Saatiin hääkutsu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häävierasko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häävierasko

Vieras
Ensimmäistä kertaa menossa häihin. Kokemusta aikaisemmin vain omasta pienimuotoisesta vihkimisestä. Puolipaniikissa mietin vaatteita ja yleensäkin siellä häissä oloa. Morsian on miehen kavereita. Itse en heitä tunne ollenkaan, mutta varmaankin aika tutustua.

Vaatehommat mulla on kyllä ihan hukassa. Koskaan en mikään juhlapukeutuja ole ollut. Onneksi kesäkuuhun aikaa asti miettiä. Voisko joku antaa vaikka vinkkia pukeutumiseen?Entä miehen vaatteet? Miehellä on tummapuku. Onko hyvä kesähäihin vain miten miehet pukeutuu?

Eikös joku juhlamekko ole ihan ok, jos sellaisesta pidät tai sitten joku hame paita yhdistelmä. Jos kaapista ei löydy sopivaa, niin kannattaa hommata sellainen, jota tulee käytettyä muulloinkin eikä vaan yksissä häissä (tämä on ainakin mun periaate vaatteita ostettaessa ja toivottavasti useimpien muidenkin).

Mies voi pukeutua tummaan pukuun jonka alle voi valita vaalean sävyisen lyhythihaisen paidan ja krakan tai sitten värikäs irtotakki on myös ihan kiva kesähäissä.

Ihanaa, että saitte hääkutsun! Häät ovat yleensä niitä kivoimpia juhlia.

Tiedätkö, minkätyyliset häät ovat kyseessä? Onko oletettavaa, että ovat kovinkin juhlavat, vai ihan perus kesähäät? Oliko kutsussa mitään ohjetta pukeutumiseen? Myös hääparin tyylistä voi päätellä, onko häät vapaamuotoisemmat vai virallisemmat.

Ensimmäinen sääntö häihin mennessä on, että valkoinen väri on varattu morsiammelle. Häävieraat eivät myöskään saisi olla näyttävämmin pukeutuneet kuin morsian. Myös liian lyhyet ja avonaiset vaatteet eivät mielestäni sovi. Itse käytin viime kesänä häissä mustaa, pitkähihaista, yli polven ulottuvaa mekkoa, jossa oli kullanvärinen rusetti. Voi kuulostaa aika "mummolta", mutta mekko on oikeastaan juuri sopivan juhlava. Mekon kanssa minulla oli ihonväriset, kiiltävät sukkahousut ja umpinaiset mustat korkokengät. Mielestäni on parempi valita umpinaiset kengät, jos laittaa sukkahousut, sillä kärjestä avoimet kengät eivät ole tyylikäs valinta sukkahousujen kanssa. Tosin, jos sattuu olemaan kuuma kesäpäivä ja häät eivät ole niin viralliset, voi olla ilman sukkahousuja kärjistä avoimilla kengillä.

Kesähäihin sopii erittäin hyvin ihanat ja raikkaat värit mekkoihin. Illaksi kannattaa varata mukaan esim. blazer tai kaunis huivi harteille, jos sattuu viilenemään iltaa kohden.

Miehelle käy yleensä tumma puku tai vaikka puvun takki ja rennommat housut (kunhan ovat kuitenkin pitkät ja siistit).

Yhteistyössä