Sairauslomasta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras
Tyttö ollu keskiviikosta asti kipeenä ja mä siis pois töistä 3 päivää. Nyt näytää siltä et tyttö ei oo koulukuntonen vielä maanantainakaan, kuumetta nytkin 39 ja pää tosi kipee. Mulla käsitys et lapsen sairauden takia saa olla ton 3 pvää pois. Mites jatko, enhän voi tuota lasta yksinkään jättää sairastaan???

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Tyttö ollu keskiviikosta asti kipeenä ja mä siis pois töistä 3 päivää. Nyt näytää siltä et tyttö ei oo koulukuntonen vielä maanantainakaan, kuumetta nytkin 39 ja pää tosi kipee. Mulla käsitys et lapsen sairauden takia saa olla ton 3 pvää pois. Mites jatko, enhän voi tuota lasta yksinkään jättää sairastaan???

olet palkattomalla tai hoidat jonkun hoitamaan lastasi kotia..näin toimitaan ainakin KVTESsiä kun tulkitaan..

kyllä voit yrittää työnantajan kanssa sopia palkattomasta poissaolosta, kait ne yleensä suostuu. jos ei suostu, niin sitten täytyy vaan hankki lapsenvahti isä? sukulaisia? MLL?

lääkärin todistus lapsen sairaudesta niin saat palkan ihan normaalisti. Eli käytätä lapsen lääkärissä, takautuvasti lääkäri ei voi kylläkään kirjoittaa eli siitäpäivästä kun lapsen viet lääkäriin niin voi kirjoittaa sinulle sairaslomaa....

Jos on oikeus hoitaa lasta 3 päivää, ei se palkallinen loma pitene millään lääkärintodistuksella, hei hoitsu. Kun se 3 päivää on kulunut, se mahdollisuus on käytetty. Ainakin KvTes mukaan. Toki saa palkatta hoitaa. Se "hoitolomahan" on oikeastaan oikeus olla kotona JÄRJESTÄMÄSSä sairaanlapsen hoitoa.
Mutta ainakin palkatta saat olla.

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
laita ukkos hoitamaan, jos sellainenn on. ei tartte kertooo työnantajalle.
Järjenkäyttä sallittuu. Jos ei ukkoo niin palkkattomas menee......

Joo varmaan ymmärrän itekkin et jos se ukko ois nii sekin vois sen kolme pvää olla, mut se nyt ei oo mulla vaihtoehtona!!!

Ei aina voi olla puolisokaan. Jos sama työnantaja, ei vanhemmat voi olla kumpikin peräkkäin pois 3 päivää. Se kun on ÄKILLISEN sairauden aikana hoidon järjestämiseksi. Eli jos sama työnantaja, ei hyväksy. Ja jossakin tes voi tietysti olla pidempikin jakso.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
laita ukkos hoitamaan, jos sellainenn on. ei tartte kertooo työnantajalle.
Järjenkäyttä sallittuu. Jos ei ukkoo niin palkkattomas menee......

Joo varmaan ymmärrän itekkin et jos se ukko ois nii sekin vois sen kolme pvää olla, mut se nyt ei oo mulla vaihtoehtona!!!

Ei mies voi olla, ainakaan virallisesti, samasta sairaudesta lasta hoitamassa, jos äiti on jo ollut.... tämä ei siis ap:lle. Hoitaja kotiin tai palkatonta, työnantajasta on kyllä tuo palkatonkin kiinni, pakko ei ole myöntää.

Mitä te sitten tekisitte, jos työnantaja ei myönnä palkatonta? Ihan uteliaisuuttani kysyn... Kun mietin et jos ei, nii en voi anyway mennä, jos tuo lapsi on edelleen sairas.

Yhteistyössä