luulisi olevan jo hallinnassa tai ainakin olisi syytä opetella. Koulussa on uimahallikäyntejä ym. ja hankalaahan se on jos ei itse osaa pestä tukkaansa.

No ne hiukset oli sen verran likaiset että kävin auttamassa niiden pesussa. Kyllä neiti ite ne yleensä pesee.

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
mää voin muute ainakin myöntää että en ton ikäsenä varmaan ois käyny ikinä suihkussa ellei joku ois käskeny... :whistle: :saint:

Niin sen takia isän ois pitänyt käskeä edes.

Käskemisestä samaa mieltä.

Juu mulle on ihan sama se tapa millä lapsi tulee puhtaaksi. Itse taisin tarvita vielä apua siinä iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
mää voin muute ainakin myöntää että en ton ikäsenä varmaan ois käyny ikinä suihkussa ellei joku ois käskeny... :whistle: :saint:

Niin sen takia isän ois pitänyt käskeä edes.

Käskemisestä samaa mieltä.

Juu mulle on ihan sama se tapa millä lapsi tulee puhtaaksi. Itse taisin tarvita vielä apua siinä iässä.

Joo tietenkään ihan pesussa auttamisessakaan ei mitään pahaa ole, jos lapsi kerran apua tarvitsee ja haluaa. Toiset kehittyvät aikaisemmin ja toiset hiukan myöhemmin. Tarkoitinkin tuolla aikaisemmin sanomallani, että JOS on jo sen ikäinen, että ei kaipaa pesuapua... :)

Meillä poika 2,5v käy itse suihkussa, mutta ei ole siis mikään ihmelapsi :)

Hänellä kun tuo suihku on aina sitä, että kaikki kylpylelut pitää ottaa pieneen vatiin ja niillä sitten leikkii ja touhuilee. Äiti kyllä pesee ja suihkuttaa pojan, mutta noiden leikkien aikaan saa olla yksin suihkussa, kun äiti on kuuloetäisyydellä (esim. pyykkejä laittamassa..) ja käyn aina vilkaisemassa että kaikki on ok. Ja poika on kyllä sen verran kovaääninen, että ei siellä suihkussa tule hiljaista hetkeä :)

Yhteistyössä