sain uskomattoman viestin huutis ostajalta!! : O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyjä jo 4v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[quote="miracle" ]

Mut itse en pidä yhtään "uhkailijoista" enkä sen liiemmin heistäkään jotka eivät palauta ylimääräisiä postikuluja. Heiltä en huuda jos jo sellaisia juttuja ilmoituksissa nään.[/quote]

Tämä on kans niitä ikuisuuskysymyksiä. Jos ilmoituksessa sanotaan että TOIMITUSKULUT, niin mun mielestä esim. seuraavaan tasaeuroon pyöristetty
summa on ihan ok, jos myyjä esim. asuu jossakin takahikiällä ja joutuu ajamaan 20 kilsaa suuntaansa että saa paketin postiin. Eikä pakkausmateriaalitkaan mitään ilmaisia ole. Käykääpä ihan huviksenne tosiaan kurkistamassa eBayn käytäntöjä. Saatte aika räkäiset naurut päin naamaa, jos menette urputtamaan jostakin liian korkeista postituskuluista (jos ne ei sitten ole oikeasti ihan tolkuttoman suuret, kuten $20 vauvan bodysta tms)

hei ap, anna olla. kyseisellä henkilöllä on mitä suurimmassa määrin toella rankkaa nytten ja ei ehkä pysty olemaan purkamatta sitä jokaiseen jonka kanssa on yhteyessä.

ei kukaan ihan turhaan tuommosia lähe tuntemattomille kirjotteleen, jotain on tosi pahasti sattunu sillon. ja ku on shokissa, ei osaa toimia oikein.

mie en suuttuis tuommosesta viestistä mitä oot huutajalle lähettäny.

ja täytyy ottaa huomioon seki seikka että ei ne rankat tilanteet välttämättä kaadu päälle sillä hetkellä ku alakaa sitä kohetta huutamaan. ihimisen mieli on monimutkanen mekanismi, sitä voi räjähtää ihan hetkenä minä hyvänsä jos oikein elämä rassaa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Mä en taas jaksaudan mieluummin joltan multa ymmärtää, miksi sitä negaa ei voisi mainita? Mitä se kertoo ostajasta, jos pelkää negatiivista palautetta niin paljon, ettei voi huutaa? Mulla on lukenut että "lunastamattomasta huudosta tulee nega". No, kyllähän sen tietää muutenkin, mutta tarviiko sitä oikeesti pelätä, jos aikoo hoitaa asiansa hyvin? Omista palautteista kyllä näkee, etten mikään häirikkökauppias ole :o

En tiedä oliko tää vähän niikuin vastine mun kirjotukseen. Mutta en siis jätä huutamatta joltain "negatiivisen pelossa, jos siitä on mainittu" vaan jätän huutamatta sen takia, että en pidä ihmistyypistä tämän perusteella. En vartavasten hakeudu tekemisiin. Huudan mieluummin joltain muulta.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mä nappaan aina negan, jos peruu kaupan, vaikka millaisen tarinan kirjottaisi. Ottaisi elämäntilanteensa huomioon ENNEN kun huutaa tuotetta. Ei sympatiapisteitä

Peesi!

Aina ei voi kaikkea eennustaa.

Ei varmasti voi kaikkea ennustaa, mutta esim. akuutissa rahapulassa tulee sellainen tilanne, ettei voi huutoa lunastaa, niin eiköhän fiksu myyjä sitä maksuaikaa pysty järjestämään kun nätisti pyytää. Tuollainen "en pysty tuotteita katsomaankaan kun niistä tulee paha mieli" kuulostaa joltakin ihan muulta.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mä nappaan aina negan, jos peruu kaupan, vaikka millaisen tarinan kirjottaisi. Ottaisi elämäntilanteensa huomioon ENNEN kun huutaa tuotetta. Ei sympatiapisteitä

Peesi!

Aina ei voi kaikkea eennustaa.

Samaa ajttelin, mutta silti ymmärrän paremmin kaupan viivästymisen kuin peruuntumisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
En tiedä oliko tää vähän niikuin vastine mun kirjotukseen. Mutta en siis jätä huutamatta joltain "negatiivisen pelossa, jos siitä on mainittu" vaan jätän huutamatta sen takia, että en pidä ihmistyypistä tämän perusteella. En vartavasten hakeudu tekemisiin. Huudan mieluummin joltain muulta.

