Sairaanhoitaja ammattina.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lienen ainoa sairaanhoitaja joka ei parjaa ammattia palkkauksen suhteen. Sillä nimittäin (kehäIII:n ulkopuolella ainakin) jopa elää ja makselee lainoja. Ammattina myös älyttömän laajakirjoinen, tarkoitan nyt nimenomaan sen suhteen millä saralla sitä haluaa työskennellä. On tarjolla niin 8-16 duunia kuin sähäkkää ambulanssissa tai teholla työskentelyä, somatiikkaa tai psykiatriaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Täällä yks sairaanhoitaja. Hyvät ja huonot puolet riippuu niin työpaikasta, millaisessa tehtävässä työskentelet.

Hmm..niin kai se on tietysti joka alalla kiinni työpaikasta. Oletko itse kokenut jonkun tietyn alan osa-alueen tosi epämiellyttäväksi (missä ei kertakaikkiaan pysty työskentelemään)ja jonkun toisen päinvastoin ja mitkä ja miksi, jos saa kysyä, mikä on pahinta mitä olet kohdannut alalla?

Huonoja puolia vuorotyö (toisaalta kiva kun viikolla vapaapäiviä), ainainen kiire ja kauhea vastuu joskus stressaa,huono palkka. Hyvät puolet: ihmisläheinen ammatti, työ vaihtelevaa ja monipuolista,voi itse olla mukana kehittämässä työtä,työpaikalleni sattunut tosi huiput työkaverit. Siinä nyt alkuun..

Minä sairaanhoitaja en tykkää työskennellä kun leikkurin puolella anestesiahoitajana.. potilaat on nukutettu eikä kenenkään pyllyä tartte pyyhkiä tai mehua tarjoilla,tää on jees hommaa.

Hyvänä puolena voi todellakin pitää sitä, että vaihtoehtoja on paljon.

Itse pidän ikävänä puolena 3-vuorotyötä. 8-16 arkityötä on kuitenkin aika vähän tarjolla tällä alalla ja palkka silloin pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Minä sairaanhoitaja en tykkää työskennellä kun leikkurin puolella anestesiahoitajana.. potilaat on nukutettu eikä kenenkään pyllyä tartte pyyhkiä tai mehua tarjoilla,tää on jees hommaa.

Mitä kaikkea leikkuripuolella sairaanhoitaja tekee? (Itselläni ei ole mitään käsitystä hommasta)

Alkuperäinen kirjoittaja Tää:
Hyvänä puolena voi todellakin pitää sitä, että vaihtoehtoja on paljon.

Itse pidän ikävänä puolena 3-vuorotyötä. 8-16 arkityötä on kuitenkin aika vähän tarjolla tällä alalla ja palkka silloin pieni.

minä teen tuota 8-16 työtä ja siitäkin vielä osittaisella hoitovapaalla olen. Palkka on tosiaan pienempi kuin vuorotyössä olevalla mutta vuorotöihin en minä taas alkais millään.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Täällä yks sairaanhoitaja. Hyvät ja huonot puolet riippuu niin työpaikasta, millaisessa tehtävässä työskentelet.

Hmm..niin kai se on tietysti joka alalla kiinni työpaikasta. Oletko itse kokenut jonkun tietyn alan osa-alueen tosi epämiellyttäväksi (missä ei kertakaikkiaan pysty työskentelemään)ja jonkun toisen päinvastoin ja mitkä ja miksi, jos saa kysyä, mikä on pahinta mitä olet kohdannut alalla?

No jos ihan rehellisiä ollaan niin vanhainkotiin en koskaan lähtis töihin. En. En en en. Ite tykkäisin eniten päivystyshommasta, tällä hetkellä työskentelen kotisairaanhoidossa. Työaika on hyvä 8-16. En tiiä, ite oon ehkä vähän (tai aika paljoki) kyllästyny näihin hommiin, siks luenkin terveydenhoitajaks työn ohella.

Sairaanhoitajan työssä on mielestäni monia hyviä mutta myös monia huonoja puolia. Itse tykkään vuorotyöstä, päivät eivät koskaan ole samanlaisia. Yövuorot katkaisevat mukavasti kiireistä arkea. Palkkaus on mielestäni ok ja lisillä sitä saa vielä hyvin korotettua. Itse olen psykiatriaan suuntautunut, mutta en ole moneen vuoteen sillä puolella työskennellyt. Tykkäisin kovasti työskennellä esim. psykiatrian avohoidon yksikössä tai osastolla. Tällä hetkellä olen töissä hoitohaasteellisesti käyttäytyvien dementoituvien osastolla eli tarkoittaa siis suomeksi sitä että nyrkistä saa potillailta ihan surutta. Työn huonoin puoli onkin väkivaltaisesti ja aggressiivisesti kättäytyvät potilaat.

Yhteistyössä