sain uskomattoman viestin huutis ostajalta!! : O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyjä jo 4v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myyjä jo 4v.

Vieras
siis aivan uskomatonta kuinka herkkiä voi ihmiset olla!

myin yli viikko sitten tuotteen, minulla on käytössä huutonet viesti joka tulee automaattisesti ostajalle. ostajasta ei kuitenkaan ole nyt yli viikkoon kuulunut mitään eikä tänään ollut vielä maksukaan tullut tilille. laitoin hänelle sähköposti viestin muistutuksen jossa pyysin ottamaan 2vrkden kuluessa yhteyden minuun peruuntuuko kaupat vai onko maksanut, muuten laitan negan palautteen.

tällaisen viestin laitan kaikille jotka eivät maksa/ota yhteyttä 3vrkden kuluessa. tämä lukee minulla jo kuvauksessa.

sain todella uskomattoman viestin takaisin; "kuinka ostaja oli yrittänyt laittaa minulle kopiota maksusta koko aamun, kuinka rankaisen hänen elämäänsä negatiivisellä palautteella kaiken kokemansa jälkeen"
perässä toodella pitkä juttu yksityis asioista...
en voi ymmärtää kuinka jotkut ottavat asiat näin henkilökohtaisesti ja suuttuvat!
pyytelin anteeksi ja lähetin puolet pidemmän "kirjeen" takaisin. hänen viestinsä todella kosketti minua jos se kaikki pitää oikeasti paikkansa on kyllä ihmiselle jo tapahtunut liikaa!
en kuitenkaan julkaise kirjettä mutta ihmettelen ... ihmettelen...
tämä oli todella ainut laatuaan!

oma nega-uhkaus viestini ei ollut mitenkään negatiiviseen sävyyn kirjoitettu mutta jokainen ottaa miten ottaa...

ei voi tietää mitä nikkien takana on ei todellakaan!

hän haluaa purkaa kaupan tämän viestini perusteella ja moitti kun kohteeni eivät ole enää olleet auki, hän olisi ostanut vielä lisää tuotteita... oudolta kuulostaa mutta ei kukaan voi tuollaista kirjettä päästään keksiä... eihän... olen aivan äimän käkenä!!!

Nuita on kuule moneen lähtöön. Ja yhdestä omalle kohdalle sattuneesta olen ihan satavarma, että keksii omasta päästään kaikki. Pistin sille sen negan, ja sain myöhemmin yhteydenoton yhdeltä ostajalta, jolle oli käynyt sama juttu. Samat asiatkin oli suunnilleen selittänyt, vaikka aikaa näiden kauppojen välillä oli 2 vuotta.

Joo, näitä tyyppejä on. Itselläni kasaantui ihan karmeita yhteensattumia, mutta sain silti huutoasiat hoidettua ilman draamaa (tai marttyyriksi heittäytymistä). Mieheni pahoitteli puolestani äkillistä sairaalaanjoutumistani myyjälle, joka ymmärsi, ja saatoimme kaupat loppuun kun hieman toivuin. Plussapalaute molemmille.

Kuvaamasi kaltaisia tyyppejä aina välillä elämässä tulee vastaan. Hoidot mielestäni tilanteen hyvin. itsekin olisin ottanut tuollaisen alentuvan position ja yrittänyt päästä tilanteesta mahd. pikaisesti selville vesille.

Meillä äiti oli tosi kova ostamaan ja myymään huutiksessa ja kun äiti yllättäen kuoli niin siinä oli aika homma yrittää selvittää niitä maksettuja ja huudettuja ja ostettuja juttuja ja selitellä ihmisille miksi kestää :/ Onneksi ihmiset ymmärsi kun selitti mitä on tapahtunut ja kaikki kaupat hoidettiin loppuun asti koska äiti ei olisi halunnut niiden jäävän hoitamatta..

no äsken tuli kuittikopio s.postilla maksetuista tuotteista. laitoin takaisin kiitos viestin ja kysyin lähetänkö tuotteen huomenna! nyt tuli viesti jossa kertoi taas pätkän yksityis asioita jotka ei vois mua pahemmin tässä tilanteessa enään kiinnostaa, sanoi ettei halua tuotetta joka tuo hänelle enemmän vain kärsimystä :O

ei hyvää päivää! nyt todella tekis mieli antaa palautetta ja rankemman takaa! nyt alkaa alku järkytykseltä jo suututtaa toden teolla!

