Sain tietää olevani raskaana, olen käyttänyt alkoholia voiko olla seurauksia??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut.

Vieras
Juhannuksen aikaan tuli otettua useampanakin päivänä muutama siideri. Myös muutaman kerran sen jälkeen. Sain eilen tietää olevani raskaana. Viime menkat ovat olleet 5-10.6. Onkohan tulevalle lapselle alkoholi aiheuttanut jotain??!
 
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
voi olla seurauksia mutta käänny luotettavamman tahon puoleen kiitos.

ja, lohduttaudu sillä ettet tiennyt olevasi raskaana, se oli siis vahinko.

Ei, eii ja ei voi olla seurauksia, koska alkoholi on nautittu ennenkuin menkat seuraavan kerran (laskennallisesti) olis alkaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
voi olla seurauksia mutta käänny luotettavamman tahon puoleen kiitos.

ja, lohduttaudu sillä ettet tiennyt olevasi raskaana, se oli siis vahinko.

Ei, eii ja ei voi olla seurauksia, koska alkoholi on nautittu ennenkuin menkat seuraavan kerran (laskennallisesti) olis alkaneet.

hmm. no mutta eikös munasolu ole kuitenkin jo hedelmöittynyt? onko 100% varmuutta että alkoholi ei pääse vaikuttamaan hedelmöittyneeseen munasoluun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
hmm. no mutta eikös munasolu ole kuitenkin jo hedelmöittynyt? onko 100% varmuutta että alkoholi ei pääse vaikuttamaan hedelmöittyneeseen munasoluun?

No jossei se ole missään tekemisissä äidin verenkierron kanssa niin eipä tuo minun järjen mukaa pysty vaikuttaa..
 
Voin kertoa, että kaverini veti yhtenä juhannuksena 3 päivää putkeen viinaa ja tupakkaa aika paljonkin ja sitten vielä seuraavatkin viikonloput kun oli kaikenmaailman juhlia ja yhden kerran jälkeen ihmetteli, kun iski 3 päivän krapula ja teki raskaustestin todeten että raskaana oli. Kyllähän siinä vähän mietitytti, että mitä on se kaikki alkoholi lapseen vaikuttanut, mutta ihan terve lapsi sieltä sitten lopulta syntyi ja aika isokokoinenkin.
Kaveri oli jo siis puolessa välissä raskautta kun asia selvisi hänelle, pillerit olivat pettäneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voin kertoa, että kaverini veti yhtenä juhannuksena 3 päivää putkeen viinaa ja tupakkaa aika paljonkin ja sitten vielä seuraavatkin viikonloput kun oli kaikenmaailman juhlia ja yhden kerran jälkeen ihmetteli, kun iski 3 päivän krapula ja teki raskaustestin todeten että raskaana oli. Kyllähän siinä vähän mietitytti, että mitä on se kaikki alkoholi lapseen vaikuttanut, mutta ihan terve lapsi sieltä sitten lopulta syntyi ja aika isokokoinenkin.
Kaveri oli jo siis puolessa välissä raskautta kun asia selvisi hänelle, pillerit olivat pettäneet.

onko kaikki sairaudet siis poissuljettu? minkä ikäinen lapsi nyt on? on jokseenkin harhauttavaa todeta että lapsi ON terve, jos poikkeavuuksia ei vielä ole ilmennyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
hmm. no mutta eikös munasolu ole kuitenkin jo hedelmöittynyt? onko 100% varmuutta että alkoholi ei pääse vaikuttamaan hedelmöittyneeseen munasoluun?

No jossei se ole missään tekemisissä äidin verenkierron kanssa niin eipä tuo minun järjen mukaa pysty vaikuttaa..

totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voin kertoa, että kaverini veti yhtenä juhannuksena 3 päivää putkeen viinaa ja tupakkaa aika paljonkin ja sitten vielä seuraavatkin viikonloput kun oli kaikenmaailman juhlia ja yhden kerran jälkeen ihmetteli, kun iski 3 päivän krapula ja teki raskaustestin todeten että raskaana oli. Kyllähän siinä vähän mietitytti, että mitä on se kaikki alkoholi lapseen vaikuttanut, mutta ihan terve lapsi sieltä sitten lopulta syntyi ja aika isokokoinenkin.
Kaveri oli jo siis puolessa välissä raskautta kun asia selvisi hänelle, pillerit olivat pettäneet.

onko kaikki sairaudet siis poissuljettu? minkä ikäinen lapsi nyt on? on jokseenkin harhauttavaa todeta että lapsi ON terve, jos poikkeavuuksia ei vielä ole ilmennyt.

Lapsi on nyt 3,5v. ja ei ainakaan tähän mennessä ole mitään ilmennyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
voi olla seurauksia mutta käänny luotettavamman tahon puoleen kiitos.

ja, lohduttaudu sillä ettet tiennyt olevasi raskaana, se oli siis vahinko.

