sairaslomaa raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei kertokaa nyt viisaammat miten/mistä/millä syyllä täs vois mennä hakemaan sairaslomaa töistä, kun ei kerta kaikkiaan jaksa enään. Mennäkkö neuvolaan vai työterveyteen? Terkkarille vai lääkärillekkö??? Saako edes ylipäätänsä sairaslomaa alkuraskauden kamalaan väsymykseen ja ehkä tässä alkaa olla jo masennusta/työuupumustakin rinnalla, kun ei jaksa mitään enään. Oon sinnitellyt ja sinnitellyt alkuraskausajan, väkisin mennyt töihin nostelemaan ja vääntämään potilaita, motivaatio nolla, väsymys 24/7 ja kotona kaikki työt kaatuu niskaan (mies ei osallistu), kolme pientä lasta ja ja ja ja ja......GGGGRRRRRR meenkö vain suoraan sanomaan, että oon tullut tieni päähän enkä jaksa mennä enään töihin? Miten tää voi olla niin vaikeaa....helpompi olis sanoa ittensä irti niin ei tarttis miettiä kehtaako hakea sairaslomaa ja miten sitä edes haetaan? Koskaa olla saikulla :(

Mulle sairasloman kirjoitti äitiysneuvolan lääkäri. Kylläkin vasta viikoilla 30. Ammatiltani olen laitoshuoltaja, ja työ rupesi olemaan jo aikas raskasta, paljon rappujen kiipeämistä ja muutenkin siinä on jaloillaan koko ajan.
Ajattelin että saan muutaman päivän saikkua, korkeintaan viikon, mutta lääkäri kirjoittikin sairasloman äitiysloman alkuun asti.

Ota asia neuvolassa puheeksi. Varmasti saat ainakin pienen sairasloman.

Ja potkase sitä äijääs persuksille!!

Vähän ot, mutta

[QUOTE="vieras";28138738]Hei kertokaa nyt viisaammat miten/mistä/millä syyllä täs vois mennä hakemaan sairaslomaa töistä, kun ei kerta kaikkiaan jaksa enään. Mennäkkö neuvolaan vai työterveyteen? Terkkarille vai lääkärillekkö??? Saako edes ylipäätänsä sairaslomaa alkuraskauden kamalaan väsymykseen ja ehkä tässä alkaa olla jo masennusta/työuupumustakin rinnalla, kun ei jaksa mitään enään. Oon sinnitellyt ja sinnitellyt alkuraskausajan, väkisin mennyt töihin nostelemaan ja vääntämään potilaita, motivaatio nolla, väsymys 24/7 ja kotona kaikki työt kaatuu niskaan (mies ei osallistu), kolme pientä lasta ja ja ja ja ja......GGGGRRRRRR meenkö vain suoraan sanomaan, että oon tullut tieni päähän enkä jaksa mennä enään töihin? Miten tää voi olla niin vaikeaa....helpompi olis sanoa ittensä irti niin ei tarttis miettiä kehtaako hakea sairaslomaa ja miten sitä edes haetaan? Koskaa olla saikulla :([/QUOTE]

:O :headwall:

Mun kokemukseni on, että äitipolilla olisivat kirjoittaneet lomaa varsin hövelisti, työterveyden puolella olikin sitten oikeasti tiukka lääkäri vastassa, kun lopulta lomaa koin tarvitsevani.

Pakko on kyllä taas ihmetellä... Neljäs lapsi tulossa, vaikka mies ei osallistu oman perseen pyyhinnän vertaa huushollaamiseen. Joo, työnantajan velvollisuushan se on siitä sitten maksaa kun ukko ei voi auttaa että vaimo jaksaisi.

Tsemppiä oikeasti sulle kuitenkin, neuvolalääkäriin kannattaa ottaa yhteys ja kertoa rehellisesti tuntemuksista. Ärsyttää vaan ihan sikana tuo niin kutsuttu miehesi. Voi jeesus.

Kiitos teille :) täytyy neuvolas puhua seuraavan kerran, sitä odotellessa. Eihän se olekkaan työnantajan velvollisuus maksaa, voin myös sanoa itseni irti, mutta ei sekään helppoa ole. Ja ei varmaan ainut mies joka ei osallistu juuri kotitöihin. Osallistuu välillä, mutta yleensä saa sanoa tai hermostua ennenku tapahtuu. Eikä kaikki miehet vaan tajua/osaa huushollata kotia, sama se miltä kämppä näyttää. Raivostuttaa kyllä, mutta minkäs teet???? En ala pakottamaan/kasvattamaan aikuista miestä!

Sun tilanteessa en neljättä tekis enää. Ja motivaation puute tai laiska mies ei ole syy sairaslomaan. Itsepä olet ristisi valinnut, miksi sun työnantajan kuuluisi maksaa siitä?

Jos sulla on kolem alsta niin äkkiäkös niillä on nuhaa ja oksutautia ja omat siihen päälle..... Vai ahistaako jomettä pitää sillon tällön töihin.... Psykiatrilta saa pitkän loman. Tai sossulta perhetyöntekijän.

Jos oot alkuraskaana niin väsymys kuuluu asiaan, laiska mies ja kotona oleva työmäärä eivät ole syy sairauslomaan. Mutta jos tilanne alkaa mennä totaalin uupumisen puolelle niin lyhyt sairausloma voisi olla paikallaan, alkuraskaudessa harvemmin pitkiä kirjoitetaan. Laita se miehesi ruotuun tai anna kämpän kaaatua niskaan, ehkä sitten huomaa ettei asiat tapahdu itsestään. Esim. jos yleensä teet ruokaa niin ostat vaan eineksiä, pyykit(varsinkin miehen) peset vasta viime tingassa. Annat pölykoirien ja tahrojen olla ja pyydät ystäviä kylään, katsot tajuaako mies edes silloin...

Yhteistyössä