Sain tietää et miehelläni ehkä on 16v. tyttö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miksi minun perheelle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miksi minun perheelle?

Vieras
Olen 37v onnellisessa avioliitossa oleva nainen. Meillä on neljä ihanaa lasta ja kaikki on hyvin...Tai luulin olevan hyvin. Muutama päivä sitten mieheni heitti "pommin" ja sanoi et hällä on ehkä 16 vuotias tyttö. Yhden illan juttu aikaa ennen minua.
Tällä hetkellä olen sokki tilassa...olen raivonnut, olen surullinen, olen vihainen jne...
Luonteeltani olen kuin leijona joka suojelee perhettä kunsin hampain ja tunne että kaikki se rikotaan ja siksikin että olen ollut niin YLPEÄ että meidän perheeseen kuuluu vain me kuusi henkilöä.
On tunne et kaikki se viedään meiltä pois. Miksi juuri mulle, minun perheelle???
Mitä nyt? Miten jatkaa eteenpäin? Mikä on se "oikea" tapa reakoida?

Luonteeltani olen kuin leijona joka suojelee perhettä kunsin hampain ja tunne että kaikki se rikotaan ja siksikin että olen ollut niin YLPEÄ että meidän perheeseen kuuluu vain me kuusi henkilöä.
On tunne et kaikki se viedään meiltä pois. Miksi juuri mulle, minun perheelle???
Mitä nyt? Miten jatkaa eteenpäin? Mikä on se "oikea" tapa reakoida?

En kyllä tajua miten sinulta tai perheeltänne se on pois jos tuleekin yksi yllätyslapsi lisää joka ONNEKSI oli ennen teidän yhteistä taivaltanne syntynyt.
Sen tajuasin jos kyse olisi sen ikäisestä että tulisi ilmi miehen pettäneen suhteenne aikana sinua.

Suuttuisin jos mies olisi salannut asian. Mutta jos nyt vasta tajunnut tuon, sitten ei olisi oikeutta. Selvittäisin asian kyllä, mutta ei tuo elämääni kaataisi. Se oli aikaa ennen sinua.

Miksi koet asian pahana? Miksi tyttö muka uhkaa perhettäsi? Jos olisin tuossa tilanteessa ja mies olisi tiennyt lapsesta olisin vihainen miksei ole pitänyt yhteyttä lapseen, kutsunut meille jne. Jos lapsen äiti salannut asian pitäisin pahana. Eniten lapsen kannalta.

• Tykkää
Reactions: maximillianna
[QUOTE="Vieras";24975758]Miksi koet asian pahana? Miksi tyttö muka uhkaa perhettäsi? Jos olisin tuossa tilanteessa ja mies olisi tiennyt lapsesta olisin vihainen miksei ole pitänyt yhteyttä lapseen, kutsunut meille jne. Jos lapsen äiti salannut asian pitäisin pahana. Eniten lapsen kannalta.[/QUOTE]

Olen kanssasi samoilla linjoilla.

Ensiksikin mies EI ole pettänyt sinua, joten älä nyt hermostu. Toiseksieen, onko hän itse tiennyt lapsesta ennen vaiko ei? Jos on ja ei ole pitänyt yhteyttä, tuskin sitä lasta paljon miehesi asiat kiinnostaa. Jos taas on vasta saanut tietää, niin miten olisi voinut kertoa sinulle?? Joten älä nyt suotta tee tästä suurta draamaa, olet varmaan aikaisemminkin oivaltanut, että tuskin olit mihesi ensimmäinen pano.

Kyllä muakin vituttaisi, mutta miksi tämä muka hajoittaisi teidän perheen? Ellei tilanne oo samanlainen mitä Täydellisissä Naisissa, mies salaa tavannut tyttöä ja tyttö vielä kamala riiviö.. Myös sillä 16v tytöllä on oikeus isäänsä, ja jos miehesi haluaa tutustua tyttäreensä niin et ole mikään estämään.

