Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vielä tuli mieleen sellainenkin mahdollisuus että ne ap:n miehen isommat lapset reagoi uuden vauvan tuloon ja siksi käytäytyvät nyt hankalasti ja tokihan heidän äitinsä on helisemässä heidän kanssaan.

Entä jos ongelma ei olekaan ap:ssa tai miehen exässä, jos ongelma onkin isompien lasten olossa? Onko heiltä kysytty miltä tuntuu ja miten he haluavat edetä tutustuessa uuden sisarpuolen kanssa?

Kirjoitin ketjuun jo aiemmin, mutta nyt mietin asiaa vielä uusiksi... Jos minun exä saisi lapsen nykyisensä kanssa, niin menisin kyllä aika sekaisin ja olisin mustis ja katkera. Pelkäisin että uusi vauva vie huomion tuolta meidän yhteiseltä lapselta, kuten veisikin koska enemmän mies olisi sen uuden lapsen kanssa tekemisissä kun hänen kanssaan tietysti asuisikin.

Eli jos tuo ap:n miehen exä elää nyt sitä järkytysvaihetta ja siksi ilmoittaa miehelle kaikki lasten jutut, joita ei ehkä tähän asti ole niin paljon ilmoitellut, niin tällä naisella voi tosiaan olla huolena että viekö uusi vauva isän kokonaan ja ne aiemmat lapset jää sivuseikaksi.

eka normaali vastaus=) kyllä se kirpaisee jos toisen elämä jatkuu. lukekaa vaikka suomen julkkiksista=)

On todella sääli jos mies vauvan takia hylkää aiemmat lapsensa. Tunnut ap koko ajan pitävän aikaisempia lapsia vähemmän tärkeinä ja rasituksena. TOTTAKAI isän pitää ottaa kantaa jos vanhempi lapsi on hankala!!

Tarinan, vaikka olisi provokin, opetus: yrittäkää pitää liittonne koossa, ettei sitten tule tällaisia kimurantteja uusperhekuvioita, joissa lapset usein kärsivät.. Ei tietty aina, mutta ainakin mun korviini tällaiset ihmissuhdesotkut kuulostavat kamalilta, arjessa on ihan riittämiin hommaa muutenkin!

Tällä eksälläkin on uuden miehensä kanssa lapsi ja isommat kai ihan hyvin sen ottaneet. Siis eksällä myös uusi mies, jonka kanssa voisi pohtia näitä lapsensa ongelmia. Mun miehellä on nyt päävastuu meidän lapsesta ja musta.

Kun poikani isä tuli uudelleen isäksi vaimonsa kanssa niin siitä huolimatta piti hoitaa yhteisen pojan asiat. Samoin kun minä sain mieheni kassa yhteisen ihanan lapsen niin tämä isoveli kaipasi vanhempiaan. Ymmärrät varmasti, että kun niitä lapsia on niistä pidetään huolta oli se vauva syntynyt tai ei. Varsinkin nyt ne isotkin tarvitsevat tukea vanhemmiltaan sillä he ovat saaneet pikkuisen sisaruksen.
Mielestäni kuulostaa hieman hömelölle koko juttu.

Kun poikani isä tuli uudelleen isäksi vaimonsa kanssa niin siitä huolimatta piti hoitaa yhteisen pojan asiat. Samoin kun minä sain mieheni kassa yhteisen ihanan lapsen niin tämä isoveli kaipasi vanhempiaan. Ymmärrät varmasti, että kun niitä lapsia on niistä pidetään huolta oli se vauva syntynyt tai ei. Varsinkin nyt ne isotkin tarvitsevat tukea vanhemmiltaan sillä he ovat saaneet pikkuisen sisaruksen.

Joo, kyllähän ne lapset voi meillä käydä muuten, mutta onko sen eksän juuri nyt pakko kertoa pariinkin kertaan lapsensa ongelmista. Just nyt, kun meillä on vauva.

Joo, kyllähän ne lapset voi meillä käydä muuten, mutta onko sen eksän juuri nyt pakko kertoa pariinkin kertaan lapsensa ongelmista. Just nyt, kun meillä on vauva.

no rasittaako se ongelman kertominen nyt niin kamalasti sitä teidän vauva-arkea? siis jos nyt toinen soittaa/textaa jostakin lapsiin liittyvistä asioista, niin miten se on teidän yhteisestä ajasta pois?

Jos lapsella on ongelmaa niin silloin kyllä. Lapsi se on heidän yhteinenkin ja käy läpi varmasti aika vuoristorataa. Ei ole sama asia kun toiseen perheeseen tulee vauva. Kyllä mun poika oli ok kun isille vauva tuli mutta eipä ollut ok kun tuli äitille. Kyllä siinä puhelimet soi kuumina meidän isin ja äitin välillä ja välillä vaimon ja minun ja mieheni ja pojan isän ja vaikka miten ristiin. Lapsi selvästi tarvitsee tukea ja hänen kuuluu se saada. Sinä saat tukea kun sinun vuorosi tulee. Lapset ensin ja sitten vasta aikuiset.

Lapsi siis on vain exän, ei miehesi? Onko teidän uusi vauvakin vaan sinun, eikä miehesi?

