Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä vaikuttaa siltä, että ex-vaimo ei ole ollenkaan seonnut vaan ap. Vanhemmat lapset ongelmineen on edelleen miehen vastuulla, vaikka hänellä onkin vauva. Ex-vaimon ei ole mikään velvollisuus hoitaa asioita yksin vaikka teillä onkin vauva. Ex-vaimo ei saa eikä hänen kuulu lakata yhteydenpitoa lastensa isään vain siksi, että teillä on vauva. Sinua ei kuuluisi mitenkään syödä se, että ex-vaimo on saanut sinua ennen vauvan, se, että mies on kokenut saman ennenkin muun kanssa tai muut sellaiset asiat. Tiesithän suhteeseen lähdettyäsi, ettei mies ole ekaa kertaa asialla.

Ap, jos ja kun joskus saatte toisen lapsen miehesi kanssa niin ette te voi jättää huolehtimatta siitä teidän ekasta lapsesta sen takia että teillä on uusi vauva. Hänellä voi olla menossa joku ongelma tai olla joku tilanne päällä tms. mikä vaatii huomiota eikä se muutu vaikka teille syntyy toinen lapsi, ja ihan normaali elämäkin vaatii vanhempien huomiota vaikkei mitään ongelmaa olisikaan. Ei olemassa olevat lapset VOI ODOTTAA edes paria päivää vaikka syntyisi kolmoset!!!

Siitä koitettiin jo nätisti noissa alkuviesteissä vihjata mutta nyt se täytyy sanoa jo ääneen: kukaan muu ei ole hankala kuin sinä!!!

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
kyllä ap on oikeassa! kaikki lapset ovat samanarvoisia mutta vauvaperheellä on oikeus omaan rauhaan. ei ne isot lapset mihinkään häviää ja kyllä isommat lapset osaa pitää jo itsekin yhteyttä isään,ei siihen mitään välikäsiä tarvita aina. vai haluaako ex vaan kontrolloida ex-miestä lasten kautta? ja tehdä uusi vauvakin isättömäksi?

Mun mielestä vaikuttaa siltä, että ex-vaimo ei ole ollenkaan seonnut vaan ap. Vanhemmat lapset ongelmineen on edelleen miehen vastuulla, vaikka hänellä onkin vauva. Ex-vaimon ei ole mikään velvollisuus hoitaa asioita yksin vaikka teillä onkin vauva. Ex-vaimo ei saa eikä hänen kuulu lakata yhteydenpitoa lastensa isään vain siksi, että teillä on vauva. Sinua ei kuuluisi mitenkään syödä se, että ex-vaimo on saanut sinua ennen vauvan, se, että mies on kokenut saman ennenkin muun kanssa tai muut sellaiset asiat. Tiesithän suhteeseen lähdettyäsi, ettei mies ole ekaa kertaa asialla.

ex-on sevonnut vaan. miksi hän alunperin erosi siitä hyvästä miehestä????=)=)=)

[QUOTE="joo";25004949]kyllä ap on oikeassa! kaikki lapset ovat samanarvoisia mutta vauvaperheellä on oikeus omaan rauhaan. ei ne isot lapset mihinkään häviää ja kyllä isommat lapset osaa pitää jo itsekin yhteyttä isään,ei siihen mitään välikäsiä tarvita aina. vai haluaako ex vaan kontrolloida ex-miestä lasten kautta? ja tehdä uusi vauvakin isättömäksi?[/QUOTE]

onko ydinperheessäkin sitten opikeus laittaa ne vanhemmat lapset muutamaksi päiväksi johonkin, että vauvaperhe saa sen oikeutetun rauhan?

miettikää nyt vähän noita kirjoituksianne.. ootteko te tosiaan noin helkkarin avuttomia, että jos lapsi syntyy, niin ei voi mitään muuta seuraavaan pariin viikkoon tehdä kun olla kotona neljän seinän sisällä ilman minkäänlaisia "häiriötekijöitä"
tuskinpa se uusi vaimo joutuu päätänsä vaivaamaan miehen lasten asioilla, enkä usko, että jonkun koulujutun hoitaminen puhelimitse nyt kovin voi häiritä perheen "vauvarauhaa"

