Sain voimakkaan mielikuvan jostakin tällä palstalla olevasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hätääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottahan se naurattaa kun pitäisi järkevästi keskustella pehmoisia puhuvan höpöhöpö-tyypin kanssa.

Olihan tuolla perustelua, itse aloit lukemaan tarkoituksella väärin tekstejäni ja tekemään oletuksia tyhjästä.

Ja totta helvetissä minun mielipiteet on minulle niitä oikeita, varsinkin kun puhutaan minun näkemyksestäni. Ei herranen aika.

Ethän sinä esittänyt mitään miksi minun olisi pitänyt muuttaa mielipidettäni, puhuimme vain omista näkemyksistämme. Sitten vaadit minulta perusteluja? Kun et ymmärrä edes sanaa konkreettinen tai sitä että tuulesta temmatut oletukset eivät ole mitään perusteluja, eikä mitään hyvää keskustelua muutenkaan.

p.s. ymmärrän kyllä ettet tajua miksi sinulle sanoin niin kauhian ikävästi että sinulla meni proppu.

Huoh.
Proppujen menemisellä voi tietysti olla jotain tekemistä sen kanssa, että tapasi kommunikoida on mielettömän agressiivinen, vähättelevä ja vittuileva.
Ei vain tässä ketjussa, vaan kaikissa ketjuissa joissa olet mukana.
Todella toivon ettet ole samanlainen virtuaalimaailman ulkopuolella ja tämä on sinulle vain paineidenpäästelyä.

[QUOTE="vieras";28783452]Huoh.
Proppujen menemisellä voi tietysti olla jotain tekemistä sen kanssa, että tapasi kommunikoida on mielettömän agressiivinen, vähättelevä ja vittuileva.
Ei vain tässä ketjussa, vaan kaikissa ketjuissa joissa olet mukana.
Todella toivon ettet ole samanlainen virtuaalimaailman ulkopuolella ja tämä on sinulle vain paineidenpäästelyä.[/QUOTE]

"Ite oot."

Miksi loukkaannut? Eikö kaikki mielikuvitusystävät ole ihan yhtä arvokkaita? Miksi sinun on parempi kuin muiden?

Ei ole. Sun mielikuvitusmaailma on yhtä arvokas ku kenen tahansa muunki. Jokaisella on oma todellisuutensa. Joku näkee maailman sinipunaisena, joku näkee useammassa värissä. Kummallekin se mitä itse näkee on todellisuus.

Ärsyynnyin, kun sun pitää näköjään jokaisessa tällaisessa ketjussa olla pilkkaamassa ja naureskelemassa. En vaan jaksa aina ymmärtää...

Ei ole. Sun mielikuvitusmaailma on yhtä arvokas ku kenen tahansa muunki. Jokaisella on oma todellisuutensa. Joku näkee maailman sinipunaisena, joku näkee useammassa värissä. Kummallekin se mitä itse näkee on todellisuus.

Ärsyynnyin, kun sun pitää näköjään jokaisessa tällaisessa ketjussa olla pilkkaamassa ja naureskelemassa. En vaan jaksa aina ymmärtää...

I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world.

A delusion is something that people believe in despite a total lack of evidence.

Asiat saa, ja pitääki kyseenalaistaa, mutta mihin sävyyn sen tekee.:rolleyes: Ei voi tulla yllärinä jos hiukan paheksutaan.:rolleyes::saint:

I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world.

A delusion is something that people believe in despite a total lack of evidence.

Kuvittele, että elät maailmassa jossa 99% ihmisistä on punavihersokeita. Yritäpä heille sitte selittää, että näet vihreän neliön keskellä punaisen ympyrän, kun sulla ei ois mitään millä todistaa sitä mitä näet. Joku ehkä uskois, joku naurais räkäisesti sun harhanäyille.

Kuvittele, että elät maailmassa jossa 99% ihmisistä on punavihersokeita. Yritäpä heille sitte selittää, että näet vihreän neliön keskellä punaisen ympyrän, kun sulla ei ois mitään millä todistaa sitä mitä näet. Joku ehkä uskois, joku naurais räkäisesti sun harhanäyille.

:D Ei taida tuo tiede olla sinulle ihan tuttu asia.

Värit voidaan tunnistaa muullakin tavalla kuin näkemällä ihmisen silmällä.

Ilmeisesti sinun mielestä bakteereja ei ole myöskään olemassa kun kukaan meistä ei kykene näkemään niitä, tuon logiikan mukaan.

Ihmiset näkevät maailman eritavoin.
Kaikki ajattelevat että on yksi totuus siitä minkälainen maailma on, jotkut uskovat tietävän sen paremmin kuin toiset.
Toiset hyväksyvät etteivät tiedä, mutta ajattelevat ja uskovat tietyllä tapaa ja antavat toisten ajatella omalla tavallaan sekä mielellään keskustelevat näistä erilaisista ajatuksista.
Loppupeleissä ei kuitenkaan voida todistaa onko esim. kiihkoateisti vai kiihkouskova oikeassa.
Tosin noiden kahden keskustelu olisi jokatapauksessa hedelmätöntä ja turhaa, kumpikaan ei yleensä kykene keskustelemaan.
Jotta jompikumpi voisi olla oikeassa, pitäisi hänen omata aukottomat perustelut näkemykselleen ja se on oikeastaan mahdoton tehtävä.