Pakkohan ne ongelmat on silloin selvittää kun niitä tulee, eikä odottaa aikaa parempaa. Ei ne ongelmat sillä katoa, päinvastoin voi kärjistyä vaan. Ja kyllä ne lasten asiat mun mielestä lasten isälle enemmän kuuluu, kuin äidin uudelle miehelle.

Olisi mielenkiintoista tietää, minkä ikäinen olet? Jutuistasi saa sen kuvan, ettei ainakaan paljon ole elämänkokemusta takana. Ja ei, en ole mikään katkera ex, mulla ei oo lapsia muiden kun mieheni kanssa eikä hänellä muiden kun minun. Luojan kiitos, näistä jutuista päätellen!

Ensinnäkin miksi aloittaja toistuvasti puhuu siitä kuinka "mulla on nyt vauva", ei "meillä".. Ja toivon todellakin ettei ap:n mies anna periksi uudelle vaimolle ja hylkää "entisiä" lapsiaan.

no koskas sitten? ei kai ne lapsen ongelmat sitä katso, koska ne tulee? jos teini on lintsannut tälläviikolla koulusta tai viimeviikolla ja asia tullut tietoon tässä ihan parinpäivän sisään, niin milloinkas niistä ongelmista voi soittaa ja keskustella? milloin se vauva on sitten sen ikäinen, että eksä saa puhua miehelle heidän yhteisistä lapsistaan?

mun mielestä näissä uusperhekuvioissa sovitetaan se uusi arki jo olemassaolevien ja vanhempien lasten ehdoilla, eikä niin, että yhtäkkiä se uusi sisarus määrää tahdin milloin on hyväksyttävää olla ongelmissa tai isäänsä yhteydessä, vaikka teillä onkin nyt tullut muutos arkeenne, niin sitä se ei ole välttämättä näille vanhemmille lapsille, heidän oikeutensa on otettava huomioon.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="vieras";25006749]Lapsi siis on vain exän, ei miehesi? Onko teidän uusi vauvakin vaan sinun, eikä miehesi?

Pakkohan ne ongelmat on silloin selvittää kun niitä tulee, eikä odottaa aikaa parempaa. Ei ne ongelmat sillä katoa, päinvastoin voi kärjistyä vaan. Ja kyllä ne lasten asiat mun mielestä lasten isälle enemmän kuuluu, kuin äidin uudelle miehelle.

Olisi mielenkiintoista tietää, minkä ikäinen olet? Jutuistasi saa sen kuvan, ettei ainakaan paljon ole elämänkokemusta takana. Ja ei, en ole mikään katkera ex, mulla ei oo lapsia muiden kun mieheni kanssa eikä hänellä muiden kun minun. Luojan kiitos, näistä jutuista päätellen![/QUOTE]

En ole aivan nuori, kolmikymppinen.

misket suonut omalle lapselle ehjää perhettä? avuton,saamaton? jotain muuta? eikös lapselle kuuluisi olla ydinperheessä?

Mä ajattelen tätä asiaa niiden lasten kannalta. Tosi hyvä jos se mies pitää yhteyttä niihin edellisiin lapsiin. Itse olen kokenut avioeron ja uusperheen myötä nimenomaan isän puolella (vkl-isä) nämä uudet sisarukset. Olisi ollut ihan kamalaa jos vauvan synnyttyä en olisi isästä kuullut. Juuri isä soitti minulle ja kertoi, että uusi pikkuveli on syntynyt (siis eka ja soitti toki myöhemmistä sisaruksistakin, mut etenkin ekan sisaruksen kohdalla). Hän pyysi minut sairaalaan katsomaan pikkuveljeä ja heti sitten kotiin katsomaan perhe-elämää myös. Muuten minusta olisi varmasti tuntunut, että isä on hylännyt, koska sai uuden vauvan. Onneksi näin ei käynyt. Ristiäisissä olin myös, sain hoitaa vauvaa jne jne. Ei ne minusta mitään lomaa halunneet, vaikka oli vauva syntynyt. Olin tuolloin 11-vuotias. Ajattele niitä lapsia, älä sitä eksää.

[QUOTE="joo";25006830]misket suonut omalle lapselle ehjää perhettä? avuton,saamaton? jotain muuta? eikös lapselle kuuluisi olla ydinperheessä?[/QUOTE]

Minun lapsellani on hyvä perhe joka on ehjä vaikka onkin eri osoitteissa. Halusin antaa lapselleni parhaan mahdollisen elämän ja se on toteutunut.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
On niillä yhteishuoltajuus, mutta lapset asuu äidillään ja äidillä on uusi mies. Miksi äiti ei pyydä tätä uutta miestä apuun? On mullakin kestämistä, kun entiset lapset tulee meille ja koko talo on täynnä. Nyt mulla on vauva, jota kovasti on tehty ja odotettu.

Nyt on vielä isänpäiväviikonloppu ja me voitas viettää sitä kolmistaan, niin kai nää entiset lapset tulee kans. Vaikka mies ei ole vielä niille ilmoittanut, että ottaako niitä.

Mitkä "entiset lapset"? Ei mies ole lapsistaan eronnut vaan lasten äidistä. Ja tosiaan isänpäiväviikonlopu on siksi että miehesi on näiden lasten ISÄ. Sun pieni vauvasi ei isänpäivästä mitään vielä tiedä.

Tän kirjoituksen on pakko olla provo, ei tällaisia ihmisiä ole olemassakaan.

Yhteistyössä