Sai pojat maistaa mun raivoani... Ehkäpä sitten loppuu ilkivalta! Prkl...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarmoerkale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä sotki naapurin 10v poika kaverineen taloyhtiön varaston seinää kananmunilla!! Älykääpiö oli kotoaan tuonut kananmunia ja viskovat meidän talon seinään niitä. Ihana limajälki valu vaan lautaseinää pitkin. No, onneksi oli silminnäkijä ja naapurin poitsu kävi hinkkaamassa niska hiessä raakaa munaa irti seinästä. Ensin toki puhuimme pojan kanssa siten, että hänen vanhempansa oli mukana keskusteluissa ja kuulivat poikansa metkuista. Mukana keskustelemassa oli myös taloyhtiössämme asuva poliisi. Virkapuvussa tietenkin ;)

Hienosti tehty!

Ja toivon tosiaan, että naapurit ja tutut toimisivat näin omienkin muksujeni kohdalla, jos he eksyvät (mikä on heidän loistavasta kotikasvatuksestaan huolimatta täysin mahdollista :D ) tällaista tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Hienosti tehty!

Ja toivon tosiaan, että naapurit ja tutut toimisivat näin omienkin muksujeni kohdalla, jos he eksyvät (mikä on heidän loistavasta kotikasvatuksestaan huolimatta täysin mahdollista :D ) tällaista tekemään.

Samaa mieltä! :) Aapeelle :flower:

Toissa kesänä sattuivat nuorukaiset ohittamaan postilaatikkorykelmämme eli naapureiden kanssa samassa rivissä ollaan.

No, tämä rivistöpä on meidän talon edustalla ja ukko sopivasti töllötti ikkuna auki ja kuulipa epämääräisen kolinan mökin ulkopuolella.

Tulevaisuuden toivothan siellä hujauttivat postilaatikoiden tuet hajalle
voimientunnoissaan ja eikun karkuun....

Ukkopa soitti poliisit paikalla ja hyppäs pyöränselkään kolmikon etsintään. Kohtapä oli heti tavoittanut sakin ja vain yksi heistä kuulemma purki sydänsurujaan hajottamalla postilaatikoiden telineen.

Siinäpä kohti poliisit sopivasti tulivat paikalla ja niimpä nuorukainen-amiska ikäinen jo..-lupautui korjaamaan jälkensä. Siinä sitä sitten miekkonen korjaili meidän isännän vasaran avustamana postilaatikon tukitelinettä poliisiauton valojen loisteessa ja naapureiden pällistellessä ikkunoista...mukana kuulemma myös jokunen luokkakaveri...

Ei ehkä nuorukainen ihan heti ollut purkamassa turhautumiaan ainakaan meidän korttelin postilaatikoihin..... :laugh: :laugh: :laugh:

Tämä kommentti voidaan tietenkin heittää pihalle mutta sanon sen kuitenkin. Minä olisin toiminut toisin eli kuljettanut ne valopääpoijat kotiovelle ja pakottanut poikia kertomaan vanhemmille mitä ovat tehneet ja olisin myös sanonut näille vanhemmille että pojat tulevat mukaan pesemään oven. Olisin toiminut näin koska pojathan voivat tuossa ap:n tilanteessa kertoa kotona vaikka mitä skeidaa ja vanhemmat olisi voineet uskoa

Toimit hyvin :attn:

Meidän ikkunaan on lentänyt kurapaskalla täytettyjä kurapaskailmapalloja (by naapurin penskat joilla ei kuria). Parvekkeelle heitetty palavaa pahvia ja mätiä ruisleipiä. Näin tervehditään "slummikylässä" VVO:n uusia asukkaita, suosittelen :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Tämä kommentti voidaan tietenkin heittää pihalle mutta sanon sen kuitenkin. Minä olisin toiminut toisin eli kuljettanut ne valopääpoijat kotiovelle ja pakottanut poikia kertomaan vanhemmille mitä ovat tehneet ja olisin myös sanonut näille vanhemmille että pojat tulevat mukaan pesemään oven. Olisin toiminut näin koska pojathan voivat tuossa ap:n tilanteessa kertoa kotona vaikka mitä skeidaa ja vanhemmat olisi voineet uskoa

Tietysti noinkin olisi voinut toimia, jos:
-olisin tiennyt, missä pojat asuvat (eri kodit, eivät veljeksiä)
-pienin lapsistani ei olisi ollut juuri päiväunilla kotona (En voinut lähteä ja jättää sitä)
-kokemukseni on opettanut, että suurin osa lasten vanhemmista ei usko, mitä kullanmurut tekevät koulumatkoillaan tai ulkoillessan muuten. 90%:sti se on turhaa viedä lapsia kotiin "ripitettäväksi", koska kukaan ei sitä enää nykyään tee. Lisäksi marjat olisivat jääneet siivoamatta.