Okei, eli jos myyjä ilmoittaa kaupan pelisäännöt turhan selvästi, niin se on huono juttu?

niin no en mä alakaan valittaa muutamista senteistä mut en myöskään pidä sellaisista jotka pyytää viitisen euroa enemmän kuin postikulut ovat ja sitten eivät palauta ylimääräisiä. Tosin en ole sellaisilta huutanut ja aina saanut takaisin jos ylimääräisiä olen maksanut (esim viimeks sain 3,2 ja myyjä itse oli aloitteen tekijä palautuksen suhteen jo heti kättelyssä ).

Ja esim pahvilaatikko ei mitään maksa kun sen tuolta kaupasta hakee, joten siinäkään ei kuluja tule. Toki ymmärrän jos postittaa jossakin postin laatikossa ja silloin kulut suuremmat. Mun mielestä on vain reilua maksaa siitä mitä myyjäkin on maksanut postittaakseen tuotteen. Postitukseen tuskin tarvitsee ryhtyä/ollenkaan myymään jos asuu jossain takahikiällä.

Okei, eli jos myyjä ilmoittaa kaupan pelisäännöt turhan selvästi, niin se on huono juttu?

KYLLÄ koska pelisäännöt on annettu jo Huuto.netin puolesta! En ymmärrä miksi sitä tarvitsee vielä korostaa erikseen. Kun kerran voin valita, niin pysyn kaukana näistä ihmisistä. Kun löydän kivan kohteen huutiksesta, seuraavana luen myyjän tiedot. Jos tiedoissa em. asoiden korostusta tai uhkailua, automaattisesti siirryn etsimään potentiaalisempia huuto kohteita.

KYLLÄ koska pelisäännöt on annettu jo Huuto.netin puolesta! En ymmärrä miksi sitä tarvitsee vielä korostaa erikseen. Kun kerran voin valita, niin pysyn kaukana näistä ihmisistä. Kun löydän kivan kohteen huutiksesta, seuraavana luen myyjän tiedot. Jos tiedoissa em. asoiden korostusta tai uhkailua, automaattisesti siirryn etsimään potentiaalisempia huuto kohteita.

Ihan vaan sen takia, että osa käyttäjistä ei varmasti ole käynyt niitä sääntöjä sieltä Huuto.netin viralliselta osiolta ja alkavat vinkumaan ihan ihmeellisiä tarinoita, kun tuote pitäisi lunastaa. Ihan kuin ap:lla! Oikeesti, jos kaikki olis hoitaneet hommansa hyvin, niin ei niitä kauppaehtoja tarvisi siinä kohteessa enää kerrata. Vaan kun on niitä huithapeleita, jotka tekee asiat oman päänsä mukaan, niin sen takia pitää kerrata. En kertakaikkiaan jaksa viikkotolkulla huudella perään, että viittisitsä lunastaa huutos vai etsäviittis? Parin viikon odottelun jälkeen kun on negan laittanu, niin voi jestas mikä poru siitäkin on sitten päässyt, että miten sä kehtaat??

http://cgi.ebay.com/Giorgio-Armani-Black-Wool-Trouser-Dress-Pants-4-6-38_W0QQitemZ110231014219QQihZ001QQcategoryZ63863QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Tuossa muuten eBaystä yks kohde, jossa on kaupan ehdot kerrattuna. eBayssä myyjä vaan ei voi kuulemma antaa enää negaa ostajalle???

jotku todellaki ottaa sen negan niinku niin henkilökohtasesti... sehän vaan kuuluu siihen toimintaan, nega annetaan jos homma ei toimi eikä suju niinku pitäs... joillekki tullu elämän tehtävä kerätä siellä positiivista palautetta ja sillä nostattaa itsetuntoaan... eihän sinne sovi negaa laittaa :) hohhoijaaaaaaa!!!

