Saako teidän mielestä ulosotossa oleva ihminen saada lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuumeileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30750984:
Eikös ulosottomies ole löytänyt teidän "yhteistä" tiliä?

Ei siellä nyt niin paljon ole rahaa, että ulosotto sieltä voisi mitään viedä. Eikä ne rahat kokonaan mun ole, puolet on miehen.

Jos noin ajattelisi, että ei voi lapsia tehdä niin, silloinhan pitäisi ne jo syntyneet lapset ottaa pois jos kävisi niin hullusti,että ulosottoon menee jokin lasku.

Miksi kyselet? Kalvaako omatunto?
Mun mielestä perhesuunnittelu ja taloussuunnittelu on ihan elämän perusasioita, mutta se on toki vain oma lähtökohtani. Tottakai kuka tahansa SAA hankkia lapsia, mutta joskus kannattaa miettiä, mikä on järkevää. Tunteellahan nuo muksut tupataan hankkimaan, mutta pitäisi myös pystyä ajattelemaan, millaisen perheen ja lapsuuden lapselle tarjoaa. Jos vastaus on myönteinen ja kaikki pelittää, mitäs sitä muiden mielipiteitä tenttaamaan. Jos haluatte kolmannen lapsen ja olette punninneet että se on hyvä päätös, siitä vain! Yksi elämä kaikilla. Mä en ainakaan kysele muilta oikeutuksia omiin elämänvalintoihin. :)
Terveisin lapseton

tällä palstalla ilmeisesti pyörii tasan tämä yksi luottotietonsa menettänyt joka käy päivittäin aloittamassa uuden keskustelun aiheesta. Ja sitten kun tulee tämä kommentti (eli mitä sä täällä taas kyselet) alkaa kirjoittamaan "en kyllä ole täällä asiasta aiemmin kysynyt , olet tyhmä kun luulet!" ja tappelemaan. Aiemmin on mietitty ketjutolkulla miten voisi saada ostettua talon miehen kanssa ja pitääkö päästä lomalle ja nyt vielä lapsi. Senkus hommaat. Mitä se palstan kirjoittajien mielipide asiaan kuuluu?

[QUOTE="tia";30751137]Miksi kyselet? Kalvaako omatunto?
Mun mielestä perhesuunnittelu ja taloussuunnittelu on ihan elämän perusasioita, mutta se on toki vain oma lähtökohtani. Tottakai kuka tahansa SAA hankkia lapsia, mutta joskus kannattaa miettiä, mikä on järkevää. Tunteellahan nuo muksut tupataan hankkimaan, mutta pitäisi myös pystyä ajattelemaan, millaisen perheen ja lapsuuden lapselle tarjoaa. Jos vastaus on myönteinen ja kaikki pelittää, mitäs sitä muiden mielipiteitä tenttaamaan. Jos haluatte kolmannen lapsen ja olette punninneet että se on hyvä päätös, siitä vain! Yksi elämä kaikilla. Mä en ainakaan kysele muilta oikeutuksia omiin elämänvalintoihin. :)
Terveisin lapseton[/QUOTE]

Ei kalva eikä vaikuta teidän mielipiteet tähän asiaan. Kunhan nyt vain tuli mieleen kysyä. Ei mitään sen suurempaa merkitystä.

tällä palstalla ilmeisesti pyörii tasan tämä yksi luottotietonsa menettänyt joka käy päivittäin aloittamassa uuden keskustelun aiheesta. Ja sitten kun tulee tämä kommentti (eli mitä sä täällä taas kyselet) alkaa kirjoittamaan "en kyllä ole täällä asiasta aiemmin kysynyt , olet tyhmä kun luulet!" ja tappelemaan. Aiemmin on mietitty ketjutolkulla miten voisi saada ostettua talon miehen kanssa ja pitääkö päästä lomalle ja nyt vielä lapsi. Senkus hommaat. Mitä se palstan kirjoittajien mielipide asiaan kuuluu?

Tiedätkö mitä, mä arvasin että sä tulet tähänkin ketjuun tuon pakkomielteesi kanssa. Mä en ole ikinä tehnyt yhtäkään aloitusta liittyen luottotiedottomuuteen. Noista muista aloituksista en tiedä kuka ne on tehnyt enkä tiedä onko niissä sama aloittaja. Olen kyllä niitä keskusteluja lukenut ja siellä nähnyt sun äkäiset viestit ja väitteet siitä, että näitä aloituksia tekee yksi ja sama ihminen.

