Sairaslomalla silloin tällöin fuskaamalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei robotti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";25249322]En käytä, sillä lääkärit ovat samanlaisia torveloita kuin muutkin ihmiset, eli hyvin harva lääkäri ymmärtäisi asiaani, sekä säästän myös lääkäriä, että hänen ei tarvi tietoisesti valehdella jotain muuta kuin mitä asia on, minä teen sen valehtelupuolen.[/QUOTE]

Vaikutat tekstisi perusteella aika persoonallisuushäiriöiseltä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Myös hoitaja;25249264:
Oon ehkä tyhmä, mutta jonkuhan sinne töihinkin on mentävä, eikä nyt minkään pienen pääkivun tai esim. kuumeettoman flunssan takia kotiin voi jäädä. En mä tietenkään kuumeessa menis töihin, mutta on pari kertaa tullu lähettyä vaikka oon miettinyt, että nyt ehkä ois aihetta jäädä kotiin.

Ja mielummin oon marttyyri kun lintsari ;)
Kyllä kuumeettoman flussan takia voi aivan hyvin hakea saikkua (tän sanoi mulle muuten lääkäri...), varsinkin jos olet hoitaja. Älytöntä mennä töihin pärskimään ja levittämään pöpöjä. Terkuin toinen hoitaja...

Meillä saa olla omalla ilmoituksella 3 päivää pois ja silti osa porukasta tulee sairaana töihin ja tartuttavat sitten vielä terveenä olevat.

Itseltäni ei heru ymmärrystä terveenä kotona lintsaavalle, mutat ei myöskään töissä muita tartuttaville.

Mielestäni olisi väärin, että kun en polta tupakkaa enkä ole ylipainoinen ja siis terve, että ne jotka polttaa on ylipainoisia yms. niin että minä olen aina töissä ja he vuodessa paljon sairaslomalla.

Minulla myös ylipainoa, en kuitenkaan tupakoi. Tänä vuonna olen ollut 5 päivää sairaslomalla, joista 3 leikkauksen yhteydessä. Eli en kyllä allekirjoita ylipainoisten sairaslomia. Meidän osastolla eniten sairastaa nuori ja hoikka ihminen - on jatkuvasti sairaana. Tänäkin syksynä sairaslomapäiviä on varmasiti jo 20.

Eivätkä lapsetkaan sairasta, syyskaudella en ole ollut päivääkään poissa syyllä lapsi sairas, kevätlukukautta en enää muista.

[QUOTE="vieras";25249380]Kyllä kuumeettoman flussan takia voi aivan hyvin hakea saikkua (tän sanoi mulle muuten lääkäri...), varsinkin jos olet hoitaja. Älytöntä mennä töihin pärskimään ja levittämään pöpöjä. Terkuin toinen hoitaja...[/QUOTE]

Sittenhän flunssa-aikana kukaan ei olis töissä? Kuka tekee silloin työt? Muut joutuu tekemään tuplavuoroja kun sijaisia ei saa. Hirveetä työyhteisön sabotoimista!!!! HYI!!!!

Miettikääpä..
Kumpi on parempi:
A)kun tietää olevansa lähellä murtumispistettä niin ottaa nollausloman ja sen jälkeen voi taas paremmin. Sillä pikku saikulla säästää monia
B)jatkaa ja jatkaa kunnes napsahtaa ja tekee vahingon töissä josta kärsii potilas ja kenties läheiset
Monissa paikoissa kun ei Katota hyvällä jos palikat meinaa kaatua.
Tosin siis ryyppyomat on totally out

Onhan noita lintsareita aika paljon, ja just niitä, että jos ei työt miellytä niin johan ollaan sairauslomalla heti. Se on perseestä, tunnolliset tekee sitten työt. Ja voitte olla varmoja, että teidät lintsarit ja huijarit kyllä tiedetään. Ja kun irtisanomiskierros koittaa, niin tiedätte kuka lähtee. Meillä tehtiin juuri näin. Se härskein joka uhkaili sairaslomalla jos ei saanut tehdä töitään miten huvitti, saikin sitten yt:issä lähteä. Eikä ole töissä ollutkaan enää sen jälkeen, kun ikää on jo kiitettäävästi. Itsepä ryssi oman eläkkeensä.

[QUOTE="vieras";25249382]Meillä saa olla omalla ilmoituksella 3 päivää pois ja silti osa porukasta tulee sairaana töihin ja tartuttavat sitten vielä terveenä olevat.

Itseltäni ei heru ymmärrystä terveenä kotona lintsaavalle, mutat ei myöskään töissä muita tartuttaville.[/QUOTE]

No, kärjistin hiukan aloituksessa, jotta saisin keskustelua aikaan.

Minä olen melko harvoin fuskaamalla hankkinut sairasloman kun olen ollut tosi väsynyt, pakko on ollut jotain muuta sanoa kuin väsymys, sillä pelkkä väsymys ei ole sairaslomalle peruste.

Pääpointtini on se, että minä itse tunnen itseni parhaiten ja jos subjektiivisesti tunnen olevani sairasloman tarpeessa, niin sairasloma kuin sairasloma.

Väitän, että olen toimintatavallani pitänyt sairaslomapäiväni vähäisinä, sekä itseni terveenä, ja tämä ei ole todellakaan mikään provo.

Meitä on tietenkin joka lähtöön, mutta itse hoitajana kun teen raskasta työtä pienellä palkalla, niin silloin tällainen toiminta on moraalisesti oikein.

Katsokaa noita eduskunnan venkuloita yms. loisia, vetävät sikakovaa palkkaa, sekä lomat jättipitkiä, sekä on kaikenlaista avustajaa, että voi vetää hyvällä palkalla huoneessaan lonkkaa torkkupeiton alla.

Miettikääpä..
Kumpi on parempi:
A)kun tietää olevansa lähellä murtumispistettä niin ottaa nollausloman ja sen jälkeen voi taas paremmin. Sillä pikku saikulla säästää monia
B)jatkaa ja jatkaa kunnes napsahtaa ja tekee vahingon töissä josta kärsii potilas ja kenties läheiset
Monissa paikoissa kun ei Katota hyvällä jos palikat meinaa kaatua.
Tosin siis ryyppyomat on totally out

Tätä juuri tarkoitin, eli väitän että ihminen itse tietää rajansa ja että ajoissa pienellä levolla säästyy terveys sekä sairaslomapäiviä.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Eiköhän melko suuri osa ole joskus hakenut sairaslomaa jos nyt ei valehtelemalla, niin liioittelemalla.

On muuten kamalaa sellainen, jos työkaverit kyttää toisen sairaslomia, eli on niistä jotenkin kateellisia.

Mitä keksit syyksi, että lääkäri kirjoittaa sinulle sairausloma?

Kiinnostaa tietää, sillä olen nyt täysin kypsynyt työpaikkani kiusaamisilmapiiriin. Viime aikoina 'onneksi' lapset ovat sairastelleet paljon, joten olen saanut olla heidän takiaan kotona.

"Pelkkä" väsymys on hyvinkin syy sairaslomalle. Entinen terapeuttini sanoi hyvin - hänen mukaansa turhia sairaslomia ei olekaan. Jos sairaslomaa hankkii väärin perustein, silloin sairaslomaa tarvitsisi oikeasti esim masennuksen perusteella. Joillain ihmisillä on vain korkea kynnys myöntää vaikkapa nyt sitä itselleen.

Yhteistyössä