Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kotilehmä, mä luulen, että ymmärrän mitä tarkoitat. Oikeastaan mä koen, että ehdin nauttimaan lapsestani ja vain olemaan hänen kanssaan. Se on niitä asioita, miksi jaksankin melko hyvin, vaikka joskus olenkin aika puhki ja juuri tänään turhautunut.
Ehkä se on vilkkaan lapsen siunaus minulle: Hän vaatii niin paljon läsnäoloani ja seuraamista, että en ehdi miettimään saati tekemään paljoa muuta vaan usein keskityn olemaan ihan vain hänen kanssaan. (Ja siltä täällä usein näyttääkin.) Toinen onneni on mieheni, joka sietää toisinaan tekemättömiä kotitöitä ja tekee itsekin niitä ihan pyytämättä.
Avasit hieman silmiäni. Ehkä minun kannattaakin ajatella lastani niin, että hän pakottaa minut elämään tämän pikkulapsiajan täysillä. En voi tehdä muuta. Ehkä näin saan enemmän muistoja, joita miettiä sitten joskus vanhempana. (Vaikka siltikin toivon nyt, että arki olisi joskus vähän rauhallisempaa. Ja edes ensi kuussa ei tarvitsisi nähdä yhtään lääkäriä.)
Tutut tunteet... Itse olen kanssa mieltänyt että se lasten "vaativuus" on ollut siunaus siinä mielesssä ettei enää ole jaksanut tai tarvinnut keskittyä turhiin murheisiin. On ainakin saanut elää täysipainoisesti lasten kanssa.
Ja tosissaan osaa arvostaa sitä kun tulee pidempi aikaväli ettei tarvi käydä missään lääkäreissä, kuntoutuksissa tms. Saa ihan vaan olla kotona kaikessa rauhassa.
Tuntuu hassulta kuunenlla kavereita jotka valittaa kuinka tylsää on vauvan/taaperon kanssa kotona. Itse tämän tulevan kolmannen lapsen kanssa nimenomaan haaveilen siitä mahdollisimman tylsästä arjesta mihin ei tarvisi kuulua mitään ekstraa tai ylimääräistä jännitystä. Nyt varmaan siitäkin osaisi jo nauttia kunnolla.