Sairaslomasta ilmoittaminen, kun esimies ei vastaa puheluihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niksnaks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niksnaks"

Vieras
Jouduin lähtemään kesken päivän pois töistä, loukkasin jalkani. Pääsin työterveydenhuoltoon akuuttiaikaan, jalka tutkittiin ja lääkäri kirjoitti minulle sairasloman.

Yritin ensimmäisen kerran soittaa esimiehelle ennen kuin lähdin lääkäriin, sen jälkeen useamman kerran vielä uudelleen. Hän ei vastannut puhelimeen. Mikä ei ole yllätys, sillä hän ei yleensäkään vastaa soittoihin ja yhteydenpito on hyvin hankalaa. Olen aikaisemmin joutunut siis useamman kerran mm turhien soittojen ja sähköpostien jälkeen lähettämään hänelle tekstiviestin, jossa kerron asiani ja pyydän ottamaan yhteyttä.

Minusta tuntuu vähän hassulta tällainen toiminta, emme ole fyysisesti samassa tilassa oikeastaan koskaan, hänen toimistoltaankin tavoitan häntä huonosti. Niin kuin kerroin, sähköposteihin on aika turha odottaa vastausta, soittoihin ei vastaa, tekstiviesteihin yleensä tulee jollain aikataululla vastaus.

Onko siis teidän mielestänne ihan ok, vaikka sairaspoissaolosta tuleekin heti ilmoittaa, että olen yrittänyt soittaa esimiehelle, sen jälkeen kirjoittanut hänelle sähköpostin jossa kerron sairaslomasta, sen kestosta ja syystä ja lopuksi pyytänyt häntä ilmoittamaan minulle ajan, jolloin voin soittaa ko. asiasta.

Olen uudessa työsuhteessa, koeaikaa on jäljellä vielä n. kk ja joudun tosiaan nyt olemaan reilun viikon pois. Eihän minua voi ainakaan tuon sairaslomasta ilmoittamisen vuoksi irtisanoa (tai saahan sitä koeajalla irtisanoa mistä syystä suunnilleen vaan), kun olen kuitenkin yrittänyt tavoittaa esimiestä puhelimitse useamman kerran ja laittanut sähköpostia?

Laita tekstiviesti. Jos vilkuilee puhelinta useammin kuin säpoa.
Ja kyllähän hänen pitäis puhelimesta nähdä, että olet koettanut tavoitella puhelimitse useamman kerran.

Tekstiviestillä minäkin ilmoitan, sillä esimieheni tavoittaminen puhelimitse on mahdotonta mm. iltaisin tai viikonloppuisin ja hän vastaa sitten kun pystyy. Kollegat tavoitan aina, joten sinänsä itse työpaikka "pyörii" kyllä.
Jos tulee sanomista, niin kyllähän sun puhelimen lokitietoihin jää, että olet yrittänyt tavoittaa myös soittamalla!

Meillä on ohjeistus, että pomolle pitää soittaa, kun jää sairaslomalle. Parikertaa on ollut niin, että en ole pomoa saanut kiinni vaikka olen soittanut useampaan kertaan ja silloin olen laittanut tekstiviestin, että olen yrittänyt tavoitella mutta en ole saanut sinua kiinni ja sitten sairasloman pituuden ja syyn. On sit yleensä soittanut kun on kerinnyt.

Yhteistyössä