Sairasta, ettei homoudesta saisi edes haluta parantua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmisellä voi olla mitä tahansa mielitekoja, päähänpinttymiä tai haluja, mutta se ei tarkoita sitä, että ne täytyy toteuttaa. pitää ottaa järki käteen ja miettiä mitkä arvot kannattelee yhteiskuntaa ja tervettä perhekäsitystä. Mies ja nainen on luotu puolisoiksi toisilleen, jotta voidaan lisääntyä.

[QUOTE="juu";26929818]Mutta uskotko jos sanon että yleinen mielipide teilaa sen jos ja kun homo haluaa parantua? JA mitä kun homo itse sanoo parantuneensa? Voitko
käsittää ja uskoa ja hyväksyä sen??? Missä tällöin on se suvaitsevaisuus?[/QUOTE]

kyllä mä uskon et suurin osa ihmisistä pystyy tuollaisen hyväksymään, ja ylläripylläri olemaan jopa iloinen sen ihmisen puolesta joka on vihdoin ja viimein löytänyt itsensä..josta aasinsilta siihen et onko se "sairaus" kuitenkaan sit se homous, vai se, että ihminen ei tunne itseään vaan elää elämää joka ei ole hänelle tarkoitettu..hmm...

[QUOTE="juu";26929691]Kyllä ja homous on tietynlaista persoonallisuuden rikkinäisyyttä. Kaikilla tuntemillani homoilla on vaikeita taustoja isä- ja/tai äitisuhteessaan.[/QUOTE]

Mun tuntemillani taas ei ole :)

Eli et voi yleistää, eikö vain?

[QUOTE="juu";26929831]No niin tulihan se täältä, vai ei painosteta. Onneksi sun mielipiteesi on marginaalinen, muuten ihmiselämä maapallolla loppusi aika lyhyeen.[/QUOTE]

jaa mitä ei painosteta? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh tätä nykymenoa;26929846:
Ihmisellä voi olla mitä tahansa mielitekoja, päähänpinttymiä tai haluja, mutta se ei tarkoita sitä, että ne täytyy toteuttaa. pitää ottaa järki käteen ja miettiä mitkä arvot kannattelee yhteiskuntaa ja tervettä perhekäsitystä. Mies ja nainen on luotu puolisoiksi toisilleen, jotta voidaan lisääntyä.

Aamen :D

[QUOTE="juu";26929843]Olenko muuta väittänyt? Nyt puhuttiin homoseksuaaleista.[/QUOTE]

Niin, mutta koska kaikilta joku trauma löytyy, niin se, että väitteesi mukaan homoilta löytyy lapsuuden traumoja, ei todistakaan enää yhtään mitään.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="juu";26929790]Traumat voivat kulminoitua seksuaalisuuden alueelle. Tunnen aika paljon homoseksuaaleja ja heistä pari on eheytynyt heteroiksi. Heidän taustojaan en tässä yhteydessä ala pohtimaan sen syvemmin enkä koe että mulla on siihen oikeuttakaan, mutta on syviä haavoja.[/QUOTE]

No, minulla on "traumoja seksuaalisuuden alueella", eli suomeksi sanottuna, minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi. Silti olen hetero. Miksi? Jos esität tällaisen väitteen, voit edes spekuloida miksi minä en ole homoseksuaali, mutta joku muu on. Jos taas et tiedä asiasta mitään ja heität asioita hatusta, on parasta olla esittämättä tällaisia väitteitä...

[QUOTE="juu";26929790] Tunnen aika paljon homoseksuaaleja ja heistä pari on eheytynyt heteroiksi. [/QUOTE]

Miksi käytät sanaa eheytynyt, jos et syrji homoja? Mitä eheytymistä heillä on seksuaalisuudessa, jos todella sydämestäsi hyväksyt heidät yhtä tasa-arvoisina kuin heterotkin?