Ei, eii ja ei voi olla seurauksia, koska alkoholi on nautittu ennenkuin menkat seuraavan kerran (laskennallisesti) olis alkaneet.

hmm. no mutta eikös munasolu ole kuitenkin jo hedelmöittynyt? onko 100% varmuutta että alkoholi ei pääse vaikuttamaan hedelmöittyneeseen munasoluun?

Ei sillä hedelmöittymisellä ole tässä asiassa merkitystä. Eipä nyt omalla tietämättömyydellä aiheuteta toisille turhaa päänvaivaa, jookos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vieras: miten kaverisi ei ollut huomannut vatsansa kasvua??

On sen mallinen, ettei sitä tuossa vaiheessa vielä pahemmin huomannut. Ei minullakaan ekassa raskaudessa maha pahemmin kasvanut ennen puolta väliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
voi olla seurauksia mutta käänny luotettavamman tahon puoleen kiitos.

ja, lohduttaudu sillä ettet tiennyt olevasi raskaana, se oli siis vahinko.

Ei, eii ja ei voi olla seurauksia, koska alkoholi on nautittu ennenkuin menkat seuraavan kerran (laskennallisesti) olis alkaneet.

hmm. no mutta eikös munasolu ole kuitenkin jo hedelmöittynyt? onko 100% varmuutta että alkoholi ei pääse vaikuttamaan hedelmöittyneeseen munasoluun?

Ei sillä hedelmöittymisellä ole tässä asiassa merkitystä. Eipä nyt omalla tietämättömyydellä aiheuteta toisille turhaa päänvaivaa, jookos.

no juuri siksipä pitäisi asiaa ymmärtää kysyä neuvolasta tai lääkäristä tai jostain luotettavammasta paikasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voin kertoa, että kaverini veti yhtenä juhannuksena 3 päivää putkeen viinaa ja tupakkaa aika paljonkin ja sitten vielä seuraavatkin viikonloput kun oli kaikenmaailman juhlia ja yhden kerran jälkeen ihmetteli, kun iski 3 päivän krapula ja teki raskaustestin todeten että raskaana oli. Kyllähän siinä vähän mietitytti, että mitä on se kaikki alkoholi lapseen vaikuttanut, mutta ihan terve lapsi sieltä sitten lopulta syntyi ja aika isokokoinenkin.
Kaveri oli jo siis puolessa välissä raskautta kun asia selvisi hänelle, pillerit olivat pettäneet.

onko kaikki sairaudet siis poissuljettu? minkä ikäinen lapsi nyt on? on jokseenkin harhauttavaa todeta että lapsi ON terve, jos poikkeavuuksia ei vielä ole ilmennyt.

Lapsi on nyt 3,5v. ja ei ainakaan tähän mennessä ole mitään ilmennyt.

kiva kuulla ja toivon ettei ilmenekään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
voi olla seurauksia mutta käänny luotettavamman tahon puoleen kiitos.

ja, lohduttaudu sillä ettet tiennyt olevasi raskaana, se oli siis vahinko.

Ei, eii ja ei voi olla seurauksia, koska alkoholi on nautittu ennenkuin menkat seuraavan kerran (laskennallisesti) olis alkaneet.

hmm. no mutta eikös munasolu ole kuitenkin jo hedelmöittynyt? onko 100% varmuutta että alkoholi ei pääse vaikuttamaan hedelmöittyneeseen munasoluun?

Ei sillä hedelmöittymisellä ole tässä asiassa merkitystä. Eipä nyt omalla tietämättömyydellä aiheuteta toisille turhaa päänvaivaa, jookos.

no juuri siksipä pitäisi asiaa ymmärtää kysyä neuvolasta tai lääkäristä tai jostain luotettavammasta paikasta!

No jaa: tarkoitin SUN tietämättömyyttä kun kirjoitit, että voi olla seurauksia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
voi olla seurauksia mutta käänny luotettavamman tahon puoleen kiitos.

ja, lohduttaudu sillä ettet tiennyt olevasi raskaana, se oli siis vahinko.

Ei, eii ja ei voi olla seurauksia, koska alkoholi on nautittu ennenkuin menkat seuraavan kerran (laskennallisesti) olis alkaneet.

hmm. no mutta eikös munasolu ole kuitenkin jo hedelmöittynyt? onko 100% varmuutta että alkoholi ei pääse vaikuttamaan hedelmöittyneeseen munasoluun?

Ei sillä hedelmöittymisellä ole tässä asiassa merkitystä. Eipä nyt omalla tietämättömyydellä aiheuteta toisille turhaa päänvaivaa, jookos.

no juuri siksipä pitäisi asiaa ymmärtää kysyä neuvolasta tai lääkäristä tai jostain luotettavammasta paikasta!

No jaa: tarkoitin SUN tietämättömyyttä kun kirjoitit, että voi olla seurauksia...

tarkoitin että juuri SIKSI pitää kääntyä jonkun luotettavan tahon puoleen! mikään näistä vastauksista ei välttämättä pidä paikkaansa! olemme netissä jossa kuka vain voi sanoa mitä vain! ap ottaa nyt aikuisen askeleen ja ottaa yhteyttä neuvolaan ja siellä kertoo tilanteensa!
 

Yhteistyössä