[QUOTE="joo";25004949]kyllä ap on oikeassa! kaikki lapset ovat samanarvoisia mutta vauvaperheellä on oikeus omaan rauhaan. ei ne isot lapset mihinkään häviää ja kyllä isommat lapset osaa pitää jo itsekin yhteyttä isään,ei siihen mitään välikäsiä tarvita aina. vai haluaako ex vaan kontrolloida ex-miestä lasten kautta? ja tehdä uusi vauvakin isättömäksi?[/QUOTE]

No mutta eihän ydinperheissä sysätä vanhempia lapsia mummolaan viikoksi vauvan takia. Minusta ap:n miehen pitäisi pikemminki ottaa vanhemmat lapset luokseen tutustumaan pikkusisarukseen.
Ja"välikäsiä"tarvii jos lapsella on ongelmia koulun kanssa, eli tottakai vanhemmat pitää yhteyyttä!!!

Mä kyllä käsittäisin, että ne miehen aiemmatkin lapset kuuluu perheeseen? Vai meinaatko, että isompien lasten pitäisi siirtyä taka-alalle ja antaa isälle aikaa uuden vauvan kanssa? Mitenkäs luulet sisarusten välisten suhteiden käyvän, jos noin toimittaisiin?

Ap tuntuu olevan melkoisen herkillä asian kanssa, ehkä se siitä tasoittuu kun synnytyshuurut alkaa pikkuhiljaa hävitä. Ethän ap voi olla oikeasti sitä mieltä, että miehesi exän pitäisi teidän vauva-aikana hoitaa yksin heidän lastensa asiat? Eikö miehesi lapsilla ole myös oikeus isään?

Ja miten ette ole väleissä, jos ex kutsuu suakin lasten juhliin tms? Mikset mene? Vaikuttaa melko lapselliselta käytökseltä sun puoleltasi.

[QUOTE="huhheijaa";25004967]ootteko te tosiaan noin helkkarin avuttomia, että jos lapsi syntyy, niin ei voi mitään muuta seuraavaan pariin viikkoon tehdä kun olla kotona neljän seinän sisällä ilman minkäänlaisia "häiriötekijöitä"
[/QUOTE]
Kyllä jotkut ovat juurikin niin avuttomia.

Ikävä kyllä...

Ja joillain se avuttomuus jatkuu. Pitää saada lapsenvahti 1-vuotiaalle siksi aikaa kun menee suihkuun tai imuroi. Eikä lähikaupassa voi käydä, ellei mies tai lapsenvahti ole lapsen kanssa sillä aikaa. Kaupassa tarvitaan aina kaksi aikuista jos lapsen ottaa sinne mukaan.

Yhyy...olisi varmasti kamalaa olla noin avuton.

Ihanaa huomata etten ole ainoa jonka exän nykyinen on viripää :D

En käsitä tuota hommaa että miksi sitä miehen entistä pitää lähtökohtaisesti vihata/kokea uhkana, varsinkin kun heillä on yhteisiä lapsia jotka ovat yhtä tärkeitä kummallekin ja näin ollen vanhemmat "joutuvat" olemaan tekemisissä vähintään sen 18 vuotta elämästään. Sama homma täällä, eikä nykyisen frouvan kanssa olla koskaan edes tavattu naamakkain virallisesti, kerran vahingossa törmättiin 30 sekunnin ajan mutta vihata pitää, ja olla helvetin mustasukkainen miehen esikoisen saamasta ajasta/rahasta, ihan kuin se olisi pois itseltä ja omilta lapsilta.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Siksi en mene juhliin, koska tämä eks on haukkunut minut kerran todella pahasti, huoritteli mm. Ja vaan siksi, että luulee, että minä olen syypää eroon. Olin joo rakastunut mieheen ennen heidän eroaan, mutta suhdetta meillä ei ollut. Tuosta haukkumisesta on jo vuosia aikaa, mutta minä en unohda.

mua jäi vaivaamaan tuo sun otsikkosi SAIN vauvan.. eikö mies saanut vauvaa?

eli jos kerran ajattelet TEIDÄN lapsesta jo niin, että SAIT vauvan, niin en kyllä yhtään ihmettele miten et tajua niitä edellisen liiton lapsia.. ehkäpä sun maailmankuvassas se mies ei saa lasta vaan nainen.. joten turhapa tässä kai on yrittää muuta sitten sanoakkaan tuosta teidän tilanteestanne.

