Sairaalloinen mustasukkaisuus uuden poikaystävän naispuolista kaveria/exää kohtaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli ovat tuon exänsä (lähinnä seksisuhde) kanssa hyviä kavereita yhä. En luota yhtään siihen, että he pystyisivät olemaan pelkkiä kavereita ja muutenkin mua rassaa se, että kokee tarvetta olla tuon naisen kanssa väleissä. Mä en ole itse tekemisissä ex-panojeni kanssa (ja jos olen, niin siitä on PELKKÄ KAVERUUS kaukana).

Pitäisikö minun jättää tämä suhde suosiolla tähän? En tietenkään aio vaatia välien katkaisua enkä haluaisi skitsota jatkuvasti - en miehelle tai omassa mielessänikään. Eli vaihtoehdot vähissä...?

Mun mies on ex-naisensa kanssa hyvissä väleissä. Ovat nuorena olleet kimpassa. En ole mustasukkainen, koska ex-nainen on sinkku ja silti mies halusi minun kanssa avioon ja lapsen.
Ja mies sanoi, ettei se nainen häntä kiinnosta, ovat vaan olleet kaikki nää vuodet kavereita. Miksi nyt siis pitäisi kaveruus katkaista.

Eipä ainakaan miestä rassaa uteliaisuus siitä, millaista olisi kaverin kanssa olla sängyssä, koska hän tietää sen jo. Minä tapasin kerran seurustellessani yöpyä toisessa kaupungissa exän luona ja joka kerta piti erikseen päättää, etten yritä mitään sopimatonta. Automaattista uskollisuutta se ei ollut, vaan jokaisena kertana uskollisuus pysyi tietoisen valinnan kautta. Enpä tiedä, olisiko exä lämmennytkään lähentelyilleni, mutta eipä tullut kokeiltua. Luulen, ettei.

Mies on kuitenkin koko ajan tehnyt erittäin selväksi, että haluaa jakaa elämänsä kanssani ja ettei ole koskaan aiemmin ollut yhtä varma tunteistaan kuin nyt minun kanssani. Kertoo avoimesti yhteydenpidostaan tuohon naiseen eikä salaile asioita. Edellisissä suhteissani olen tullut petetyksi, mistä syystä luottamukseni on uusienkin ihmisten kanssa melko matalalla.

Mutta en todellakaan tiedä, onko minusta tähän... Mustasukkaisuuteni ei ole tervettä, minkä vuoksi tosiaan ero pyörii mielessäni. Järjellä ymmärrän, että ketään ei voi omistaa ja niin edelleen, mutta sitten se peikko minussa saa vallan ja ajattelen jatkuvasti pelkkiä negatiivisia asioita tästä.

Ja jotenkin kun oon tottunut siihen, että eksät on eksiä syystä. Miksi niitten kans pitäisi olla tekemisissä, vaikka kuinka tulis hyvin juttuun? Voiko entisten panojen tai entisten kumppaneitten kanssa muka olla pelkästään kaveri, ilman mitään kipinää, kaipuuta tms.? En usko.

[QUOTE="suski";22986160]Tietääkö miehesi, että sua häiritsee hänen ja exän ystävyys? Ehkä se ei ole loppujen lopuksi kovinkaan tärkeä asia.[/QUOTE]

Ei tiedä. Minun pitäisi puhua asiasta, mutta toisaalta mitä se ratkaisisi... En halua, että hän joutuu katkomaan ihmissuhteitaan vuokseni enkä myöskään halua vaikuttaa ihan skitsolta. Niin, miehelle asia ei todellakaan vaikuta olevan mikään sen kummempi juttu, mulle taas on. Siksi yritänkin ensin setviä tätä itsekseni ja jos se ei tuota tuloksia, on kaiketi parasta lopettaa suhde.

Entisten panojen/hoitojen/satunnaisten suhteiden seksuaalinen viehättävyys on jo koettu ja testattu, siksi suhde on muuttunut kaverisuhteeksi, kun se eroottisuus on jo loppuun kulutettu. Eli nou hätä.

[QUOTE="vieras";22986148]Ja jotenkin kun oon tottunut siihen, että eksät on eksiä syystä. Miksi niitten kans pitäisi olla tekemisissä, vaikka kuinka tulis hyvin juttuun? Voiko entisten panojen tai entisten kumppaneitten kanssa muka olla pelkästään kaveri, ilman mitään kipinää, kaipuuta tms.? En usko.[/QUOTE]

Tosi omituista logiikkaa. Vaikka joku olisikin exä tai sitten pelkkä ex-panosuhde, voi hän myös olla loistava persoona. Ja melko huvittava ajatus, että oletetaan jonkun kokevan automaattisesti seksuaalista vetoa lähes jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajaan tai joihinkin entisiinkään. Johan se termi "entinen" kertoo se, että jostain syystä toinen ei ole enää kiinnostanut. Toki oleellista on sekin, missä kohtaa kiinnostus on lakannut ja kumman osalta, usein toisella se kipinä on tai saattaisi olla jos tilanne olisi eri. Mutta; itse rakastuneena en ketään muuta haluaisikaan, mutta en silti pistäisi välejä poikki joihinkin henkilöihin siksi, että joskus on harrastanut seksiä heidän kanssaan. Ja se olisi loukkaavaa, että puoliso edes epäilisi, että toinen on heti vehtaamassa toisen kanssa jos on tekemisissä.

[QUOTE="vieras";22986205]Ei tiedä. Minun pitäisi puhua asiasta, mutta toisaalta mitä se ratkaisisi... En halua, että hän joutuu katkomaan ihmissuhteitaan vuokseni enkä myöskään halua vaikuttaa ihan skitsolta. Niin, miehelle asia ei todellakaan vaikuta olevan mikään sen kummempi juttu, mulle taas on. Siksi yritänkin ensin setviä tätä itsekseni ja jos se ei tuota tuloksia, on kaiketi parasta lopettaa suhde.[/QUOTE]

Et sä voi panna suhdetta poikki kertomatta miehelle missä on vika. Se olisi ihan epäreilua.

Toi suhde exään voi olla miehelle ihan pinnallinen ja turha, yhdentekevä asia, josta on valmis luopumaan toisen mieliksi. Mä itse olen tehnyt niin enkä edes pidä sitä "uhrauksena".

Parasta ensin kertoa,että asia vaivaa mieltäsi. Itse olen sitä mieltä, että kumppanit keskenään ovat toistensa "parhaat" kaverit, ja sen pitäisi riittää. On normaalia olla omastaan mustasukkainen. En hyväksyisi mieheni suhteita toisiin naisiin, ja onneksi olemme molemmat samaa mieltä. En koe itsekään tarvitsevani kaverisuhdetta muihin miehiin.

Yhteistyössä