Saaristolaisleivän teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iitukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iitukka"

Vieras
nyt apuja saaristolaisleivän tekoon!!tein tämän: Saaristolaisleipä - Reseptit – Kotiliesi ohjeen mukaan ja paskat onnistunu. mielestäni tein täysin kaikki oikein, niin leipä jäi raa'aksi ja ulkoa kova kun kiva. Lisäksi leipään tuli älytön kuoppa paiston loppuvaiheessa.. annoin olla myös vähän pidempään kun eka aika ei toiminut ja ei, ei vaan ruvennut kypsyyn millään sisältä.

minä olen antanut leipien kohota 1,5 h ja sitten paistanut 175 asteessa kaksi tuntia, joka kerta on onnistunut tosi hyvin. Voisiko olla noissa ajoissa ja lämpötiloissa vika?

[QUOTE="Jaa-a";25278268]minä olen antanut leipien kohota 1,5 h ja sitten paistanut 175 asteessa kaksi tuntia, joka kerta on onnistunut tosi hyvin. Voisiko olla noissa ajoissa ja lämpötiloissa vika?[/QUOTE]

ajattelin kokeilla nyt myös tuollaista aikaa ja asteita. voiko laittaa kiertoilmalle vai pitääkö käyttää tavallisia ? vaikuttaako se. sit kävi tolle myös sillain, että meni kuopalle

Itse olen paistanut tavallisella, kaksi vuokaa vierekkäin ritilällä ja alimmalla tasolla. Enkä ole kyllä mitään foliota laittanut lopussa, puoli tuntia ennen uunista ottamista vain valellut siirappivedellä (1 osa siirappia, 3 vettä). Toivottavasti onnistuu! :)

Yhteistyössä