No oikeasti,tämä ex voi oikeasti kiusallaankin tehdä noin. Ei niin isoa ongelmaa voi normaalille äidille tulla,ettei paria päivää selviäisi itsekseen.
Minusta ex nyt tekee tuon tahallaan.

Jos itse olisin samassa tilanteessa,antaisin kyllä viikon-parikin tilanteen rauhoittua ja perheen tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa.

Ja olen kyllä sitä mieltä että koska mies asuu nyt uuden vaimonsa kanssa,ja heillä on nyt yhteinen lapsi,tämä lapsi menee ´edelle´ muita lapsia koska muut lapsen asuvat äidillään....

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25005094:
No oikeasti,tämä ex voi oikeasti kiusallaankin tehdä noin. Ei niin isoa ongelmaa voi normaalille äidille tulla,ettei paria päivää selviäisi itsekseen.
Minusta ex nyt tekee tuon tahallaan.

Jos itse olisin samassa tilanteessa,antaisin kyllä viikon-parikin tilanteen rauhoittua ja perheen tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa.

Ja olen kyllä sitä mieltä että koska mies asuu nyt uuden vaimonsa kanssa,ja heillä on nyt yhteinen lapsi,tämä lapsi menee ´edelle´ muita lapsia koska muut lapsen asuvat äidillään....

sama mieltä olen. lapsista ei luovuta mutta ex-ämmästä kyllä!!!!!

Minä kun sain eiskoisena,en halunnut mitään häiriötekijöitä kotiimme tai muutenkaan!! Oltiin ihan rauhassa se pari viikkoa,sitten pyydettiin sukulaisia katsomaan vauvaa.
Valintakysymys, me haluttiin noin...Mutta ehkä ap:n pitäisi puhua miehensä kanssa tuosta että siis haluat että olette rauhassa nyt vähän aikaa. Jos se ei sovi miehelle, niin ihmettelen kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25005125:
Minä kun sain eiskoisena,en halunnut mitään häiriötekijöitä kotiimme tai muutenkaan!! Oltiin ihan rauhassa se pari viikkoa,sitten pyydettiin sukulaisia katsomaan vauvaa.
Valintakysymys, me haluttiin noin...Mutta ehkä ap:n pitäisi puhua miehensä kanssa tuosta että siis haluat että olette rauhassa nyt vähän aikaa. Jos se ei sovi miehelle, niin ihmettelen kyllä.

Oletko sitä mieltä, että miehen lapset ovat häiriötekijä? Mihin aiot laittaa esikoisen häiritsemästä, jos saat toisen lapsen?

Sukulaiset on mun mielestä hieman eri asia kun omat lapset! Olkoot sitten miehen tai naisen aiemmasta liitosta, perheeseen kuuluvat silti.

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25005125:

juu valintakysymyshän tuo on, mutta kun on ennestään jo lapsia, ei voi valita! varmasti miehen lapsetkin tahtoivat heti nähdä uuden sisaruksensa, ei heitä voi sulkea tilanteesta ulkopuolelle.

Ja jos leikkiin ryhtyy on se leikki kestettävä, ei voi ottaa itselleen miestä jolla jo lapsia ennestään, mikäli ei halua olla tekemisissä miehen lasten kanssa, se pitää jo ihan alusta asti ymmärtää, että ne miehen lapset tulee olemaan siinä elämä´ssä mukana, oli tilanne mikä tahansa.

Mies ei ole vastannut eksänsä pariin yhteydenottoon. En ymmärrä, miksi siitä lapsen kouluongelmasta edes pitäisi nyt niiden puhua tai siis miksi äiti ei hoida asiaa itse. Aiemminkin, kun oli ongelmia toisen lapsen kanssa, niin pommitti miestäni jatkuvasti. Soitteli, että mitä tekee sen mukulan kanssa, kun on niin mahdoton.