[QUOTE="vieras";26929835]Tämä on nyt vähän OT, mutta minun on pakko historioitsijana tarttua tähän. Voisitko esittää jotain perusteita väitteillesi? Miten nykyihminen on "aivopesty"? Olivatko ihmiset ennen? Millaisia "entisaikojen" keksintöjä ja oivalluksia ovat olleet, että nykyajan innovaatiot eivät vedä vertoja? Eivätkö esimerkiksi... hmm... tietokoneet, internet ja sosiaalinen media ole nykyajan innovaatioita, jotka ovat itse asiassa mullistaneet maailman?[/QUOTE]

No otetaanko vaikka lääkkeet, antibiootit, sähkö, sähkömagnetismi, musiikin saralla neroutta hipovat sävellykset jne. Nämä sun mainitsemasi keksinnöt pohjaavat sen päälle, mitä aiemmin on keksitty. Mitenkö aivopsty. No esimerkiksi siten , että laumassa on kaikki samaa mieltä, ja ne jotka eivät sitä ole, määitään pois porukasta :laugh:. Vrt tämä ketju

Alkuperäinen kirjoittaja kypsyttää;26929754:
Laihuus, ylipaino ja ujouskaan ei ole sairauksia sinänsä. Mutta silti niistä voi haluta/kannattaa parantua. Ja saa haluta.

Entä voiko idiotimista tai toisten ihmisten asioihin nokkansa tunkemisesta parantua?

Alkuperäinen kirjoittaja kypsyttää;26929374:
Sairasta, että itseään ei saisi kehittää kun on kyse homoudesta.

Saa haluta kaikkea muuta: lihaksikkaaksi, laihaksi, rohkeammaksi, pärjäävämmäksi, mutta homous on olevinaan joku kummajainen, ettei itse saisi päättää mitä haluaa. Jos ihmisellä on joku juttu, mihin ei ole tyytyväinen, hänellä pitäisi olla oikeus kehittää itseään.

Niin kuin homoilla olisi joku pelko, että jos joukosta haluaa pois, se on kuin maailmanloppu. Miksi.

Homouden parannuskirja ärsyttää | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

kaikki varmaan ajattelee sitä seksiä! mitä teette? Perse pano!

[QUOTE="juu";26929818]Mutta uskotko jos sanon että yleinen mielipide teilaa sen jos ja kun homo haluaa parantua? JA mitä kun homo itse sanoo parantuneensa? Voitko käsittää ja uskoa ja hyväksyä sen??? Missä tällöin on se suvaitsevaisuus?[/QUOTE]

En usko, koska ensinnäkin maailmassa on vielä aivan valtavasti ihmisiä, joiden mielestä homoudesta pitääkin "parantua". Toiseksi, ne, joiden mielestä ihminen saa olla sellainen kun on, tuskin välittävät siitä kenen kanssa aikuinen ihminen on parisuhteessa. Minulla on ainakin ihan sama jos joku, joka on aiemmin ollut suhteessa miehen kanssa alkaa suhteeseen naisen kanssa. Kunhan on aidosti onnellinen, muusta ei väliä.

Voi miten sydämestäni toivon, että tämän ketjun homoudesta "parantumista" toivovien kirjoittajien lapset olisivat umpiheteroita. Säästyisivät lapset siltä traumalta, joka homouden siinä äiti/isä-suhteessa aiheuttaa.

[QUOTE="vieras";26929876]Miksi käytät sanaa eheytynyt, jos et syrji homoja? Mitä eheytymistä heillä on seksuaalisuudessa, jos todella sydämestäsi hyväksyt heidät yhtä tasa-arvoisina kuin heterotkin?[/QUOTE]

Puhut kahdesta eri asiasta. Homot ovat aivan yhtä arvokkaita kuin heterotkin, ei siitä ole kyse. Kysehän on heidän elämästään eikä mun suhtautumisesta heihin. Jos he kokevat sisäisesti tarvitsevansa muutosta, kai he ovat siihen oikeutettuja? Ei kyse ole mistään syrjinnästä. Kuten jo mainitsin homokulttuurissa on paljon lieveilmiöitä, jotka eivät rakenna ihimisen minuutta millään tavalla positiiviseen suuntan.

