Saanko hieman ihmetellä omistusasumista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
kohta on moni muukin kusessa, kun lainojen korot nousevat, asuntojen hinnat laskevat ja sitten pitää maksaa sitä jättilainaa pois... tämän takia asumme vuokralla toistaiseksi, koska vain toine meistä töissä ja ei olisi mitään järkeä lainaa ottaa..
..ja silloin on ostajan markkinat.. eli mun! :D
Näin on. Me ostettiin talo silloin kun korot oli vielä aika huimat. Talosta maksettiin alle 130000? mutta tänä päivänä töllistä irtoaisi reilusti yli 200000?. Toki remppaakin on tehty.

Kyllä kuulostaa aika isolta! Onko kyseessä enskimmäinen asunto? Me ollaan nyt myös omaa kämppää katsomassa, mut en voi kuvitella et ottaisimme noin ison lainan :o Riippuu tietenkin paikakunnasta, mutta kuitenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Lanski:
Kyllä kuulostaa aika isolta! Onko kyseessä enskimmäinen asunto? Me ollaan nyt myös omaa kämppää katsomassa, mut en voi kuvitella et ottaisimme noin ison lainan :o Riippuu tietenkin paikakunnasta, mutta kuitenkin...

Kyseessä heillä toinen laina. Eivät eka saaneet yhdestä pankista ja sit hakivat toisesta ja saivat. Hieman ihmettelen kans lainan määrää koska ystäväni tulot eivät ole huimat, mutta hänen miehen tulot ovat kylläkin hyvät.
Tämä kyseinen asunto sijaitsee Vantaalla,Korson kupeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lanski:

Kyseessä heillä toinen laina. Eivät eka saaneet yhdestä pankista ja sit hakivat toisesta ja saivat. Hieman ihmettelen kans lainan määrää koska ystäväni tulot eivät ole huimat, mutta hänen miehen tulot ovat kylläkin hyvät.
Tämä kyseinen asunto sijaitsee Vantaalla,Korson kupeessa.

Siis toinen asunto.

Joillakin on rahaa tuollaiseen asuntoon ja toisilla ei. Riippuu niin kovin tulotasosta ja ennakkosäästöistä.

Itse olen yrittänyt keskittyä vain oman asuntolainani murehtimiseen, muut huolehtikoot omistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joillakin on rahaa tuollaiseen asuntoon ja toisilla ei. Riippuu niin kovin tulotasosta ja ennakkosäästöistä.

Itse olen yrittänyt keskittyä vain oman asuntolainani murehtimiseen, muut huolehtikoot omistaan.

Mua ei huoleta heidän lainansa vaan ystäväni elämä. Ei tunnu kivalta jos toinen menettää kotinsa, mutta yritin varoitella jo kun tuon asunnon halusi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Onpa tosiaan hurja summa lainaa. Olivatkohan laskeneet että nettotuloista olisi hyvä mennä max 1/3 lainanhoitokuluihin ?

Kyllä pankki joka lainan myöntää tarkistaa hyvinkin tarkkaan mikä on lainan ottajien maksukyky.
Ap vaikuttaa kyllä melko kateellista tyypiltä :D

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Onpa tosiaan hurja summa lainaa. Olivatkohan laskeneet että nettotuloista olisi hyvä mennä max 1/3 lainanhoitokuluihin ?

Kyllä pankki joka lainan myöntää tarkistaa hyvinkin tarkkaan mikä on lainan ottajien maksukyky.
Ap vaikuttaa kyllä melko kateellista tyypiltä :D

Voi elämä taas, voitko jo vastata mulle tähän:Luuletko sä todellakin että mä olisin kateellinen ystävälleni joka kamppailee raha-asioidensa kanssa ja jolla ei mahdollisesti ole varaa pitää kotiaan? Kerro mulle mistä kohtaa pitää olla kateellinen? :o

Mistä sä tiedät mikä on mun kohtalo? Velaton talo jne.?

Eikö oikeesti saa enää olla ystävästään huolissaan vaan sekin on kauteutta???

Tuskin nyt kateudesta on kyse, vaan niinkuin otsikossakin sanotaan. Ihmettelen minäkin onko tuossa järkeä, jos nyt jo voivotellaan rahojen riittämättömyyttä. Näin alhaisia korkoja ei voi olla seuraavat 20 vuotta.

Kuumimmat

Yhteistyössä