Sain tietää erää terveyteeni liittyvän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paniikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paniikissa"

Vieras
Pienehkön jutun, joka kuitenkin vaatii seurantaa.......kyse on tavallisesta ja hyvin hallittavissa olevasta asiasta...MUTTA olen sitä päässäni pyöritellyt nyt tässä ja olen nyt aivan poissa tolaltani enkä kykene oikein mihinkään.......

Muutenkin aina olen ollut tosi herkkä terveysjuttujen kanssa viime aikoina muutenkin pelännyt kaikkea, silmiin osuu kaikkia blogeja, joissa parantumattomasti syöpään sairastuneita nuoria ja olen niitä lueskellut ja miettinyt, itä jos itselle....

Elämä on niin arvaamatonta ja nyt en saa muuta mieleen ollenkaan ja itku vaan tulee vaikka mitä yritän...ihan kauheen ahdistavaa....ja tuntuu, et ei nyt mitkkään järkipuheet auta, soittanut olen lääkäreille monta kertaa ja kaikki ne sanoo samaa , eli tavallinen juttu ja eurataan.....(en nyt halua kertoa mistä kyse)...mutta siis oma pää sekaisin...

tuntuu nyt, että jatkuvasti vaan mieleeni tulee kaikkea syöpää ja tottahan on, että tälläkin hetkellä kellä tahansa terveellä voi olla syöpä jossakin muhimassa ja antaa oireita vasta sitten kun on liian myöhäistä. Levinnyttä syöpäähän ei voida parantaa ja se voi tulla kelle vaan.

Itselläni nyt ei ole tästä kyse, mutta minulla on nyt ollut rankka elämänvaihe tässä ja tämä terveysjuttu menee nyht ihan hallinnnasta.....olen ihan paniikissa enkä hallitse ajatuksia nyt ollenkaan...

Varmaan kystia kilpirauhasessa tai jokin muu säännöllisesti kontrolloitava vaiva.

Levinnyttä syöpää ei kannata pelätä, koska mikään kauhumäärä ei parantaisi sitä. Saman tien voi olla piittaamatta koko mahdollisuudesta.

Tajusin, että tein tyhmän aloituksen. Ei kukaan tietenkään voi sanoakaan mitään tämän perusteella. Tänne en valitettavasati uskalla laittaa mitään muuta tietoa, koska joku voi tulla kiusallaan sanomaan, se on syöpää ja uskokaa tai älkää, sitä en nyt kestäisi...jatkan siis läheisteni piinaamista tai kärvistelen itsekseni

Nää aloitukset on ihan alapäästä jossa ei kerrota mistä kyse.
Tsemmpiä kuitenkin ap:lle, jos neuroottisuuus puskee liikaa päälle niin hakeudu jonnekin juttelemaan. Sairauden pelko voi olla sairaus tai sitten vaan projisoit muut ongelmasi tuohon sairauksien pelkoon.

Heh, mun heitto alapäästä oli siis asian päin, en kylläkään pahalla tarkoittanut ed. viestini sävyä.
Mutta jos oikeesti vaan tuosta kyse niin sanon että dontworry, pelko pois, relaa. Ilmeisesti kondyloomaa ei siis ollut? Joku pienikin tulehdus voi nostaa luokka kakkokseen, ihan tavallista. Hoidat vaan ja kontrolli ilmeisesti noin puolen vuoden kuluttua.

[QUOTE="vieras";26313146]Heh, mun heitto alapäästä oli siis asian päin, en kylläkään pahalla tarkoittanut ed. viestini sävyä.
Mutta jos oikeesti vaan tuosta kyse niin sanon että dontworry, pelko pois, relaa. Ilmeisesti kondyloomaa ei siis ollut? Joku pienikin tulehdus voi nostaa luokka kakkokseen, ihan tavallista. Hoidat vaan ja kontrolli ilmeisesti noin puolen vuoden kuluttua.[/QUOTE]

Kävin yksityisellä gynellä ja pyysivät vuoden kuluttua uudestaan papaan. Kysyi9n vielä toiselta lääkäriltä ja sanoi, että saamani tulos tosi yleinen ja vuoden kuluttua kontrolliin. En aio odottaa vuotta, vaan aion mennä parin kuukauden kuluttua.

Jostain syystä tämän myötä tuli pelko, minulla ollut jo pitkään kuormittava elämäntilanne muuten, johon en ole voinut vaikuttaa ja tämä katkaisi kamelin selän ja nyt vaan päässä pyörii, että mitä jos kuolen. Olen oikeasti tosi ahdistunut

[QUOTE="Minä";26313199]Kuulostat neuroottiselta- kaikella ystävyydellä, kannattaa hakeutua keskustelemaan jonnekkin.[/QUOTE]

Siskoni tuli köymään ja sanoi samaa, en tajua itseän , että miten nyt kehittelin ja pyörittelin tällaisen pelon, mutta se on todellinen, sen sanon, eli oikeasti ahdistunut, en hae huomiota tmv, vaan tosi paha olla.....En tajua , miten nyt näin yleensä olen järkevä ihan ja osaan suhtautua....nyt en saa tätä syöpä asiaa mjielestäni, en pystynyt nukkumaan viime yönä ja ruokaa vaikea saada alas....miten