KYSYMYS, teille huutiksen ostajille: pahastuisitteko tällaisesta muistutus viestistä jos olette huutaneet tuotteen muttette ole sitä maksaneet tai ottaneet myyjään mitään yhteyttä esim. vkoon!? ;
Hei!
en ole saanut suoritustasi huutamastasi tuotteesta enkä ole kuullut sinusta mitään!
oletko maksanut tuotteen, jos olet asia ok! ottaisitko minuun yhteyttä 2 vrkden kuluessa. jollet ota minuun yhteyttä tämän ajan kuluessa, sen jälkeen joudun antamaan negatiivisen palautteen lunastamattomasta huudosta.

yst.terv.XXXXX

no outoa käytöstä kyllä. Toin täytyy tunnustaa, että minäkin olen nyt parissa huudossani "selitellyt" sähköpostissa asioitani. Tosin olen vain kertonut, että koska Sampo-pankin kanssa on nyt ongelmia, voi maksu viivästyä, koska jos en saa netin kautta maksettua, joudun ajamaan liki 100km lähimmälle maksuautomaatille, jossa en siis todellakaan jokapäivä käy... Ja että ilmoitan, kun olen maksanut, että myyjä tietää seurata tiliään, mutta koska meillä tökkii myös netti (säpo ei aukea kunnolla aina) niin tämäkin voi nyt valitettavasti vähän kestää.

Kuulostaa varmasti selittelyltä sellaisesta, joka on tottunut nopeaan nettiyhteyteen ja asuu palveluiden lähellä. Mutta tottahan tuo on. Ja kerroin, ettei myyjä oleta minun "kadonneen".

Siltikin vähän mietityttää, saanko huonoa palautetta kaupankäynnin hitaudesta tms. Maksussa siis on mennyt viikko huudon sulkeutumisesta, ennenkuin on näkynyt myyjän tilillä. Mutta kun en asialle juuri nyt mitään voi, kun ei tekniikka toimi, niin se ei toimi :/

No, tähän asiaan vastaan näin: muistutus viestejä olen joutunut joskus lähettelemään, mutta negatiivisella palautteella en ikinä "uhkaa". Sitten kun on palautteen annon aika, se laitetaan niin kuin asiat on ollut, sitä aikaisemmin mainostamatta tai siitä numeroa tekemättä.

Ja sitten niihin ihmisiin, joilla esittely tekstissä tai vakioviestissä "uhkauksia" negoista ym. Tällaisilta ihmisiltä jätän ostamatta. Antaa ikävän vaikutelman ja tulee heti mieleen että "vaikeita" ihmisiä, keiden kanssa joutuu helposti asiasta kuin asiasta kahnauksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
No, tähän asiaan vastaan näin: muistutus viestejä olen joutunut joskus lähettelemään, mutta negatiivisella palautteella en ikinä "uhkaa". Sitten kun on palautteen annon aika, se laitetaan niin kuin asiat on ollut, sitä aikaisemmin mainostamatta tai siitä numeroa tekemättä.