...tällä kertaa ihan uhkaili karmoilla ymm. ja selittelee taas omaansa ja läheistensä karmeaa kohtaloa elämässä, siis tämä on jo pahasti mielenvikainen ihminen! minä otin tämän viimeisimmän viestin jo uhkailuna! käski isoin fontein lukea hänen palautteensa ja moitti omiani... mietin vain miten hänellä yli 500 positiivista palautetta 1 neutraali, mutta vain 127 pistettä :O minulla n.260 palautetta (positiivistä) ja 230 pistettä.. miten tämä mahdollista minulla myös yksi neutraali.. lueskelin hänen palautteitaan ja todellakin hän on muillekkin elämästään sepustellu joo..! toisiin näkyy tehoavan säälinä! niin minuunkin ensin mutta sitten tuli tämä uhkailu viesti ja hyvin negatiivinen asenne!

annan hänelle neutraalin palautteen koska nega ei ole mahdollinen. tuotteen laitan postiin koska hän on sen maksanut muistutus viestin jälkeen! silloin ei ole mitään syytä perua kauppoja!

ja tuosta mun "nega-uhkailusta" lähetän sen vain siinä tapauksessa ettei ostajasta ole kuulunut mitään viikkoon, kuvauksessani lukee että odotan yhteyden ottoa 3vrktta huudon päättymisestä! se ei tarkoita sitä että annan heti negan, enkä sivuillani puhu mitään negoista, toisillahan ne heti lukee sielä ilmoissa!

huutonetin säännöissä on suositus 2vkoa, minulla on suositus yhteyden ottoon 3vrktta mutta odotan silti viikon jolloin lähetän kyseisen muistutus viestin. sen verran rahapulaa aina etten voi seisottaa tavaroitani montaa viikkoa vain odotellessani ottaako ostaja yhteyttä vai ei!

arvatkaapa tekisikö mieleni julkaista viestit, ainakin osaksi!

omalla kohdallani että myyjät eivät ole saaneet viestiäni. olen kahdelle myyjälle lähetelly viestejä koska tuotteet voisi noutaa.kumpikaan ei ole vastannut mitään...

olen saanut tuollaisia viestejä huutis myyjiltä, olen vähän hitaanlainen joten huudot jää unholaan. muistaa sitten vasta kun saa sähköpostiin myyjiltä jopa äkäisiä viestejä miksen ole ottanut yhteyttä ymm. ei tuo sun ap mikään paha ole! pahempiakin saanut!

Mä odotan kanssa kuulevani muutaman päivän sisällä ostajasta edes jotain, maksua odotan sen pari viikkoakin (enemmänkin jos sovittu ) mutta kun kohdetta on joskus huudettu kaks minuuttia ennen sulkeutumista ja sitten menee viikko ennen kuin ostaja kyselee tilinumeroa mihin maksaa??
Se ihmetyttää, vai oonks mä ainoo joka käy sähköpostillaan melkein joka päivä.

Ja jos mä lähden reissuun niin mä laitan sähkopostiin poissaolo viestin, siitä ainakin kauppakumppani tietää koska voi odotella yhteydenottoa

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Yllättäviä asioita voi sattua; sairauksia, kuolemaa tms ja se vaikuttaa kaikkeen. Hiukan ymmärrystä kehiin, hei!

juu ja vähän malttia.. mä ymmärsin kyllä ekan piiiitkän viestin,mutta hän ei malttanut jättää asiaa sikseen eikä ilmoittaa tilinumeroaan mihin olisin maksun laittanut takaisin vaan alkoi lähetellä ainavain uskomattomia juttuja ja lopulta uhkailuja, siinä meni mun malttini, enkä siinäkään vielä ole pahaa sanaa hänelle laittanut!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minä olen jo luovuttanut, yltyy vain! tuotteen lähetin tänään!

Laita se ostajan sähköpostiosoite estoon, niin et saa hänen viestejään!
Ja laita ostajalle viesti, että hänen viestinsä eivät tule perille, hyvää loppuelämää.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Ja laita ostajalle viesti, että hänen viestinsä eivät tule perille, hyvää loppuelämää.

Kokeileppas lisäksi laittaa yltiöpositiivinen palaute! Kato, vaikuttaako. Jos alkais häpeemään käytöstään.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Kokeileppas lisäksi laittaa yltiöpositiivinen palaute! Kato, vaikuttaako. Jos alkais häpeemään käytöstään.

lupasi laittaa minulle niin suurenmoisen palautteen että kaikki sen varmasti näkevät!!?????

Yhteistyössä