Sairauslomapäivistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Mulla on 35 palkallista sairasulomapäivää. Jos joudun käyttämään niistä suurimman osan nyt, sitten tulee vuosiloma niin nollaako tuo vuosiloma ne päivät?
Kun työehtosoppari sanoo, että välissä pitää olla viikko töissä niin päivät nollaantuu. Luetaanko vuosiloma töissä olemiseksi?

Meillä on niin, että kalenterivuoden aikana voi olla 60 päivää palkallisella sairaslomalla, eikä sairasloman syyllä tai sairaslomapätkien pituudella ole väliä. Eli yhteensä 60 päivää kalenterivuoden aikana ja sitten Kelan sairaspäivärahalle. Soita palkkoihin ja varmista miten teillä menee.

Meillä nollautuu vuodenvaihteessa. Vuodessa siis kerran, eihän tuossa ole mitään järkeä, että joka sairauden jälkeen, kun on viikon töissä niin alkaa päivät uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Meillä nollautuu vuodenvaihteessa. Vuodessa siis kerran, eihän tuossa ole mitään järkeä, että joka sairauden jälkeen, kun on viikon töissä niin alkaa päivät uudestaan.

No sille mä en voi mitään, mut niin se meillä on...Ja siis samaa sairaustta koskee toi viikko. Jos oon eri syystä ensin vaikka 30 päivää ja ihan eri jutusta taas 30 niin kaikki on palkallista.

Yhteistyössä