Me asumme vuokralla emmekä ole ostamassa taloa lähitulevaisuudessa, emme yhdessä eikä mies yksin. Jos joskus talon ostamme, niin se ostetaan sitten kun mun tiedot on puhtaat ja saamme lainan yhdessä. Emme ole lähdössä ulkomaille lomalle kuten sen yhden ketjun aloittaja. Jos menemme johonkin lomailemaan, niin se on äitini suvun mökki mihin menemme ilmaiseksi pariksi yöksi. Mä suurella todennäköisyydellä olen töissä koko kesän joten ei siinä mihinkään lomalle mennä kovin pitkäksi aikaa.

Palstalla on varmasti paljon luottotiedottomia eikä luottotiedottomuuten liittyviä aloituksia voi laittaa yhden ihmisen tekemiksi. Ärsyttävää tuollainen kun syytetään jostakin mitä ei ole edes tehnyt ja nyt tulet varmasti syyttelemään lisää etkä usko tämän olevan mun ensimmäinen aloitus aiheesta. Vaikutat jotenkin pakkomielteiseltä mitä on sun vastauksia tällaisiin ketjuihin lukenut. Kuvittelet tietäväsi kuka milloinkin on tekstin takana. Elämä, olisiko mitään?

Kyllä minäkin ap sinut tunnistan. Ihan se sama ja yksi olet, aivan taatusti. Ja oikein "arvasit" että sulle tullaan tästä sanomaan, vaikka mitään et oo aiemmin kirjoitellut. Joopa joo ;) Keskittyisit nyt vaan niitten velkojes maksuun, etkä kaikkeen muuhun.

Sulla on ulosoton lisäksi opintolaina joka siis ei ilmeisesti ole ulosoton piirissä kun sanot "1050 josta maksan puolet asumisesta, opintolainan lyhennyksen, omat harvoin ostetut vaatteet, lapsen vaatteet, puhelinlaskun ja lapsen kirjakerhopaketin"

eli sun tuloista menee hirveän suuri osa velkojen maksuun. Lisäksi täysin turha lasten kirjakerhon paketti. Siitä puhelinlaskusta ja vaatteista voi nipistää. En tekisi lasta ennen kuin omat menot riittäisivät omaan ja lapsen juttuihin.

[QUOTE="niin";30751322]Kyllä minäkin ap sinut tunnistan. Ihan se sama ja yksi olet, aivan taatusti. Ja oikein "arvasit" että sulle tullaan tästä sanomaan, vaikka mitään et oo aiemmin kirjoitellut. Joopa joo ;) Keskittyisit nyt vaan niitten velkojes maksuun, etkä kaikkeen muuhun.[/QUOTE]

Niin kun mä olen lukenut niitä aiempia ketjuja ja nähnyt niissä sun pakkomielteisiä kirjoituksia niin sen takia arvasin, että hyökkäät myös minun kimppuuni. En ole se sama joten voitko ystävällisesti lopettaa tuon valehtelun. On täyttä valetta väittää mun miehen ostavan talon tai että olemme menossa lomalle. Eikös siinä yhdessä ketjussa se aloittaja maksanut elatusmaksuja. En mä mitään sellaisia maksa koska lapsi asuu meidän kanssa.

Tuo viimeinen lause nyt oli aivan idioottimainen kenelle tahansa velalliselle. Eihän oman elämän eläminen estä velkojen maksua. :D

Mutta väitä mitä tahdot, mä en enää alennu vastaamaan sun valheisiin.

Asuntona vuokratalo pikkukunnan keskustassa. Kai ymmärrät, että siut ja miehesi tunnistaa näistä siun aloituksista? Varsinkin kun tällä palstalla ei ihan aikuisten oikeasti luottotiedoistaan kirjoita montaa ihmistä vaan vain sinä. Valehtelisit edes lasten määrän jos haluat leikkiä, että on siun eka aloitus. Tuntuu hauskalta sattumalta, että juuri tälle palstalle on sattunut aloituksia tehtailemaan luottotiedoistaan usea ihminen joita yhdistää sukupuoli, parisuhteen pituus (ja avoliitto) , lasten määrä, kaikki ovat samaan aikaan ansiosidonnaisella jne. Tämä on kuitenkin kaksplussan keskustelu eikä luottotiedottomien keskustelu.

Sulla on ulosoton lisäksi opintolaina joka siis ei ilmeisesti ole ulosoton piirissä kun sanot "1050 josta maksan puolet asumisesta, opintolainan lyhennyksen, omat harvoin ostetut vaatteet, lapsen vaatteet, puhelinlaskun ja lapsen kirjakerhopaketin"

eli sun tuloista menee hirveän suuri osa velkojen maksuun. Lisäksi täysin turha lasten kirjakerhon paketti. Siitä puhelinlaskusta ja vaatteista voi nipistää. En tekisi lasta ennen kuin omat menot riittäisivät omaan ja lapsen juttuihin.

