Sairauslomaa keskenmenosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corazon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Corazon

Uusi jäsen
18.01.2012
3
0
1
Niin se sitten osui minunkin kohdalleni, varhainen keskenmeno pari päivää sitten, rv 6+0. Fyysisesti ns. helppo tapaus, kaikki tavara vuoti hiljakseen ulos ilman kipuja, eli ei tarvitse enää tyhjennellä tai kaapia. Henkisesti oli kuitenkin kova kolaus, koska yritystä oli jo yli vuosi takana ja meillä molemmilla ikää yli 30 v. Olisi ollut ensimmäinen lapsi tämä.

Olen juuri aloittanut uudessa työssä ja vielä olisi koeaikaakin jäljellä. Siksi en ole hakenut sairauslomaa, vaikka työpaikalla tekee välillä tiukkaa olla. Eikä km:n todennut yksityislääkäri sitä edes tarjonnut, koska olen kuitenkin fyysisesti työkuntoinen. Olen kuitenkin omassa huoneessa, joten kukaan ei kiinnitä huomiota, kun itkeskelen täällä yksinäni.

Oletteko te muut km:n kokeneet hakeneet saikkua ihan vain henkisen pahan olon vuoksi ja kuinka monta päivää? Voisinkohan saada saikkua niin, ettei saikkutodistuksessa näkyisi syytä? Koodithan pystyy kuka tahansa selvittämään googlaamalla, jos on oikein utelias. Pelkään nimittäin, että minut potkaistaan täältä koeajalla pihalle, jos työnantajalle selviää, että yritämme raskautua. Miten teillä muilla työnantajat ovat suhtautuneet?

kyllä minä sain 5 päivää sairauslomaa vaikka fyysisesti työkuntoinen oli. ja sairauslomatodistuksessa syy oli akuutti lieväoireinen stressireaktio. Ja ei potkuja siitä voi antaa jos on sairas. voimia sinulle.

Ei kannata jäädä kotiin murehtimaan ja itkemään.
Mulla meni kesken viikolla 12+5 perjantai illalla sopivasti ja maanantaina olin jo töissä . Itkuisena ja hiljaisena mutta luulen että olisi ollut vielä pahempi tilanne jos olisin jäänyt kotiin yksinäni asioita mietiskelemään..

ei varmasti ole helppo tilanne. Itse en ottaisi salkkua, uskon kyllä ettäsitä pyytämällä saisit. Kuten joku kirjoitti, koeajallakaan ei voi sairauden takia työsundetta purkaa. Jos työnantaja kuitenkin niin tekee, hän kysyttäessä ilmoittaa syyksi soVeltumaton työhön tms. Aika raskasta lähteä oikeudessa tuollaisesta tappelemaan, vaikka miten olisi oikeassa.

Sinun tilanteessasi en uskoisi hakevani sairaslomaa, vaikka olisi henkisesti raskasta pettymyksen ja menetyksen vuoksi.

Mulla todettiin rakenneultrassa keskeytynyt keskenmeno muutama vuosi sitten.
Kaksi ekaa viikkoa oli kaikkein raskainta aikaa.Aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä ensimmäinen ajatus oli menetetty pikkuinen poikamme.Sen jälkeen alkoi vähitellen helpottaa. Olen pahoillani menetyksestäsi.Voimia sinulle:hug:

Mulla oli keskeytynyt keskenmeno ja sain sen päivän saikkua kun jouduin naistentautien polille tekemään lääkkeellisen keskeytyksen. Sekin pänni, koska paperiin tuli sitten raskauteen viittaava koodi.

Mä olin aikalailla samassa tilanteessa kuin säkin, vähän yli vuosi yritystä, uudessa työpaikassa ja sit alkuraskauden keskenmeno. Mulla oli vielä niin ikävä pomo ja aivan paska työ, että jäin saikulle ihan siitä stressistä. Lääkärissä en pystynyt muuta kuin itkemään. :(

Joku stressireaktio siihen saikkulappuun kirjoitettiin, eli siis samoja Z-koodeja kuin mielenterveysasioissa. 10 päivää taisin saada, kun tuo työuupumuskin oli siinä taustalla. Irtisanouduin myös töistä samantien, sain kuitenkin tietty sairausloma-ajan palkkaa.

Teet miten parhaaksi katsot, jos jaksat niin jaksat, jos et niin et.
P.S. Tuon jälkeen sai nopeasti uuden kivan työn ja tulin raskaaksi uudestaan, nyt se raskaus on 2-vuotias tyttö.

Yhteistyössä