Sain kuulla, että naapurissamme asuisi pedofiili

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Sain kuulla tänään, että talossamme, viereisessä rapussa mahdollisesti asuisi pedofiili. Asumme Oulussa, ja tämä mies olisi mahdollisesti täällä n. seitsämän vuotta sitten kaapannut pienen tytön, josta saanut 5-6 vuotta vankeutta. Sen jälkeen on myös saanut yhden tuomion, 1,5 vuotta.
Nyt minulle kerrottiin, että tämä tuomittu olisi eräs mies, jota olen tarkkaillut pelonsekaisin tuntein jo aiemmin, koska tottapuhuen sain hänestä sellaiset "vibat", kuin olisi murhaaja/lapsiin sekaantuja.
Asumme huonolla alueella, ja täällä näkee kaikenlaista kulkijaa, mutta tämä on jo liikaa..
En voi ymmärrettävästi julkistaa osoitetta tai tuntomerkkejä, koska voi olla ettei hän olekaan tämä tuomittu pedofiili. Mutta pelkään kovasti täällä asuvien lasten puolesta..
Mitähän ihmettä tässä pitäisi tehdä?
Ainakin tarkkailen kovasti naapuria, ja jos kellekään tytölle puhuu, soitan poliisit heti.

Monesti pedofiilit asuvatkin alueella, missä paljon lapsiperheitä Mä soittaisin poliisille, ja haluaisin varmennusta.. tietääkö isännöitsijä? Pedofiilit eivät parannu!

No kaupunginosasta sen verran, että on sama alue, josta mies aiemmin nappasi tytön. Löydätte kyllä googlella, jos tietoa tarvitsette. 8-vuotias oli tyttö tuolloin.
En haluaisi joutua itse vastaamaan naapureille/poliisille liiallisesta tietojen paljastamisesta..

[QUOTE="vieras";26347289]Monesti pedofiilit asuvatkin alueella, missä paljon lapsiperheitä Mä soittaisin poliisille, ja haluaisin varmennusta.. tietääkö isännöitsijä? Pedofiilit eivät parannu![/QUOTE]

Kertovatkohan poliisit? En tiedä isännöitsijästä, on isohko firma eikä välttämättä tarkista tuollaisia tietoja.
Tämä onkin vielä uusinut tekonsa, ja siksi se vieläkin enemmän kauhistuttaa!

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.151043154927916.11291.151021048263460&type=3

facebookin sivusto josta löytyy pedofiilien kuvia. mm. tämä yksi. ihan laillinen sivu näköjään kun ollut kauankin.

No kannattaa kyllä varmistaa, pitääkö tuo juttu paikanssa ja onko henkilö varmasti oikea,
ennenkuin alkaa mitään tekemään.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";26347340]https://www.facebook.com/media/set/?set=a.151043154927916.11291.151021048263460&type=3

facebookin sivusto josta löytyy pedofiilien kuvia. mm. tämä yksi. ihan laillinen sivu näköjään kun ollut kauankin.[/QUOTE]

Ei toimi.

[QUOTE="pelottaa";26347233]Ainakin tarkkailen kovasti naapuria, ja jos kellekään tytölle puhuu, soitan poliisit heti.[/QUOTE]

:D Anteeks vaan, mutta repesin nauramaan, kun näin mielessäni tilanteen että joku hysteerinen akka näkee naapurin ukon sanovan jotain jollekkin lapselle(eikä akalla ole edes varmuutta että se on pedofiili)ja soittaa poliisille"no täällä on irma irmankujalta hei. Näin äsken ikkunasta kun naapurin ukko jutteli lapsille ja se on mahdollisesti pedofiili" Mitä veikkaat tuleeko poliisi? Ja millä perustellee edes tulisi vaikka ukko olisi pedofiili? puhuminen ei ole kiellettyä.

Ja siis mitenkään muuten väheksymättä tilannetta, pedofiilit joutas kuoppaan..

Ehkä olis parempi jättää mielikuvituksen lento vähemmälle, ja elellä ihan sitä omaa elämää.
P.S. Telkkarista tulee paljon rikossarjoja, jos haluaa jännitystä "elämäänsä".

[QUOTE="vieras";26347289]Monesti pedofiilit asuvatkin alueella, missä paljon lapsiperheitä Mä soittaisin poliisille, ja haluaisin varmennusta.. tietääkö isännöitsijä? Pedofiilit eivät parannu![/QUOTE]

Mitä sä sille poliisille soittasit? Ei ne sulle mitään kerro. Ja isännöitsijäkään ei asialle mitään voi.

Mitä tekisitte, jos saisitte tietää, että lapsenne päiväkodin työntekijää epäillään hyväksikäytöstä (päiväkodissa)? Vanhemmille ei ole kerrottu mitään, työntekijä vain yhtäkkiä ei ole töissä enää. Olen kuullut muualta mutta ainakin epäily ihan totta on (päiväkodista minulle vahvistettu, kun olen kysynyt). Ei tässä varmaan voi muuta tehdä kuin odottaa tutkinnan etenemistä. Olisin halunnut päiväkodin esimieheltä neuvoja, kannattaako asiaa oman lapsen kanssa käsitellä. Miten ihmeessä voin olla varma, että tämä tapaus josta työntekijää epäillään on vain yksittäistapaus ja että oma lapseni tai hänen kaverinsa eivät ole uhreja myös? Kertoisitko tiedoistasi vanhemmille, jotka tunnet paremmin? Ajattelin vain, että jos vanhemmat eivät tiedä eivätkä osaa arvella mitään, jos vaikka oma lapsi oireilee tms.....

Kiitos sille, joka antoi facebook ryhmän nimen! Sieltä löytyi tämän tekijän kuva, ja selvisi, ettei ole se henkilö, joksi epäilin. Kuvan kommenteissa oli kuitenkin myös puhuttu, että tämä mies asuisi täällä. Tarkennan vielä: en ollut sataprosenttisen varma, ketä täälläpäin asuvista miehistä lähteeni tarkoitti, ja sitten yhdistin sen itse mielessäni tuohon epäilyttävään mieheen, jonka itse olen pistänyt merkille.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs tämä;26347571:
Mitä tekisitte, jos saisitte tietää, että lapsenne päiväkodin työntekijää epäillään hyväksikäytöstä (päiväkodissa)? Vanhemmille ei ole kerrottu mitään, työntekijä vain yhtäkkiä ei ole töissä enää. Olen kuullut muualta mutta ainakin epäily ihan totta on (päiväkodista minulle vahvistettu, kun olen kysynyt). Ei tässä varmaan voi muuta tehdä kuin odottaa tutkinnan etenemistä. Olisin halunnut päiväkodin esimieheltä neuvoja, kannattaako asiaa oman lapsen kanssa käsitellä. Miten ihmeessä voin olla varma, että tämä tapaus josta työntekijää epäillään on vain yksittäistapaus ja että oma lapseni tai hänen kaverinsa eivät ole uhreja myös? Kertoisitko tiedoistasi vanhemmille, jotka tunnet paremmin? Ajattelin vain, että jos vanhemmat eivät tiedä eivätkä osaa arvella mitään, jos vaikka oma lapsi oireilee tms.....

Ei!? Miten kamalaa. Ehkä lapselta voi kysyä yleisesti, mitä tykkäsi tuosta hoitajasta, ja miltä tuntuu kun hän ei ole enää töissä.
Mielestäni heidän pitäisi valistaa jokaista vanhempaa tästä tapauksesta. Ehkä he niin tekevätkin sitten, jos epäily todistetaan oikeaksi.

Yhteistyössä