Velkoihin menee tällä hetkellä n.250€, siis ulosotto ja opintolaina yhteensä. Ei mikään hirveän suuri osa. Puhelinlaskusta ei voi enää nipistää, kiinteä halpa maksu joten turha siitä länkyttää. Vaatteita on pakko ostaa välillä kasvavalle lapselle, osa ostetaan uutena (usein alesta) ja osa käytettynä. Ei voi paljon enempää niistä tinkiä. Itselle ostan sitten jos on varaa. Tarvetta olisi varsinkin housuille, mutta ei ole omaa rahaa millä ostaa enkä ala mieheltä vaatteisiin rahaa pyytämään. Enkä edelleenkään jätä sitä kirjakerhoa pois koska kyllä lapsella pitää jotakin kivaakin olla eikä tarvitse kitua vain teidän iloksi.

Miksi mun tulot pitäisi riittää tämän talouden menoihin mun omalta osalta? Kyllähän monessa perheessä on niin, että paremmin tienaava puoliso maksaa enemmän ettekä te sitä kyseenalaista mitenkään. Mä kuitenkin maksan puolet asumisesta, kuinka moni kotiäiti pystyy siihen?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2438559-ei-taida-luottotiedoton-saada-asuntolainaa-yhdessa-puolison-kanssa-jolla-puhtaat-tiedot/

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2440705-miksi-jotkut-ovat-sita-mielta-etta-luottotiedoton-ei-maksa-velkojaan-ikina-ja-haneen-ei-voi-ikina-luottaa/

Samat jorinat, sama kirjoitustyyli ja asu, sama asenne, pienet yksityiskohdat voi hieman muuttua. Nimimerkki aina "a p"... a ja p erillään.

Tällä rouvalla on mielestään vain oikeuksia elämässä, ei juuri velvollisuuksia. Oikeus säästää huvitilille matkarahaa, oikeus asuntolainaan, oikeus lykätä velanmaksua mahd. pitkälle (pienet erät, äitiysvapaat jne kikkailut), oikeus hankkia lisää lapsia vaikka ei ekaakaan ilmeisesti pysty elättämään...

kysellään mielipiteitä ja suututaan kun joku paheksuu.

Kiitti vierass, aika kattava. ja tämä "Mä kuitenkin maksan puolet asumisesta, kuinka moni kotiäiti pystyy siihen?" on aika huono yritys olla marttyyri. Ehkä on trolli. jos ei ole, niin olen vähän surullinen, että täm tyyppi luulee, että jos maksaa omasta asumisestaan, se on jotenkin erityistä ja ihailtavaa. sehän on normaalia elämää.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2438559-ei-taida-luottotiedoton-saada-asuntolainaa-yhdessa-puolison-kanssa-jolla-puhtaat-tiedot/

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...lkojaan-ikina-ja-haneen-ei-voi-ikina-luottaa/

Samat jorinat, sama kirjoitustyyli ja asu, sama asenne, pienet yksityiskohdat voi hieman muuttua. Nimimerkki aina "a p"... a ja p erillään.

Tällä rouvalla on mielestään vain oikeuksia elämässä, ei juuri velvollisuuksia. Oikeus säästää huvitilille matkarahaa, oikeus asuntolainaan, oikeus lykätä velanmaksua mahd. pitkälle (pienet erät, äitiysvapaat jne kikkailut), oikeus hankkia lisää lapsia vaikka ei ekaakaan ilmeisesti pysty elättämään...

kysellään mielipiteitä ja suututaan kun joku paheksuu.

Ihan vaan huomautan, että ap tarkoittaa alkuperäistä postaajaa ja on kaikissa ketjuissa käytössä. Ap ilman väliä ei ole käytössä, koska joku pässinpää rekisteröi sen.

[QUOTE="hei";30751356]Ihan vaan huomautan, että ap tarkoittaa alkuperäistä postaajaa ja on kaikissa ketjuissa käytössä. Ap ilman väliä ei ole käytössä, koska joku pässinpää rekisteröi sen.[/QUOTE]

Kyllä minä sen tiedän :D Mutta moni ap kirjoittaa loppuunsaakka aina ekan viestin nimimerkillä eikä ap:na, tai sitten käytetään ilmaisuja aapee, alkup. , aloittaja yms. Todellakaan läheskään kaikki ei käytä muotoa "a p" täällä yleisesti. Mutta kummasti aina näissä ketjuissa muoto on sama.... ;)

[QUOTE="a p";30751343]Enkä edelleenkään jätä sitä kirjakerhoa pois koska kyllä lapsella pitää jotakin kivaakin olla eikä tarvitse kitua vain teidän iloksi.