Yritän nyt vaan pakolla ryhdistäytyä vaikka tämä ajatus vaivaa, ihan kuin joku pakkoajatus, jota ei voi hallita....mutta minun olisi pakko pyörittää arkea, kolme lasta on....mut ihmettlen, että vcaikka miten yritän järkeillä ja lääkärillle olen soittanut kaksi kertaa, niin en pääse tästä....ei tämä nyt kuitenkaan ole sellainen asia, että voi huomiotta jättää, kun voihan ne muutokset kehittyä syöväksi, se mahdollisuus on. Sitten mietin lapsiani, että ovat pieniä ja haluaisin heidän elämässään olla mukana ja sydämeni särkee ajatus, jos en saisi tai jos pitäisi heille kertoa, että äiti ei selviä...

[QUOTE="aloittaja";26313119]No olkoon, minulla oli hiivatulehdus ja papassa oli luokka2[/QUOTE]

Mun oli pakko tänne tulla, kun huomasin sun aloitukseen. Minulla kans oli papa lk 2-3.... Mutta tiedätkö siihen on hoito ja siitä voit poista lopullisesti Hpv:n elimistöstä ettei enää tulee poikkeava papa, sen jälkeen myös riskiä melkein nolla sairastua syöpään. Kun yleensä niin, ei ole Hpv:ta ei ole kohdunkaulasyöpä ja muiden syöpien riski on pienempi:). Jos haluat laita yv... tai lue etusivulla mun aloitus ja laita myös yv

Mun oli pakko tänne tulla, kun huomasin sun aloitukseen. Minulla kans oli papa lk 2-3.... Mutta tiedätkö siihen on hoito ja siitä voit poista lopullisesti Hpv:n elimistöstä ettei enää tulee poikkeava papa, sen jälkeen myös riskiä melkein nolla sairastua syöpään. Kun yleensä niin, ei ole Hpv:ta ei ole kohdunkaulasyöpä ja muiden syöpien riski on pienempi:). Jos haluat laita yv... tai lue etusivulla mun aloitus ja laita myös yv

Missä se aloitus, en löydä..mitä hoitoa siihen on ? missä? En ole varma oliko minulla tuo hpv, ei kai, mutta en varma ole...

[QUOTE="aloittaja";26313304]Missä se aloitus, en löydä..mitä hoitoa siihen on ? missä? En ole varma oliko minulla tuo hpv, ei kai, mutta en varma ole...[/QUOTE]

Kaikki yleensä 95-99% poikkeava papa on Hpv.sta vaikka se ei näy, kun se voi olla lepotilassa. Olen täällä hetkellä Meksikossa, saan hyötyä+kivan matkan täältä. Eli tulin hakemaan Mel-2 rokoten joka poista viruksen elimistöstä ja poikkevana papan, mulla löytyy myös paljon tietoa tästä mitä tulin hakemaan:). Ja mun mielestä parempi vietää 1kk täällä hoidossa, eli joka 4s päivää hakea rokoten ja 6 rokotetta pakko saada että kaikki pahat solut ja hpv lähtee lopullisesti pois. Se on siis paras vaihtoehto kun mietiä koko elämän ajan sairastanko mä syöpään Hpv:n takia... kun vietää täällä hyödyllinen ja hauska aika/matka:). Jos oot kiinnostunut laita yv:n. Mutta vastan jooko tänään tai 2pv päästä

Papa 2 voi johtua myös muusta kuin kondyloomasta(HPV) esim. tulehduksesta. Tietysti parempi jos on PAPA 2 muuten vaan ilman kondyloomaa mutta ei tuo kondyloomakaan heti tapa, täytyy vaan säännöllisesti seurata ettei kehity kohdunakaulalle solumuutoksia ja luokka nouse. Tosi moni nainen sen kanssa joutuu elää, omalla vastuulla on, että käy vuosittain PAPAssa. Kyllä se olisi sinulle varmaan sanottu jos olisi ollut kondyloomaan viittaavia muutoksia.

Papa 2 on tosi yleinen. Mutta sanon vaan että todnäk menet ihan suotta jo 2kk päästä kontrolliin, muutos ei siinä ajassa vielä välttämätt mihinkään muutu ja saat vaan lisää stressattavaa.

[QUOTE="vieras";26313338]Papa 2 voi johtua myös muusta kuin kondyloomasta(HPV) esim. tulehduksesta. Tietysti parempi jos on PAPA 2 muuten vaan ilman kondyloomaa mutta ei tuo kondyloomakaan heti tapa, täytyy vaan säännöllisesti seurata ettei kehity kohdunakaulalle solumuutoksia ja luokka nouse. Tosi moni nainen sen kanssa joutuu elää, omalla vastuulla on, että käy vuosittain PAPAssa. Kyllä se olisi sinulle varmaan sanottu jos olisi ollut kondyloomaan viittaavia muutoksia.[/QUOTE]

Minulla papassa kun oli 2tai 3 ei näkynyt kondylooma, ennen kun he otivat koepalan ja oli Hpv...

Yhteistyössä