Sain melkosen raivarin ku tulin töistä kotiin ja talo oli ku pommitettu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Ei ollu eka kerta taaskaan ku hoitajan jäliltä menee mona tuntia ku siivoan ja järkkään!
Ku tulin kotiin niin kaikki petivaatteet oli levällään olkkarissa ja kaikki lelut hujanhajan.Kirjat lattialla. Siis ihan täys kaaos.
Sentään tiskit oli laitettu....ja lapset syötetty!

Mutta mä piätin raivoa pitkään ku oli muutama minutti aikaa niin käväsin suihkussa ja käskin ennen sitä ruveta siivoaman. Lapset ny vähän siivoski,mutta tämä hoitaja vaan istua läsötti sohvalla eikä nostanu ahteriasa eleelläkään että olis menny avuksi! Lapset silti pieniä vielä.

Minusta tuntu että mä tilttaan ja tukehdun just. Vaikka mä en mikään nöpönuuka siivouksesta olekkaan,niin ei ole kiva ku saa ekaksi ruveta raivaan sohvaa esille....

Kiitos ku sain purkaa. ja anteeksi kaikkien hoitajien puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
kuuluuko sen hoitajan toimenkuvaan myös siivous?jos kuuluu,niin luulisi sitten että siivoaa..

Ei nyt viikkosiivousta tartte tehhä,mutta pitää sen pitää sellanen yleissiistys talossa. Ja järkikihän se nyt pitäis sanella että ei sitä koko kämppää tarvi antaa levittää...

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
No sanoitko sille asiasta mitään?

Tuo kävi minullakin mielessä. Mistä voi tietää,mitä toinen haluaa/odottaa, ellei selkeästi kerrota...

Sanoin että nyt siivoatta jälet. ja kunnallisen hoitajan kyllä pitäis sanomattakin tietää että mitä hänen kuuluu tehdä. Yleissiistys pitää säilyttää.
ja minulle johtaja sano että talo pitää olla siinä kunnossa ku vanhemmat on lähteneet.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
No sanoitko sille asiasta mitään?

Tuo kävi minullakin mielessä. Mistä voi tietää,mitä toinen haluaa/odottaa, ellei selkeästi kerrota...

Sanoin että nyt siivoatta jälet. ja kunnallisen hoitajan kyllä pitäis sanomattakin tietää että mitä hänen kuuluu tehdä. Yleissiistys pitää säilyttää.
ja minulle johtaja sano että talo pitää olla siinä kunnossa ku vanhemmat on lähteneet.

Kenenkään ei tarvitse sanomatta tietää. Mutta voit tietenkin muistuttaa, että talo ei ollut lähtiessäsi tässä kunnossa ja oletat sen olevan jatkossa samassa kunnossa kuin aamulla.

On olemassa esimiehiä, jotka olettavat kaikien alaistensa tietävän kaikki asiat.

Mä ymmärrän kyllä tuon raivon.Vaikka onkin palkattu lastenhoitajaksi eikä siivoojaksi niin silti kuuluu lasten lelut ja tavarat kyllä kerätä sellaseen järjestykseen ettei talo ole kuin pommin jäljiltä kun vanhemmat tulee kotiin.Se on tosi iso mieliharmi kun tulee väsyneenä töistä kotiin ja talo on kuin atomipommin jäljiltä.Ensimmäisenä saa alkaa raivaan että pääsee sisälle.

kuulostaa tutulta.sillon kun meillä on kotona hoitaja(äitini) talo on pommin jäljiltä.sohvat ja penkit on keskellä lattiaa ja petivaatteet levällään(koska tekevät majoja),lelut hujan hajan yms. ja kun tulen kotiin saan alkaa siivoo :kieh:mutta kun lapsilla on kivaa ja äiti tulee hyvää hyvyttään hoitamaan niin nielen kiukkuni.onneksi ei ole joka päiväistä ja nykyän vienkin mielummin lapset äidille ;)

Oliko lapsilla kuitenkin ollut hauskaa? Ajattelin vain, että oliko heillä ollut majaleikit tms. mukava menossa? Toki kyllä nekin voisi siivota pois ennen kuin vanhemmat tulevat töistä, en mäkään jaksaisi työpäivän jälkeen alkaa raivaamaan kotia kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Oliko lapsilla kuitenkin ollut hauskaa? Ajattelin vain, että oliko heillä ollut majaleikit tms. mukava menossa? Toki kyllä nekin voisi siivota pois ennen kuin vanhemmat tulevat töistä, en mäkään jaksaisi työpäivän jälkeen alkaa raivaamaan kotia kuntoon.