Eihän ihmisillä ole edes välttämättä samanlaisia käsityksiä siitä, mikä on riittävän aukoton perustelu.
Sekin riippuu ihan ihmisen maailmankatsomuksesta.
Olisi kuitenkin järkevintä pysähtyä kyseenalaistamaan niitä omia ajatusrakennelmiaan ja miettimään onko niille todella perusteluja vai olisiko ihminen voinut erehtyä.
Ihminen kuitenkin yleensä pitää niin vimmatusti kiinni omista ajatusrakennelmistaan ja maailmankuvastaan, on niin paljon helpompi tuomita ja leimata muut typeriksi väärässä olijoiksi ja tuudittautua oikeassa olemiseen.
Säröt maailmankatsomuksessa voivat johtaa pahimmillaan sen täyteen pirstaloitumiseen ja sitä kautta hulluuteen..-

Niin ja sen sijaan että ihmiset keskittyisivät tappelemaan siitä kumpi on enemmän oikeassa ja kummalla on paremmat perustelut(mikä ei koskaan tule johtamaan mihinkään hyvään) olisi paljon hedelmällisempää yrittää ymmärtää erilaisia maailmankatsomuksia ja ehkä jopa oppia niistä jotain.
Se että puolustaa agressiivisesti suu vaahdossa omaa maailmankuvaansa kertoo vain siitä että ihminen yrittää epätoivoisesti pitää kiinni siitä, tiedostaen ehkä itsekin että rakenteet horjuvat.
Onhan se epämukavaa jos joku eritavoin ajatteleva niitä rakenteita horjuttaa,helpompaa torjua ihminen ja tehdä hänet naurunalaiseksi kuin pysähtyä kohtaamaan itsensä ja näkemyksensä ja käymään vuoropuhelua näiden kanssa.

• Tykkää
Reactions: Orion-
Mä näin aamuyön valkenevina tunteina just sain vahvan aistimuksen noin viistoistavuotiaasta pojasta, jonka mopo on juuri mennyt tai ehkä on menossa rikki. Hän yleensä pukeutuu lippalakkiin ja housuihin joiden haarakiila minun mielestäni roikkuu polvissa.

Jos tuo nuori miehenalku nyt tästä tunnistaa itsensä, niin pyytäköön apua omalta isipapaltaan tai vieköön sen moponsa korjaamolle. Ja pukeutukoon asiallisemmin jatkossa.

• Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Laitan toisen etsintäkuulutuksen vaikka en usko tämän henkilön sukulaisia täältä löytäväni. Vai olisiko sisaruksia tai äiti?

Tämä on vanha tapahtuma enkä osaa sijoittaa tätä mihinkään muuten kuin Suomeen. Vuonna 1996 tai vuonna 1997 nuori mies, noin kaksikymmenvuotias, kuoli hukkumalla autoonsa. Näin hänet lasin läpi veden alla ja tiedän, että viimeisinä hetkinään hän halusi pelastautua. Pari päivää tämän jälkeen tämä nuori mies tuli luokseni aistimuksena, hyvin hämmentyneenä ja yritti saada minuun yhteyden, mutta olin nuori ja pelkäsin niin kovasti etten uskaltanut kuunnella. Siinä vaiheessa hän oli vielä vahvasti kiinni tässä maailmassa eikä ymmärtänyt olemuksensa rajoja. Hän oli hämillään ja eksynyt ja utelias.

Tunnetko sinä tämän pojan jonka aistiminen on jäänyt mieleeni niin vahvana ja ahdistavana? Liittyykö hänen kuolemaansa kysymyksiä? Aistin oman pelkoni läpi voimakasta tarvetta tulla nähdyksi ja kuulluksi, mutta en tiedä liittyikö tämä tunne hänen tähän maailmaan loukkuuntumiseen vai johonkin hänen elämänsä tapahtumaan. Jos kyseessä oli epäilty itsemurha tahdon sanoa, että uskon hänen pyrkineen ulos autosta eli tulleen toisiin ajatuksiin viimeisinä hetkinään. Onko hän edelleen ilmestynyt sukulaisilleen, onko kotonanne tapahtunut jotain outoa tämän nuoren kuoleman jälkeen vai joko hän on päässyt tämän vaiheen yli?

Aistin hänestä vihaa jonka alkuperä voi olla äkillinen kuolema ja sen takia kesken jääneet asiat tai sitten tuo vihan tunne liittyi johonkin hänen menneessä elämässään, mutta hän ei ollut pahantahtoinen enkä usko hänen tahtovan pahaa kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hätääntynyt;28783806:
Laitan toisen etsintäkuulutuksen vaikka en usko tämän henkilön sukulaisia täältä löytäväni. Vai olisiko sisaruksia tai äiti?