Mies ei ole vastannut eksänsä pariin yhteydenottoon. En ymmärrä, miksi siitä lapsen kouluongelmasta edes pitäisi nyt niiden puhua tai siis miksi äiti ei hoida asiaa itse. Aiemminkin, kun oli ongelmia toisen lapsen kanssa, niin pommitti miestäni jatkuvasti. Soitteli, että mitä tekee sen mukulan kanssa, kun on niin mahdoton.

Lapset ovat puoliksi miehesi, joten puolet asioiden hoidosta ja niiden setvimisestä kuuluukin hänelle. Ap, älä viitsi olla lapsellinen ja hankala. Iloitse että miehesi on vastuullinen ja hoitaa KAIKKI lapsensa.

:O :O Toivottavasti tämä on provo. Ne eksän lapset ovat myös sinun miehesi lapsia! Eikös tämä sinun vauvakin ole myös miehesi lapsi?

Ooksä ihan oikeesti noin tyhmä? :O Jos lapset on yhdessä tehty niin eiköhän niistä yhdessä pitäisi ongelmatkin ratkoa j vastuu kantaa, riippumatta siitä missä ne lapset asuu ja kuinka uutta onnea yrittää uus vaimoke luoda. Ei ne lapset eikä niihin liittyvä vastuu katoa yhtään mihinkään.

Siksi,että miehesi on lapsen ISÄ.

Meillä esim.oli imetyksen kanssa ongelmia,en tod.halunnut ylimääräisiä pyörimään nurkkiin!
Kun sain toisen lapsen, mies oli isyyslomalla kotona ja huolehti enemmän vanhemmasta lapsesta, jotta itse sain imetyksen käyntiin. Ja se univelan määrä mitä vauva-aikaan tulee......Ihan hyvä että ap:n mies on kotona ja huolehtii nyt äidistä ja vauvasta,eikö hössää ympäri kyliä.

Jos tämä ex ei pärjää vanhempien lasten kanssa, apua voi hakea varmaan muualtakin.Vaikka sos.toimistosta!!!
Tilanne on kuitenkin väliaikainen,ja kun vauva on parin kuukauden ikäinen,tilanne on jo ihan erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25005320:
Meillä esim.oli imetyksen kanssa ongelmia,en tod.halunnut ylimääräisiä pyörimään nurkkiin!
Kun sain toisen lapsen, mies oli isyyslomalla kotona ja huolehti enemmän vanhemmasta lapsesta, jotta itse sain imetyksen käyntiin. Ja se univelan määrä mitä vauva-aikaan tulee......Ihan hyvä että ap:n mies on kotona ja huolehtii nyt äidistä ja vauvasta,eikö hössää ympäri kyliä.

Jos tämä ex ei pärjää vanhempien lasten kanssa, apua voi hakea varmaan muualtakin.Vaikka sos.toimistosta!!!
Tilanne on kuitenkin väliaikainen,ja kun vauva on parin kuukauden ikäinen,tilanne on jo ihan erilainen.

huhheijaa sentään.. ilmeisesti tämmösiä valopäitä on olemassa....

Jos kerran miehesi hoisi esikoistanne kun sinä hoidit vauvaa, niin miten tilanne eroaa aapella jos isä hoitaa vanhempia lapsiaan välillä ja äiti keskittyy silloin vauvaan?
pitäisiköhän sitä sitten sanoa vastaavasti, että jos tämä nykyinen ei pärjää vauvan kanssa voi apua hakea esim. sosiaalitoimistosta?! hahahaha.. ei vittu, pakkohan näiden on olla provoja, ei tuommoisia ihmisiä voi olla olemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25005320:

Höpö, höpö. Nämä vanhemmat lapset ovat tämän miehen lapsia ja kyllä niistä täytyy pitää huolta. Meinaatko, että jos on vanhemppia lapsia esim. kouluikäisiä ja perheeseen syntyy vauva, koululaisten asioita ei sitten enää hoideta?

Yhteistyössä