?[/QUOTE]

Nuo kirjakerhot ovat ehkä tyhmimpiä/turhimpia juttuja mitä on. Sitoudut maksamaan kirjan joka kk vaikka et sitä haluaisikaan. Alennus verrattuna kirjakauppaan olematon. Niihin ei oikeasti kuulu kuin helposti huijattavat raha-asioistaan piittaamattomat ihmiset...

Lapselle tuskin on mitään väliä sillä, haetteko kirjat kirjastosta luettavaksi vai ostatteko omaksi. Ja kirppareilta saa kerran luettuja kirjoja murto-osalla siitä hinnasta mitä kirjakerhon kirjat maksavat.

Kyse tuskin on nyt siitä, että kukaan haluaisi että lapsesi "kituu". Tyhmä heitto.

Nuo kirjakerhot ovat ehkä tyhmimpiä/turhimpia juttuja mitä on. Sitoudut maksamaan kirjan joka kk vaikka et sitä haluaisikaan. Alennus verrattuna kirjakauppaan olematon. Niihin ei oikeasti kuulu kuin helposti huijattavat raha-asioistaan piittaamattomat ihmiset...

Lapselle tuskin on mitään väliä sillä, haetteko kirjat kirjastosta luettavaksi vai ostatteko omaksi. Ja kirppareilta saa kerran luettuja kirjoja murto-osalla siitä hinnasta mitä kirjakerhon kirjat maksavat.

Kyse tuskin on nyt siitä, että kukaan haluaisi että lapsesi "kituu". Tyhmä heitto.

Ei se ole pelkkä kirjakerho vaan sieltä tulee joka paketissa lehti ja jotakin muita juttuja esim. koru, askartelutarvikkeita. Ei ole velvoitettu ostamaan tiettyä määrää paketteja vaan olisi voinut erota heti halvan liittymispaketin jälkeen. Ei noita kirjoja ole täällä kirjastossa ja osa kirjoista sellaisia, että ne sisältää jonkun pelin, erilaisia juttuja mitä tyttöporukalla voi tehdä.

Enkä luovu siitä.

Kyllä minä sen tiedän :D Mutta moni ap kirjoittaa loppuunsaakka aina ekan viestin nimimerkillä eikä ap:na, tai sitten käytetään ilmaisuja aapee, alkup. , aloittaja yms. Todellakaan läheskään kaikki ei käytä muotoa "a p" täällä yleisesti. Mutta kummasti aina näissä ketjuissa muoto on sama.... ;)

Älä viitsi olla typerä. Modeille susta pitäisi ilmoittaa kun tuolla tavoin häiriköit.

Tietenkin saa. Sama kait se mihin mitäkin maksaa, onko pankkilaina jota lyhentää vai muita laskuja. Jos tässä maassa vain rikkaat ja mamut sais lisääntyä niin me suomalaiset kuoltais sukupuuttoon. Tehkää useampi lisää niin saat enemmän lapsilisiä ja ulosoton maksukin helpottuu!

Sitä mä vaan mietin...

Että jos elämä on jo yhtä kituuttamista, tyyliin "rahat riittävät välttämättömään, ostan vaatteita alesta tosi harvoin vain jos on pakko ym" niin onko se sitten sellainen elämä, jonka haluat tarjota lapsellesi? Että kaikesta pitää tinkiä ja säästää.

Mun mielestä lapsen voi tehdä silloin, kun on joku taloudellinen vakaus ja puskuria. Enkä nyt puhu pelkistä luottotiedoista. Jos mä olisin koko ajan persauki ja vielä pienen vauvan äiti, niin elämä ei olisi mennyt niin kuin suunnittelin. Sanokaa mitä sanotte.

Joo ja ihan mukava, että miehesi kyllä tienaa yms. Niin munkin mies tienaa, mutta kyllä mä haluan ainakin seistä omilla jaloillani. Toki elämässä tulee välillä vaikeita taloudellisia aikoja, mutta ei kyllä kannata pelkästään sen miehen varaan laskea. Hanki omia tuloja, omia säästöjä tai sijoituksia. Että on hieman jotain back uppia jos paska sattuu lentämään tuulettimeen.

4l9wl83ze2p.png

Yhteistyössä