Kait niillä oli ku olivat saaneet levittää kaiken.

en kehtaisi puhua mitään jos saisin kotiin hoitajan. taatusti väsyneempi päivän jäljiltä tuo hoitaja kuin äiti, joka pääsee kuin koira veräjästä, kun on tehnyt monta lasta ja hoitaa vaan helpon osuuden eli äitiysloman

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kehtaisi puhua mitään jos saisin kotiin hoitajan. taatusti väsyneempi päivän jäljiltä tuo hoitaja kuin äiti, joka pääsee kuin koira veräjästä, kun on tehnyt monta lasta ja hoitaa vaan helpon osuuden eli äitiysloman

ja siis lähes ilmaiseksi ilmaiseksi hoitaa. lastenhoitotyöstä saa surkeinta palkkaa.

täh? Hoitajan pitäisi jaksaa kun on päivän tukka putkella juossut sinun kakaroiden perässä, ja sinä olet jossain rauhassa opiskelemassa tai rauhallisessa työpaikassa.

Te joilla kotona hoitaja, lopettakaa valitus. taatusti pääsette helpommalla kuin tuo hoitaja 3 lapsen kanssa teillä. Jaksatte varmasti siivota tuon hoitajankin kotona joka ilmaiseksi teidän lapset hoitaa hyvää hyvyyyttään.

mua kiinnostaa tallainen asia, etta monelta teilla normaalisti siivotaan lelut pois? meinaan vaan, kun meilla taa kamppa on kuin pommin jaljilta aina tonne iltapuuhille asti. en ma ala kesken paivan siivoomaan, kun hetkisen kuluttua on taas leikit ympari lattioita.

täh? Hoitajan pitäisi jaksaa kun on päivän tukka putkella juossut sinun kakaroiden perässä, ja sinä olet jossain rauhassa opiskelemassa tai rauhallisessa työpaikassa.

Te joilla kotona hoitaja, lopettakaa valitus. taatusti pääsette helpommalla kuin tuo hoitaja 3 lapsen kanssa teillä. Jaksatte varmasti siivota tuon hoitajankin kotona joka ilmaiseksi teidän lapset hoitaa hyvää hyvyyyttään.

Mä kyllä tiedän mitä on olla kotona kolmen lapsen kanssa :) 7v kotiäitinä antaa ihmeesti ymmärrystä myös hoitajan työtä kohtaan. Ovatko ne työpaikat/koulupäivät aina niin kovin rauhallisia? Sen mä tähän voin sanoa, ettei mulla ainakaan, tein mä töissä sitten mitä hyvänsä.

Mä kyllä tiedän mitä on olla kotona kolmen lapsen kanssa :) 7v kotiäitinä antaa ihmeesti ymmärrystä myös hoitajan työtä kohtaan. Ovatko ne työpaikat/koulupäivät aina niin kovin rauhallisia? Sen mä tähän voin sanoa, ettei mulla ainakaan, tein mä töissä sitten mitä hyvänsä.

Minulla on kyllä korkeakoulutus ja raskas työ, mutta taatusti on kotiäidin/lastenhoitajan työ vähintän yhtä raskasta ja enemmän hermoja kiristävää.
Oikeasti ärsyttää ihmiset, jotka valittavat kun päiväkodissa pitää nukkua tai hoitajat eivät osaa pukea tai eivät siivoa heidän kotonaan. Kyllähän se on mukava tehdä niitä lapsia, mutta joku muu saa tulla hoitamaan. Kyllä pääsee helpommalla missä tahansa on kuin kotona hoitamassa lapset. Jos tulee aikaisin pois, ehtii itse siivota omien kakaroiden sotkut ja pitäisi tajuta olla edes kiitollinen.
en mistän rahasta menisi piikomaan kenellekään, ja toiset pakotetaan ilmaiseksi työkkäristä.

Yhteistyössä