Saatteko polttaa työaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uteee

Vieras
Yhä useammassa työpaikassa on polttaminen kielletty työaikana. Esim. joissakin hoitotyössä toimivilla on kielletty polttaminen, mutta joissakin saa vielä polttaa. Omalla kohdalla näin ei ole tehty onneksi ja tupakalla saa käydä tauoilla ja löytyypi talosta myös tupakkahuone, jossa voi käydä polttamassa.

Mites muilla

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Saan polttaa, ihan niin paljon ku lystää, kunhan hommat hoituu.

Näin juuri.Mutta meidän toisessa toimipisteessä on ihmisiä jotka ei siitä tykkää ja raportoivat kyllä siitä esimiehelle sitten..
Että harkitusti pitää käydä kun siellä töissä on

oon hoitoalalla (vanhainkodissa). ennen meidän tupakointiin ei puututtu, mutta erään asukkaan omaiset valittivat, että tupakoimme liian näkyvällä paikalla. Joudumme nyt käymään alakerrassa tupakalla. mekään ei saatais kun tauoilla käydä, mutta jos ei ole mitään hommaa, niin saatetaan pikaisesti poiketa :)
odotan sitä päivää, kun tupakointi kielletään. olin 5 vkoa päiväkodissa harjottelussa ja pystyin olemaan 8 tuntiset päivät polttamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja asty:
oon hoitoalalla (vanhainkodissa). ennen meidän tupakointiin ei puututtu, mutta erään asukkaan omaiset valittivat, että tupakoimme liian näkyvällä paikalla. Joudumme nyt käymään alakerrassa tupakalla. mekään ei saatais kun tauoilla käydä, mutta jos ei ole mitään hommaa, niin saatetaan pikaisesti poiketa :)

Riippuu varmaan paljon esimiehestä, miten hän suhtautuu. Onneksi suurin osa ei kiinnitä asiaan huomiota ja nipota turhasta. Pieni breikki rentouttaa mukavasti ja on hyvää hetki jutella työkavereiden kanssa.

Saisin jos polttaisin, mutta olis vähän hankalaa lähteä "nurkan taakse" kun olen 2/3 työpäivästä yksin...
Työkaveri taas lähtee tupakille melkein heti kun tulee töihin ja viipyy siellä puoli tuntia, saanen ilmaista suunnattoman ärtymykseni asiasta... |O |O |O Itse yritän kovasti löllyä takahuoneessa kahvilla saman ajan, harvoin vaan onnistuu :/

Olen savuttomassa sairaalassa töissä. Kai sieltä tauoilla pääsis tupakille, jos ei olis sairaalan alueella. Mutta oon päättäny olla kokonaan polttamatta työpäivän aikana. Voi, ku sais lopetettua kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja utee:
Riippuu varmaan paljon esimiehestä, miten hän suhtautuu. Onneksi suurin osa ei kiinnitä asiaan huomiota ja nipota turhasta. Pieni breikki rentouttaa mukavasti ja on hyvää hetki jutella työkavereiden kanssa.

Eipä se tupakoimattomasta tunnu turhasta nipottamiselta, sillä jos tupakoimaton menee muuten vain ulos juttelemaan työkavereiden kanssa, niin pahalla sitä katsotaan. Tupakoijat tekevät vähemmän työtä kuin tupakoimattomat, mutta saavat saman palkan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja utee:

Eipä se tupakoimattomasta tunnu turhasta nipottamiselta, sillä jos tupakoimaton menee muuten vain ulos juttelemaan työkavereiden kanssa, niin pahalla sitä katsotaan. Tupakoijat tekevät vähemmän työtä kuin tupakoimattomat, mutta saavat saman palkan.

Minun tuntemat tupakoijat ovat paljon aikaisemmin työpisteissään, kun toiset vielä istuvat kahvihuoneessa pitkään. On nääs kahvin jälkeen kiire tupakille.
Niin no, pitäähän ne niitä tupakkataukoja pitkin päivää, että kyllähän siinä työaika lyhenee. Auta armias, jos samalla reissulla alkaa vielä paskattaa.

Niin, entäpä jos työpaikalla on tyyppi, jolla kestää paskalla yhtä kauan, ku mun miehellä. Ois mielenkiintosta nähdä keskustelut, että ku se saa kuitenki samaa palkkaa, ku lyhytaikapaskaajat. :)

Voitteko mennä esimerkiksi potilaiden tai asiakkaiden kanssa samaan aikaan tupakalle tai polttaa heidän kanssaan, jos heidät pitää viedä tupakalle vaikka osastolta?

Itsellä riippuu vähän tilanteesta.

Olen työssä eläinlääkäriasemalla pieneläinhoitajana ja meillä on tupakointi kielto henkilökunnalla mikä on musta loistojuttu,mä inhoan tupakan hajua ylikaiken!
Musta on ihana,kun raflassa ei saa polttaa enään,niin näkee tanssia ja ei haise se kamala tupakka ja sikari enään.