Saako teidän vessassa käydä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta puhuakseni, en hirveästi tykkää, että vieraat käyvät, mutta en todellakaan kehtiasi käännyttää ketään pois.
ja mun lapsi ei käy muualla vessass akuin kotonaan, pidäättää koko päivän koulussakin, eikä hän tykkää ollenkaan jos joku käy meillä. On jotain pakko-oiretta ilmeisesti hänellä.

Mantaan tarttuukin varmaan joka ikinen pöpö mitä vaan on olemassa, ja jonka kanssa kosketuksiin joutuu. Voi Manta, Manta. Etkö tiennyt, että ihmisten pitääkin olla kosketuksissa bakteereihin, että ihmisten vastustuskyky pysyy aktiivisena ja näinollen estää tartuntoja. Johan se on tutkimuksissakin todettu jo aikoja sitten, että liika bakteerejen välttely ja desinfioiminen vaan pahentaa tilannetta, ja tekee pöpöistä vielä haitallisempia.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Totta puhuakseni, en hirveästi tykkää, että vieraat käyvät, mutta en todellakaan kehtiasi käännyttää ketään pois.
ja mun lapsi ei käy muualla vessass akuin kotonaan, pidäättää koko päivän koulussakin, eikä hän tykkää ollenkaan jos joku käy meillä. On jotain pakko-oiretta ilmeisesti hänellä.

Heh mistähän sekin on nuo pakko-oireet oppinut?

Alkuperäinen kirjoittaja työpyöveli:

En tiedä. Itse kylläkin laitan myös paperia reunalle, jos joudun joskus pakosta käydä julkisessa (en ole kyllä käynyt vuosiiN) ja kun menen vessasta pois, avaan oven niin, että kosken kahvaan vain paperilla ja ennen kuin ovi sulkeutuu nakkaan paperin roskiin. Suuri osa ihmisistä kun ei pese käsiään käydessään vessassa.

Manta on varmaan saanut jonkun pöpön "peppuunsa" ja ukko väittänyt: En minä, en minä ole vieraissa käynyt, vaan varmaan jostain vessasta tarttunut. Ja kuka uskoo+ (ei Manta ainakaan...)

Alkuperäinen kirjoittaja työpyöveli:

En tiedä. Itse kylläkin laitan myös paperia reunalle, jos joudun joskus pakosta käydä julkisessa (en ole kyllä käynyt vuosiiN) ja kun menen vessasta pois, avaan oven niin, että kosken kahvaan vain paperilla ja ennen kuin ovi sulkeutuu nakkaan paperin roskiin. Suuri osa ihmisistä kun ei pese käsiään käydessään vessassa.

Laitan minäkin paperia reunalle, jos käyn julkisissa, mutta en esim. kavereiden luona. Aina kun olen itse käynyt yleisissä vessoissa (ja en siis niitä välttele) niin hyvin harvoin näkee ihmisiä jotka eivät käsiään pese.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:n "ystävä":
No kiitos sulle että laitoit tämän tänne!! En halua että muut tuovat vessaamme bakteereja ym pöpöjä, siksi kukaan ei käytä vessaamme kuin me itse!!

toivottavasti teille itsellenne ei tule hätä muualla kuin kotona, ajattele mitkä bakteerimäärät muualla ;)

eikös se ole vaarallista pidätellä pissaa koko päivän, siitähän vasta tulehduksen voi saada tai sit rakko haljeta. tuli vaan mieleen tosta ylempänä olevasta viestistä jossa laps pidättelee vaikka koko päivän.

Potta kaulaan vaan B) No, kyllä minä bakteeri/pöpökammon käsitän, mutta voihan sen wc:n aina desinfioida vieraiden jäljiltä. Meidän veskiä saa muutkin käyttää hädän yllättäessä. Mutta keskimmäisen "tapaa" tuoda liki kaikki kaverinsa meidän veskiin: ei sekään ihan kiva ole. Sitä olen rajoittanut, koska kaikki kaverit asuu tässä ihan liki.

Siis.. mitä jos jollekin tulee joku kylään, ihan pidemmäksi aikaa? Ja ei saa vessassaa käydä? Neuvotteko sitten vaan lähimmälle huoltsikalle? :D Mä en voisi käydä kyllä sellaisessa kyläpaikassa, lapsien kanssa varsinkaan, toinen 3v ja toinen 2v niin kyllä silloin on päästävä kun ilmoittavat että hätä on.. Pitäisi etuovella jo lukea, että meidän vessaa ei sitten käytetä.. No, mutta siis alkuperäiseen kysymykseen.. kyllä, meidän vessaa saa todellakin käyttää.

Meidän vessaa saa ihan vapaasti vieraat käyttää. Mutta myönnän että olen vähän rajoittanut vessan käyttöä lapsien kavereilta. Kun välillä tuossa pihassa pyörii kaikki naapuruston lapset ja välimatka meidän vessaan on ihan tasan sama kuin kotiinkin ja joskus jopa pitempi niin kaikkien on kuitenkin aina pakko ängetä meille vessaan.
Meillä on sisäkissa ja saan olla kokoajan aukomassa ovea ja vahtimassa etteivät vie vahingossa kissaa ulos. Ja kun kenkiä ei muisteta ikinä ottaa pois niin vessa on välillä niin karmeassa kunnossa ja koko eteinen myös että meinaa itku päästä. Tiedättehän ne saviset sormetjäljet ja kuravesivalumat altaassa.
Ja pienempien "pyyhkimään!"-huuto saa mut sekopääks kun omia ei enää tarvi pyyhkiä
Tottakai jos hätä on mutta kotiinkin vois mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei saa!:
Meidän vessaa saa ihan vapaasti vieraat käyttää. Mutta myönnän että olen vähän rajoittanut vessan käyttöä lapsien kavereilta. Kun välillä tuossa pihassa pyörii kaikki naapuruston lapset ja välimatka meidän vessaan on ihan tasan sama kuin kotiinkin ja joskus jopa pitempi niin kaikkien on kuitenkin aina pakko ängetä meille vessaan.
Meillä on sisäkissa ja saan olla kokoajan aukomassa ovea ja vahtimassa etteivät vie vahingossa kissaa ulos. Ja kun kenkiä ei muisteta ikinä ottaa pois niin vessa on välillä niin karmeassa kunnossa ja koko eteinen myös että meinaa itku päästä. Tiedättehän ne saviset sormetjäljet ja kuravesivalumat altaassa.
Ja pienempien "pyyhkimään!"-huuto saa mut sekopääks kun omia ei enää tarvi pyyhkiä
Tottakai jos hätä on mutta kotiinkin vois mennä.

Ymmärrän tuon tilanteesi, tottakai tuollainen ärsyttää. Eikä sun tarvitsisi suostua tuohon. Meidän koira häiriintyis tuollaisesta enkä sallisi sitä. Eri asia kun on vieraita kylässä! Silloin tietysti saa vessaa käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja joku toinen julkkis oli neuroottinen kotinsa pöntöstä, oisko ollut se Shannen Doherty (Beverly Hills 90210).

Hei mä muistan tämän myös, olikohan Conan O'Brien Show'ssa joskus kauan sitten, kun hän sanoi ettei vieraat saa mennä hänen luonaan vessaan. Kyseessä oli bakteerikammo. Jotenkin jäi mieleen kun pidin sitä niin outona juttuna...

Yhteistyössä