Ja sitten niihin ihmisiin, joilla esittely tekstissä tai vakioviestissä "uhkauksia" negoista ym. Tällaisilta ihmisiltä jätän ostamatta. Antaa ikävän vaikutelman ja tulee heti mieleen että "vaikeita" ihmisiä, keiden kanssa joutuu helposti asiasta kuin asiasta kahnauksiin.

mulla on kyllä kanssa jääny asioimatta kun on ollu jo profiilissa "uhkailua"

no mulle ei koskaan pääse tapahtuun tuota etten yhteyttä ottais heti mut jos jostai syystä tapahtuis et oisin matkoilla tms enkä ois siit ilmottanu omal sivullani ni sit vaa pahoittelisin etten oo ottanu yhteyt mutta onha tuol joka lähtöön ostajia ni ennemmin tai myöhemmi ain tullee joitain outojaki sekkaan.. mul onneks kaikki myyjät olleet hyviä ku kahton aina palautteet ja sen mukaan oon huutamatta jos nään tarpeelliseks :)

Mä en taas jaksa ymmärtää, miksi sitä negaa ei voisi mainita? Mitä se kertoo ostajasta, jos pelkää negatiivista palautetta niin paljon, ettei voi huutaa? Mulla on lukenut että "lunastamattomasta huudosta tulee nega". No, kyllähän sen tietää muutenkin, mutta tarviiko sitä oikeesti pelätä, jos aikoo hoitaa asiansa hyvin? Omista palautteista kyllä näkee, etten mikään häirikkökauppias ole :o

Älä lähetä vielä mitään, vaikka sait kuittikopion. Sitten vasta, kun suoritus näkyy tilillä. Ja sitten kun näkyy, lähetät, koska niin on sovittu. Ei ostaja voi yksipuolisesti päättää, että kaupat perutaan, kun tulee paha mieli. Jos rahat on jo sun tilillä niin sulla ei ole mitään velvollisuutta perua kauppaa ja laittaa rahoja takaisin.

Ebayssä on hyvin tavallista, että mainitaan nega-palautteesta, jos jättää huudon lunastamatta, siksi kai se ei hetkauta huutiksessakaan. Ymmärrän myyjiä, joilla on ollut paljon huonoja kokemuksia.

mä en sympatioi ketään mut kovasti yritän aina ystävälliseen sävyyn kauppoja hoitaa ja aina annan myyjälle mahdollisuuden hoitaa virheensä jos virheitä sattuu, jos ei hoida ni sit annan joko neutraalin tai negan, sit jos hoitaa ni sitä mukaa vaihdan palautteenkin jos oon ehtiny neutraalin antaa (negaa siis en oo koskaan antanu koska annan aina aikaa heille parantaa toimintatapojaan).

Mut itse en pidä yhtään "uhkailijoista" enkä sen liiemmin heistäkään jotka eivät palauta ylimääräisiä postikuluja. Heiltä en huuda jos jo sellaisia juttuja ilmoituksissa nään.

Tuo viestisi oli minusta kyllä ihan ystävällinen, eli aika ihme reaktio, mutta eikö siellä Huutiksen ohjeissa ole aikaraja kaupoille kaksi viikkoa, vai muistanko väärin tai ovatko säännöt muuttuneet? Eli siinä mielessä olit ehkä vähän hätäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Mä en taas jaksa ymmärtää, miksi sitä negaa ei voisi mainita? Mitä se kertoo ostajasta, jos pelkää negatiivista palautetta niin paljon, ettei voi huutaa? Mulla on lukenut että "lunastamattomasta huudosta tulee nega". No, kyllähän sen tietää muutenkin, mutta tarviiko sitä oikeesti pelätä, jos aikoo hoitaa asiansa hyvin? Omista palautteista kyllä näkee, etten mikään häirikkökauppias ole :o

Mun kohdalla se on ainakin niin, et kyllä se vaikuttaa mielikuvaan toisesta osapuolesta millasta tekstiä siellä profiilissa on. Kaikki tietää toiminnan säännöt mistä tulee antaa negaa yms. Joten on mielestäni tarpeetonta sitä korostaa, kuten joku jo aiemmin mainitsi antaa sellaisen kuvan että on vähän hankala ja helposti tyytymätön tai jopa pahimmillaan riitaa haastava.

Mutta on tietysti asia erikseen jos yhteyden ottoa ei ala kuulua sovitussa ajassa...

Yhteistyössä