Mutta en sano, että tuokaan tapa väärä olisi, jos siihen olisi ollut mahdollisuus. =)

Miksi tuo numero 9:stä tuleva sulkumerkki näkyy hymiönä???? Aargh....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseasiassa vaikka toimitkin periaatteessa hyvin niin rikoit itse lakia.

Hyvä että joku muukin on samaa mieltä kanssani.kaikki muut ovatkin hurranneet ap:lle. Lapset ovat myös ihmisiä ja heillä on ihmisoikeudet. Ei keneenkään käydä väkisin käsiksi (ap repi reput selästä ja varasti lapsilta siis heidän omaisuutta väkivalloin).
Mielestäni ap:lla olisi ollut oikeus mennä perän ja kysyä nimet ja pyytää poikia siivoamaan jälkensä, ei pakottaa. ja jos eivät siivoa, soittaa vanhemmille ja pyytää heitä korvaamaan siivous tai pyytää heitä tulemaan siivoamaan.
Tuollaiset jotka käyvät lapsiin käsiksi kuin eivät olisi ihmisiä, sen vuoksi että ovat lapsia, niin kyllä tekisi mieleni antaa takaisin samalla mitalla, jos näkisin. Tekisi mieleni retuuttaa ap:ta samalla tavalla kuin retuutti noita lapsia.

Jos mun lapset tekis tuommosta ilkivaltaa, olisin ylen tyytyväinen jos joku puuttuisi siihen. Lisäksi haluaisin tietää itsekkin asiasta jotta voisin lapsen kanssa mennä juttelemaan ja kysymään miten asia vielä korvataan vai onko jo ok. Kerran yksi iso poika (kuudesluokkalainen) potki lunta mun pojan (tuolloin 6v) naamalle, poika makasi maassa. Mun veli näki tapauksen ja meni paikalle. Tää isompi poika meni piiloon lapsien tekemään lumiluolaan, ja veljeni nosti pojan takista kiinni pitäen luolasta pois ja käski mennä kotiinsa. Tää poika huusi ja haukku mun veljeä, meni kotiinsa ja kohta äitinsä soitti että mikä on ku aikuinen käy käsiksi hänen poikaansa. kerroin tapahtuneesta ja äitiltä meni suu suppuun. Illalla löyty mun pojan ylävartalosta jälkiä, jotka oli tullu potkimisesta :/

Pojilta olisi voinut kysellä myös yhteystietoja sekä puhelinnumeroa kotiin ja ilmoittaa vanhemmille mitä ovat tehneet.Jos eivät olisi osanneet kertoa olisi ehkä voinut katsoa onko repussa nimi.
Noi marjat on muuten ärsyttäviä!!Meilläkin niitä on monien pihojen aitoina ja koristepensaina.

lemmikkieläinpalstalla oli tänään juttua kun joku hullu nainen oli juossut ovesta ulos, tarttunut poikaansa ja tämän kaveria repuista kiinni ja pakottanu ne siivoamaan.. ;)
Että alko pikkasen hymyilyttämään kun luin tämän jutun! :D

Alkuperäinen kirjoittaja vc:
lemmikkieläinpalstalla oli tänään juttua kun joku hullu nainen oli juossut ovesta ulos, tarttunut poikaansa ja tämän kaveria repuista kiinni ja pakottanu ne siivoamaan.. ;)
Että alko pikkasen hymyilyttämään kun luin tämän jutun! :D

Laita linkki!

Oikeampi tapa olisi ollut ottaa selville poikien nimet. Ja keskustella asiasta lasten vanhempien kanssa. Näin toimisi aikuinen vastuullinen ihminen. Pojat tekivät väärin, mutta sinä toimit väärin. Tavallaan uhkailit heitä ja kävit heihin "käsiksi". Vanhemmat voisivat halutessaan nostaa syytteen sinua kohtaa, ja sä olisit heikoilla hangilla-. Ja tulet vielä kehumaan tänne tapauksella. Jokainen vanhempi voisi mennä itseensä. Js oma lapsi olisi tehnyt väärin, hyväksyisitkö että aikuinen ottaisi oikeuden omin käsiinsä.

Koska kaikki olemme tehneet lapsuudessa jotain kiellettyä. Kuten varmasti omat lapsemmekin?

Yhteistyössä