Tämä on vanha tapahtuma enkä osaa sijoittaa tätä mihinkään muuten kuin Suomeen. Vuonna 1996 tai vuonna 1997 nuori mies, noin kaksikymmenvuotias, kuoli hukkumalla autoonsa. Näin hänet lasin läpi veden alla ja tiedän, että viimeisinä hetkinään hän halusi pelastautua. Pari päivää tämän jälkeen tämä nuori mies tuli luokseni aistimuksena, hyvin hämmentyneenä ja yritti saada minuun yhteyden, mutta olin nuori ja pelkäsin niin kovasti etten uskaltanut kuunnella. Siinä vaiheessa hän oli vielä vahvasti kiinni tässä maailmassa eikä ymmärtänyt olemuksensa rajoja. Hän oli hämillään ja eksynyt ja utelias.

Tunnetko sinä tämän pojan jonka aistiminen on jäänyt mieleeni niin vahvana ja ahdistavana? Liittyykö hänen kuolemaansa kysymyksiä? Aistin oman pelkoni läpi voimakasta tarvetta tulla nähdyksi ja kuulluksi, mutta en tiedä liittyikö tämä tunne hänen tähän maailmaan loukkuuntumiseen vai johonkin hänen elämänsä tapahtumaan. Jos kyseessä oli epäilty itsemurha tahdon sanoa, että uskon hänen pyrkineen ulos autosta eli tulleen toisiin ajatuksiin viimeisinä hetkinään. Onko hän edelleen ilmestynyt sukulaisilleen, onko kotonanne tapahtunut jotain outoa tämän nuoren kuoleman jälkeen vai joko hän on päässyt tämän vaiheen yli?

Aistin hänestä vihaa jonka alkuperä voi olla äkillinen kuolema ja sen takia kesken jääneet asiat tai sitten tuo vihan tunne liittyi johonkin hänen menneessä elämässään, mutta hän ei ollut pahantahtoinen enkä usko hänen tahtovan pahaa kenellekään.

Hrr. Ahdistavia juttuja näet. Jumala ei ihmisille tämmöisiä halua antaa.

[QUOTE="vieras";28783822]Onko kaikki helvetti-kokemukset/näyt, joita uskovat saavat, jostain muualta kuin jumalasta?[/QUOTE]

Jokaisesta helvettikokemuksesta ja -näystä en osaa sanoa, että ovatko ne Jumalasta. Moni on, tai olen kuullut semmoisesta 7 henkilön käynnistä Taivaassa ja helvetissä, ja kaikki näkivät samat näyt.
Helvettinäyt toimivat vakavana varoituksena.

Ap:n tuo viimeisin näky viittaa meediojuttuihin. Jumalan antama sanoma, vaikka olisi vakava, vie eteenpäin, pistää ihmisen miettimään elämäänsä tai lohduttaa, mutta tuo ap:n näky ja sen sisältämä tieto ei millään tavalla auta läheisiä, tuo ei rakenna. Tuosta ei ole hyötyä siis.
Kuolleet eivät pysty kuoleman jälkeen ottamaan eläviin ihmisiin yhteyttä.

Jokaisesta helvettikokemuksesta ja -näystä en osaa sanoa, että ovatko ne Jumalasta. Moni on, tai olen kuullut semmoisesta 7 henkilön käynnistä Taivaassa ja helvetissä, ja kaikki näkivät samat näyt.
Helvettinäyt toimivat vakavana varoituksena.

Ap:n tuo viimeisin näky viittaa meediojuttuihin. Jumalan antama sanoma, vaikka olisi vakava, vie eteenpäin, pistää ihmisen miettimään elämäänsä tai lohduttaa, mutta tuo ap:n näky ja sen sisältämä tieto ei millään tavalla auta läheisiä, tuo ei rakenna. Tuosta ei ole hyötyä siis.
Kuolleet eivät pysty kuoleman jälkeen ottamaan eläviin ihmisiin yhteyttä.

Minun täytyy sanoa että olet varmasti oikeassa, koska tämä on ainoa aistimus joka on jäänyt mieleeni näin voimakkaana vuosien ajaksi. Yleensä aistimani asiat haihtuvat pikkuhiljaa ja lopulta en muista niitä ollenkaan sellaisina kuin ne alunperin minulle tulivat, mutta tämä on jäänyt. Minusta tuntuu kuin tuo nuori mies olisi tahtonut jonkin selityksen omalle olotilalleen ja luulen minun saaneen tällaisen kontaktin häneen siksi, että näin hänen kuolemansa hetken. Ehkä hän jotenkin ohjautui minulle sitä kautta. Mutta hän lähti kyllä pois eikä koskaan palannut. Mieltäni jäi kiusaamaan tunne siitä pitäisikö hänen sukulaistensa tietää ettei hän tarkoittanut jättää heitä niin kuin teki. Hän olisi tahtonut vielä elää. Tahtoisin myös varmistua siitä, että tuo nuori mies on päässyt jatkamaan taivaltaan ja voin vihdoin jättää tämän asian muistoistani.

Kuumimmat

Yhteistyössä