[QUOTE="vee";26929910]Voi miten sydämestäni toivon, että tämän ketjun homoudesta "parantumista" toivovien kirjoittajien lapset olisivat umpiheteroita. Säästyisivät lapset siltä traumalta, joka homouden siinä äiti/isä-suhteessa aiheuttaa.[/QUOTE]

Aha. No itsekin olen homopiirit aikoinani kolunnut :laugh:

sen sijaan "homojen kannattajat", jos näin voi sanoa, ovat sanoneet mun olevan rasisTi, koska olen sitä mieltä, että homoudesta voi päästä eroon. QUOTE]

Korjaus!

No sehän on täysin asiatonta, jos sinua on kutsuttu rasistiksi, sillä kuten tiedätkin, sillä ei ole mitään tekemistä homoseksuaalisuuden kanssa. Ymmärrän, että olet pahoittanut mielesi :(

Kerrotko kuitenkin vielä, mitä tai keitä ovat "homojen kannattajat"? En tiennyt, että jotakin tiettyä ihmisryhmää voi kannattaa, esim. jotakin aatetta kylläkin.

Jos voit vielä tuota selventää omin sanoin, se olisi todella mukavaa :)

[QUOTE="vieras";26929930]Ja?[/QUOTE]

Ja näin sen sisältä käsin. Ei ole uusi asia mulle. Mutta toki käymme näitä asioita lasten kanssa läpi ja opetan heille, että jokainen ihminen on yhtä arvokas ja tärkeä. Ketään ei saa syrjiä. Mutta toki tuon myös sen esiin, että homous ei ole luonnollinen tapa elää parisuhteessa. Peace and love. Nyt poistun nukkuun.

No sehän on täysin asiatonta, jos sinua on kutsuttu rasistiksi, sillä kuten tiedätkin, sillä ei ole mitään tekemistä homoseksuaalisuuden kanssa. Ymmärrän, että olet pahoittanut mielesi :(

Kerrotko kuitenkin vielä, mitä tai keitä ovat "homojen kannattajat"? En tiennyt, että jotakin tiettyä ihmisryhmää voi kannattaa, esim. jotakin aatetta kylläkin.

Jos voit vielä tuota selventää omin sanoin, se olisi todella mukavaa :)

Niin ja nimimerkki "jepjep!", vielä yksi kysymys: miksi sinulle on niin tärkeää, että joku homo pääsee homoudestaan eroon? Millä tavalla tämä näkyisi sinun elämässäsi? Onko sinulla kenties lähipiirissä joku homoseksuaali ja sinua ahdistaa tämä asia?

[QUOTE="juu";26929890]No otetaanko vaikka lääkkeet, antibiootit, sähkö, sähkömagnetismi, musiikin saralla neroutta hipovat sävellykset jne. Nämä sun mainitsemasi keksinnöt pohjaavat sen päälle, mitä aiemmin on keksitty. Mitenkö aivopsty. No esimerkiksi siten , että laumassa on kaikki samaa mieltä, ja ne jotka eivät sitä ole, määitään pois porukasta :laugh:. Vrt tämä ketju[/QUOTE]

Lähes kaikki nykyisin käytössä olevat lääkkeet on kehitetty suhteellisen hiljattain. Sähkön hyödyntäminen on myöskin aika tuore keksintö. Mitä tarkoittaa "musiikin saralla neroutta hipovat sävellykset"? Eiköhän tuo ole aika lailla makuasia. Se kuuluu musiikkihistorian piiriin, ei tieteen historian piiriin. Jos ajattelet, kaikki keksinnöt ja innovaatiot pohjaavat aikaisempien keksintöjen päälle. Tästä voisimme siis päätellä, että ainoat "aidot" keksinnöt ovat esihistorialliselta ajalta. Silloin ei ollut vielä kristillistä Jumalaa ja hänen sanaansa, joten unohdammeko senkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh tätä nykymenoa;26929846:

No olen kuule ihan samaa mieltä siitä, että moni äijä ja muija voisi jättää syrjähyppynsä toteuttamatta, jotta miesten ja naisten avioeroja ei tulisi niin tolkuttomasti tässä maassa! Tuollaisesta touhusta ovat terveet perhekäsitykset kaukana.