saako teidän 2, 5 vuotias kieltäytyä syömästä valitsemaansa leikkelettä leivän päällä vai annatteko ottaa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuka idiootti vertaa leikkelettä liukumäkeen? Jos jotakin otat, sen myös syöt. Näin meillä on tehty neljän lapsen kanssa (nuorin nyt 5v) ja ovat oppineet sekä syömään monipuolisesti mutta myös syömään sen, mitä ovat ottaneet.

Kyllä meilläkin 5 vuotiaalta odotetaan että syö mitä leivän päälle ottaa. Nyt puhun puolet pienemmästä.
lapsi ei osaa puhua muuta kuin muutamia yksittäisiä äänteitä, ei, jei jei, o ou, jee, böö, töötöö...eli ei pysty kertomaan miksi ei tykkääkään valitsemastaan. On puheterapiassa. Haasteita tuo kun mies hermostuu lapseen kun ei voi kommunikoida ja kaikkipa sen tietää miten se lapseen vaikuttaa.

Kun 2 ja puol vuotias ... Ei osaa puhuakaan vielä että vois itseään ilmaista muuten kun itkulla ja käsillä, mies sitten hermostuu :(
Erikoislapsi? Kyllähän tuon ikäiset normaalisti puhuu jo. Erikoislapsen kanssa voi olla vaikeampi vääntää, mutta normaalin ollessa kyseessä olen kyllä samaa mieltä kuin puolisosi. Jos itse jotain haluaa, niin pitää se syödäkin. Ei ruokaa voi haaskata niin että ensin halutaan ja sitten ei syödäkään.

Jos nyt jonkun kerran käy noin, että mieli muuttuu, niin mitä väliä. Mut jos alkaa olla useammin sitä ettö otetaan ja jätetöän syömättä, niin se peli ei käy.

[QUOTE="hmm";30622744]Kuulostaa siltä, että antaisit lapsen pompotella sinua ihan miten tahansa. Ei kuulosta hyvältä.[/QUOTE]

Eli se o? yhtä kun miten tahansa että antaa jättää leikkeleen? okei. Sitten me töissäkään emme pitä mitään kuria niille meijän 2v kun emme pakota syömään sitä makkaraa tai juustoa minkä ovat halunneet leivälle. Uutta leipää ei siksi tule eikä toista päällistä mutta pakko ei ole. 2v hakee kovasti sitä paikkaansa ja mitä hän voi päättää, mitä ei. Kannattaa valita se taistelu,leikkelepala ei oo sen väärti.

Kuka idiootti vertaa leikkelettä liukumäkeen? Jos jotakin otat, sen myös syöt. Näin meillä on tehty neljän lapsen kanssa (nuorin nyt 5v) ja ovat oppineet sekä syömään monipuolisesti mutta myös syömään sen, mitä ovat ottaneet.

Minä olen siis mielestäsi idiootti... Ja sinä ensimmäisenä kommentoimaan minua idiootiksi olet.... Sivistymätön. Pyh

Lapsella nyt sattuu olemaan eri ikäisenä eri kehitysvaiheita. Meidänkin 6 vuotias syö mitä leivän päälle otaa ja teinit myös, mutta aloituksessa oli ouhetta pienestä 2 vuotiaasta. Jotkut kai oppii vain pakottamalla ja olen tälläisen tapauksen sivusta seurannut. Oli suunnattomat ongelmat teininä ja edelleen aikuisena ja hyvin fiksu lapsi muuten.

Lapsen on mielestäni ihan hyvä tarkistaa että missä asiassa voi muuttaa mieltään ja niin pystyy tekemään, niinhän aikuisetkin ostaa ja palauttaa kun voi. Teinpä kyselyn ja eniten tätä tekevät aikuiset olivat juuri pakotettuja syömään lautanen tyhjäksi.

Tämän näkee aikusena kun oma työ on kantanut hedelmää. Minä en vie lastani isovanhemmalle joka pakottaa syömään. Onnea siis kaikkien lasten puolison valintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpöä;30625268:
Erikoislapsi? Kyllähän tuon ikäiset normaalisti puhuu jo. Erikoislapsen kanssa voi olla vaikeampi vääntää, mutta normaalin ollessa kyseessä olen kyllä samaa mieltä kuin puolisosi. Jos itse jotain haluaa, niin pitää se syödäkin. Ei ruokaa voi haaskata niin että ensin halutaan ja sitten ei syödäkään.

Kaikilla ei puhe ole tuohon ikään sujuvaa, joten turha yrittää lokeroida. Kaksikielisilläkin on kovin sekavaa. Voi olla ihan mitä vain vaikka normaali koti ja ei puhu. Ei tarvitse raahata nyt lasta lokeroon jos ei kopio muista.

Yhteistyössä