Luulen että sinua tässä tilanteessa häiritsee eniten se että täydellinen ydinperheesi ei olekaan enää täydellinen. Turhaan stressaat, lapsi ensinnäkin on viaton siihen että on olemassa. Ole aikuinen ja kohtaa hänet ennakkoluulottomasti. Mieti lapsen kannalta: hän ei tunne isäänsä ja jännittää aivan varmasti koko tilannetta paljon enemmän. Kukaan ei ole sinulta viemässä mitään - paitsi juurikin sen tunteen ettei elämässäsi ole häiritseviä säröjä kuten useimmilla muilla....Elämää se vaan on. Koita kuvitella itsesi tytön sijaan. Hän on elänyt ilman isäänsä ja isällä on uusi ihana perhe. Ei ole helppoa löytää paikkaansa siinä kuvassa. Jos edes haluaa siis.

Ymmärrän täysin vitutuksesi..Toivottavasti ajan kanssa pääset sen yli. Ja isähän on kuulemma se kenen kanssa lapsi kasvaa ei se kuka sen on siittänyt. Näinhän sitä hoetaan spermanluovutus asioissakin. Jos lapsi nyt kuitenkin rupeaa teillä käymään toivon, että hän ja hänen sukunsa on asiallisia ihmisiä ja tulette toimeen. (Joudut kyllä ehkä laajentamaan perhe käsitystäsi. Ja ehkä myös menetät oikeuden määrätä perheesi asioista.)

Minä olen juuri tuollainen salassa pidetty lapsi joka ei vieläkään ole koskaan käynyt isällään. tien varressa vain jutellut joskus hänen kanssaan. ihmettelen naisten kylmyyttä kun estävät toisen ihmisen identiteetin eheytymistä, jotkut jopa kostavat miehelleen myös jollain vihanpidolla ja estämällä yhteydenpidon.siinä se äidinrakkaus sitte. " pieni on äidinrakkauden piiri johon mahtuvat vain omat lapset" on vissiin sylvi kekkonen sanonut vai kukahan se oli.

[QUOTE="jepjep";24975747]Vain jos mies on tunnustanut isyytensä ilamn tunnustusta lapsi jää perinnöttä[/QUOTE]

Ja mies voidaan myös velvoittaa verikokeisiin ja tätä kautta elatusvelvolliseksi. Perinnönjakoon voi siis päästä ilman että pitää miettiä haluaako mies sitä.

Siis mies sanoi, että hällä on ehkä tyttö!?! Tuollaisen olisi saanut jättää sanomatta. Mies ei itsekään tiedä ja menee tuollaista sitten sanomaan monien vuosien jälkeen niin ei kovin kiva.

Onpas hermoherkkä mutsi. Ihme, että on kyennyt 4 omaa pyöräyttämään ja tyhmä, kun nyt vasta ekan kerran huomaa jos huomaa, että elämää on tynnyrin ulkopuolellakin. Otan osaa, ap.

Ihmisen tunteet kulkee vähän miten sattuu, joten tuo ensijärkytys ja ja raivari saa laantua. Sitten istut alas ja alat ajatella järjen kanssa. Aloituksessa et kertonut mitään sellaista mistä sinulla olisi oikeasti syytä suuttua miehellesi eikä varsinkaan tuolle lapselle.

Suvussani on kaksikin salattua lasta, joten puhun kokemuksesta. Molemmille on ollut vaikea paikka ja tuottanut kipua, kun eivat ole tunteneet vanhempiaan. Toisen äiti oli antanut adobtoitavaksi suoraaan sairaalasta, joten hän ei tuntenut äitiäänkään. Nyttemmin nuo lapset ovat tulleet julkisiksi ja hyväksytty sukuun. Sillä on ollut selvästi positiivinen vaikutus heidän elämäänsä, kun hylätyksi tulemisen taakka on pudonnut harteilta.

Sinunkaan ei tarvitse tuntea syyllisyttä tuon yllätyksen seurauksenna syntyneestä vihasta. Anna sen laantua ja miehesi tutustua lapseensa. Vielä parempi on, kun tutustutte kaikki toisiinne. Siitä voi syntyä positiivinen kokemus niinkuin meille kävi.

Yhteistyössä